تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812675108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشنال اینترست: خسارت جبران ناپذیر تحریم ایران برای غرب/ با این وضعیت نمی توان پوتین را به زانو درآورد!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نشنال اینترست: خسارت جبران ناپذیر تحریم ایران برای غرب/ با این وضعیت نمی توان پوتین را به زانو درآورد!

نشنال اینترست: خسارت جبران ناپذیر تحریم ایران برای غرب/ با این وضعیت نمی توان پوتین را به زانو درآورد!
نشنال اینترست نوشت: هنگام تامل در مورد تحمیل هزینه بر روسیه به دلیل رفتار نامطلوب آن کشور در اوکراین، به سرعت با چندین مشکل مواجه می شویم که از آن جمله؛ وجود این نکته است که هرگونه اعمال تحریم که باعث صدمه جدی بر روسیه شود، همچنین کشورهای اعمال کننده این تحریم ها را نیز با صدمات جدی مواجه خواهد ساخت.

به گزارش نامه نیوز، با توجه به این نکته که صادرات نفت و گاز حدود دو سوم از درآمدهای صادرات روسیه و حدود نیمی از در آمد دولت را تشکیل می دهد، نوع تحریم های بالقوه ای که فوراً به ذهن خطور می کند، شامل تحریم انرژی است. ولی مداخله کردن در این صادرات ، همچنین به معنای مداخله در تامین انرژی برای کشورهای اتحادیه اروپاست که حدود یک سوم از نفت و گاز خود را از روسیه وارد می کنند. ایالات متحده - بدون توجه به این نکته که چه میزان از نفت و گاز سنگ رستی خود را استخراج کند - نمی تواند کمک چندانی در این زمینه از جمله از طریق صادرات گاز مایع طبیعی (LNG) انجام دهد .

ایران ، یک کشور غیر قابل چشم پوشی در هر مذاکره بر سر عرضه نفت و گاز به شمار می رود. این کشور دارای چهارمین ذخایر بزرگ نفت در جهان و دومین دارنده ذخایر گاز طبیعی بعد از کشور روسیه است. البته ما ایران را تحریم کرده ایم و جهان دسترسی کامل و آماده به نفت و گاز ایران ندارد - اگرچه دولت ایران خوشحال خواهد شد که میزان بسیار زیادی از این نفت وگاز را تولید و صادر کند.

در هر حال، باید پذیرفت که همواره نمی توان به سرعت و سهولت جایگزین هایی را برای عرضه کنندگان انرژی به اروپا پیدا کرد، زیرا این امر بستگی به چگونگی قرار گرفتن شبکه های توزیع ( در خصوص گاز ) و تاسیس پالایشگاه ها ( در خصوص نفت) دارد. ولی قابل عرضه ساختن منابع هیدرو کربنی ایران، یکی از بهترین راه حل های میان مدت برای مشکل عرضه انرژی به اروپا به هر دلیل ممکن است.

خط لوله موجود برای انتقال گاز ایران به ترکیه می تواند نخستین مرحله در توزیع فراتر گاز به هرنقطه دیگری در اروپا محسوب شود. یک چنین ترتیباتی علاوه بر امکان صدور گاز مایع طبیعی ایران، باعث افزایش گزینه ها و کاستن از میزان خطر پذیری اروپا هنگام اعمال هرگونه تحریم یا تهدید به تحریم علیه روسیه خواهد شد. قادر ساختن ایران به افزایش صادرات نفت – که یک محصول قابل تبدیل با قیمت های مختلف در سطح جهان است - به دلیل اعمال فشار بر روی قیمت نفت روسیه، باعث کاهش درآمد آن کشور حتی بدون اعمال هر نوع تحریمی خواهد شد.

برنامه تحریم ها علیه ایران - که در این مدت طولانی چنان به صورت خودکار به جلو رفته است که در آن اهداف و وسایل جابجا شده اند - بدون توجه چندان به خسارتی که این تحریم ها به منافع خود ما وارد می سازد، به اجرا در آمده است. اکنون به دلیل بن بست حاصله در برابر روسیه بر سر اوکراین، باید به یک گونه دیگر از این خسارت توجه نمود : تحریم ها علیه ایران، اهرم فشار ما علیه پوتین را کاهش داده است.

در زمان هم گرایی میان مسائل مرتبط با ایران و روسیه، این نگرانی جابجا شده وجود دارد که چگونه تضعیف روسیه و یا شانه خالی کردن از تحریم های ضد ایرانی ظاهراً باعث تضعیف موضع چانه زنی غرب بر سر برنامه هسته ای ایران خواهد شد. ما باید در عوض، نگران وضعیت مخالف آن باشیم : این که روسیه شاید به نفع حفظ درآمدهای ناشی از صادرات خود و داشتن اهرم نفوذ در بخش انرژی، وسوسه شود تا در مذاکرات وقفه ایجاد کند و باعث برجای باقی ماندن تحریم ها شود و ایران را از مشارکت تمام عیار در بازارهای نفت و گاز محروم سازد .خوشبختانه روسیه تاکنون تسلیم یک چنین وسوسه ای نشده است و از قرار معلوم، همچنان نتیجه توافق هسته ای با ایران را به نفع منافع بلند مدت خود و هر کس دیگری می داند.

ایالات متحده و شرکای غربی آن کشور، دلایل منطقی و محکمی را برای ادامه مذاکره و رسیدن به یک نتیجه موفقیت آمیز به ویژه از آن جهت داشته اند که توافق حاصل از طریق مذاکره با ایران، بهترین تضمین برای صلح آمیز باقی ماندن برنامه هسته ای این کشور خواهد بود. اکنون بن بست با روسیه بر سر اوکراین، یک دلیل دیگر را نیز در اختیار آنها قرار داده است.

به گزارش تیک، به دشواری می توان در یک زمان و علیه دو رقیب مختلف به جنگ افزار اقتصادی متوسل شد. ایالات متحده باید این درس را هنگامی فرا گرفته باشد که توماس جفرسون در سال 1807 میلادی به اعمال تحریم همزمان علیه دو کشور فرانسه و انگلستان اقدام کرد، زیرا می پنداشت که این کار، دو قدرت در حال جنگ در اروپا را وادار به خروج از ایالات متحده خواهدکرد. ولی تحریم های مذکور به شکستی غمبار انجامید و خسارت قابل توجه ای را بر اقتصاد ایالات متحده وارد آورد و تاثیرات مطلوب چندانی را نیز بر رفتار انگلستان و فرانسه ایجاد نکرد. بعضی چیز ها - حتی بعد از تبدیل شدن به یک ابرقدرت و متحد شدن با اروپایی ها - هرگز تغییر نمی کند.





1393/2/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن