تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805814713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرطان و نارسایی قلبی بلای جان مردم کرمانشاهی/ آمار بالای سرطان در زنان کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه مهر گزارش می دهد/
سرطان و نارسایی قلبی بلای جان مردم کرمانشاهی/ آمار بالای سرطان در زنان کرمانشاه
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: با وجود اینکه این روزها بلایایی طبیعی کمتر جان مردم استانهایی مثل کرمانشاه را می گیرد، بازهم می بینیم که بیماری های قلبی و سرطان همچنان بلای مردم این خطه شده اند.



به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اثرات و البته مزایای پیشرفت علم، افزایش سطح بهداشت و رشد علوم پزشکی برای رهایی دادن جوامع بشری از مرگ و میرهای معلول بیماری است. امروز جامعه ای توسعه یافته محسوب می شود که آمار مرگ و میر آن در اثر مریضی ها و مشکلات روحی و جسمی در پایین ترین سطح قرار گرفته است. متاسفانه در کشورهای جهان سوم و حتی در حال توسعه هنوز سطح بهداشتی به جایگاه استاندارد خود نرسیده است و سالیانه شاهد مرگ جمعیت کثیری از مردم این کشورها تنها به علت پایین بودن علم پزشکی هستیم.

در کشور ایران نیز، آنطور که باید و شاید بحث بهداشت و درمان فردی و اجتماعی نهادینه نشده است و تا رسیدن به میانگین جهانی و استاندارد مطابق با سازمان بهداشت جهان، فاصله بسیاری داریم. اگر ریزتر و دقیق تر به مسئله نگاه کنیم متوجه می شویم که این عامل در استان کرمانشاه عینیت بیشتری پیدا می کند. آمارهایی که در چند روز گذشته از سوی مسئولان درمانی استان کرمانشاه و نیز مدیران ثبت احوال درباره وضعیت زاد و ولد در این خطه منتشر شده است، می تواند زنگ خطری برای مردم باشد.

براساس آخرین اخبار، آمار مرگ و میر در استان کرمانشاه در سال گذشته نسبت به سال 91 از رشد 3.5 درصدی برخوردار بوده است که این خبر، به هیچ وجه زیبنده این استان و کشور نیست. مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: میزان فوت مردان نسبت به زنان بیشتر است. در سال گذشته از 11 هزار و 388 فوتی، 6هزار و 693 مورد مرد و 4 هزار و 695 مورد زن بوده اند که این ارقام نشان می دهد که مردان در کرمانشاه عمر کوتاه تری نسبت به زنان دارند. نارسایی قلبی، تصادف و سرطان سه عامل مرگ مردم کرمانشاه مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در هفته سلامت آمار جدیدی از وضعیت مرگ و میر در بین جمعیت استان منتشر کرد. دکتر ناهید خادمی با اشاره به اینکه سالیانه بیش از 4 هزار کرمانشاهی به علت بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند، اظهار داشت: بیش از 40 درصد از آمار فوتی ها در کرمانشاه مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است.

احد جودی، مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در این باره گفت: از 11 هزار و 388 فوتی در سال گذشته، بیش از 5 هزار و 437 نفر بر اثر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کرمانشاه جان خود را از دست داده اند. وی دومین عامل مرگ کرمانشاهیان را تصادفات می داند و می گوید: بعد از تصادفات، سومین عامل مرگ در بین مردم کرمانشاه ابتلا به انواع سرطان است. ولی با این حال، مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه که معمولا آمار دقیقتری از فوت و تولد در استان کرمانشاه در اختیار دارد، سرطان را دومین عامل مرگ و میر مردم این منطقه عنوان می کند. از هر هشت زن کرمانشاهی یکی مبتلا به سرطان سینه دیروز نیز برخی محققان اعلام کردند که از هر 8 زن کرمانشاهی، یک نفر به سرطان سینه مبتلاست که این خود زنگ خطری برای کشور و وزارت بهداشت و درمان است. خطری که اگر از اکنون از آن جلوگیری نشود، بی شک باید شاهد افزایش این میانگین باشیم. حال با این احتساب باید آمار مبتلایان به سرطان در کرمانشاه را نسبت به دیگر نقاط کشور و حتی دنیا غیرقابل مقایسه دانست. دکتر خادمی تاکید کرد: سالانه بیش از 2500 نفر به عنوان بیمار سرطانی در کرمانشاه ثبت می شوند که از این تعداد 110 نفر در سال جان خود را از دست می دهد که آمارهای اعلام شده در این مدت نشان می دهد که بیشترین نوع سرطان در کرمانشاه مربوط به سرطان پروستات، کبد و سینه است.

اما جودی، تعداد فوتی های مردم کرمانشاه بر اثر سرطان را بیشتر از 110 نفر در سال می داند و می گوید: در سال گذشته بیش از هزار و 101 کرمانشاهی به علت ابتلا به سرطان و انواع تورم های بدخیم جان خود را از دست داده اند. البته جدای از بیماری های قلبی و سرطان و حوادث غیرعمد در کرمانشاه، دیگر بیماریها همچنان در حال گرفتن جان بسیاری از همشهریانمان است که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود. مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در این باره گفت: سال گذشته بیش از 313 نفر بر اثر بیماریهای عفونی و انگلی در استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند. جودی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر کرمانشاهیان در سال گذشته بر اثر بیماری های دستگاه اداری و کلیه بیش از 138 نفر بوده است، تاکید کرد: همچنین در سال گذشته 271 نفر بر اثر بیماری های مادرزادی در کرمانشاه جان خود را از دست داده اند.

این مسئول یکی دیگر از عوامل مرگ و میر در کرمانشاه را بیماری های حول تولد می داند و خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد بودیم که بیش از 118 نفر در استان کرمانشاه بر اثر بیماری های غدد و تغذیه جان خود را از دست داده اند. ذکر یک یک عوامل مرگ و میر و بیماری های شایع و کشنده در استان کرمانشاه بسیار طولانی است. ولی آنچه که باعث سئوال می شود این است که چرا بین این دو آمار، این مقدار اختلاف وجود دارد، این نشان می دهد که هنوز مسئولان امر برنامه ای برای مقابله و کار کارشناسانه بر روی علل فوت شهروندان ندارند.


۱۳۹۳/۲/۷ - ۱۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن