تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820403309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشتر ساخت و سازهای بالای 1800 متر در تهران مربوط به بخش دولتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل محیط زیست استان تهران: بیشتر ساخت و سازهای بالای 1800 متر در تهران مربوط به بخش دولتی است تهران-ایرنا-مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت:متاسفانه بیشتر ساخت و سازهای بالای 1800 متر در تهران مربوط به بخش دولتی است.


محمد هادی حیدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی تهران ساخت و سازهای بی رویه است که برای ساماندهی این بخش، طرح جهادی برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و بالای 1800 متر از 20 اردیبشهت ماه در تهران آغاز می شود و بر این اساس با هماهنگی دستگاه های مربوطه با متخلفان به طور جدی برخورد می شود.
وی با اشاره به رشد بی رویه ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه بالای 1800 متر در تهران تاکید کرد: برای مقابله با این معضل باید از این طرح جهادی حمایت شود تا ساخت و سازهای بی رویه درکلان شهری مانند تهران متوقف شود.
حیدرزاده ادامه داد: برای حمایت از طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز ستادی در استانداری تهران تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: در چند ماه اخیر برخوردهایی که در بحث ساخت و ساز غیر مجاز در تهران صورت گرفته، در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.
حیدرزاده اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با اعضای شورای شهر و شوراها بر مقابله با ساخت و سازهای بی رویه تاکید کردند و رییس جمهوری هم همواره از این موضوع حمایت می کنند، خوشبختانه بحث مقابله با ساخت و ساز بی رویه وارد افق خوبی شده که امیدواریم این عزم هم حمایت شود و هم اینکه تداوم داشته باشد.
مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: همچنین بر اساس کمیسیون ماده 5، شهرداری موظف است با ساخت و سازهای غیر مجاز داخل شهر برخورد کند.
براساس ماده97 قانون اصلاح پاره ای از مواد و الحاق مواد جدید به قانون شهرداری مصوب 1334 شمسی که در تاریخ ۲۷/۱۱/۱۳۴۵شمسی به تصویب رسید، شورای عالی شهر سازی با هدف رعایت اصول شهرسازی، بررسی و تصویب نقشه های مربوط به امر شهرسازی تشکیل شد.
تصویب این قانون و تشکیل این شورا، زمینه ای شد تا چند سال بعد، با تصویب قانون دیگری، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شکل گیرد. پس از تشکیل وزارت آبادانی و مسکن و گسترش فعالیت در زمینه تهیه طرح های جامع شهری، با تصویب قانون تاسیس شورای عالی شهر سازی و معماری ایران، این شورا به عنوان عالی ترین مرجع سیاستگذاری و تصویب ضوابط معماری و شهرسازی و طرح های جامع شهرهای کشور تعیین شد.
بر اساس ماده 5 این قانون، وظیفه بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری به عهده کمیسیونی گذاشته شد از آن پس به عنوان کمیسیون ماده ۵ شناخته شد.
وی افزود: اصرار داریم طرح جامع و طرح های تفصیلی به عنوان سند اداره شهر همواره در اولویت باشند و نباید عبور از آنها در تهران بدعت شود زیرا رعایت این طرح ها مانع از ساخت و سازهای بی رویه می شود.
حیدرزاده گفت: همچنین گاهی شورای عالی شهرسازی در تغییر کاربری های اراضی به کمک کمیسیون ماده 5 می آید و مانع از انجام این کار می شود.
علمی ( 4 ) **9014**1440
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن