تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821236387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی اعتمادی مردم زنجان در پی تناقص آمار مسوولان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بی اعتمادی مردم زنجان در پی تناقص آمار مسوولان خبرگزاری پانا: در پی ایجاد تناقض در ارایه آمار به مردم استان زنجان به نظر می رسد، سرما به حوزه هر یک از مسوولان خسارت متفاوتی زده باشد
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ فروردين ساعت 08:43



 به گزارش سرویس خبر پانا، روزهای 11 و 12 فروردین امسال طبق روال معمول سرمای دیر رس زنجان سر رسید و هر چه شکوفه و غنچه جوان بر سرشاخه درختان بود، ربود و برد. سرمازدگی بحران هر ساله تمام کشاورزان و باغداران این استان محسوب می شود و با مطلوب شدن روزهای پایانی اسفند و باز شدن شکوفه ها، لبخندی تلخ بر گوشه لبان باغداران و کشاورزان زنجان نقش می بندد چرا که خوب می دانند عمر این شکوفه ها با فرا رسیدن سرمای دیر رس زمستانی در روزهای نخست هر سال، به پایان می رسد.

امسال نیز چنین رویدادی تکرار شد و سرما نه تنها شکوفه ها که بسیاری از شهروندان را حتی دچار سرمازدگی کرد.

اما موضوعی که در این میان غیر طبیعی و غیر منطقی به نظر می رسد، آمار متفاوتی است که مسوولان امر می دهند.

ارائه آمار متناقض گاه چنان حیرت انگیز با یکدیگر فاصله دارند که می توان برآورد مسوولی را دو برابر دیگر مسوول مشاهده کرد.

آمار خسارت وارده سرما زدگی امسال نیز از این جرگه عقب نیست و چنین تناقضی آشکارا دیده می شود.

صفی اله کرامتی مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان می گوید: سرما به بیش از 70 درصد باغات این استان خسارت وارد کرده است.

اما اکبر کرامتی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان میزان خسارت وارده به باغات این استان را در مجموع 75 درصد بیان می کند.

مدیر کل بحران استان زنجان اضافه می کند: بر اساس برآورد نهایی کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران این استان سرمای روزهای 11 و 12 فروردین امسال دو هزار و 310 میلیارد ریال به باغات این استان خسارت وارد کرده است.

اما معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این آمار توسط کارشناسان جهاد کشاورزی منتشر نشده است، خسارت وارده به باغات این استان را یک هزار و 79 میلیارد ریال برآورد می کند.

کرامتی مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان ادامه می دهد: بیشترین میزان خسارات سرما به باغات شهرستان ماهنشان وارد شده است و این خسارات بالغ بر 798 میلیارد ریال در دو هزار و 875 هکتار اعلام شده است.

این درحالی است که کرامتی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان شهرستان زنجان را شاهد بیشترین خسارت عنوان می کند و خسارت وارده شده به باغات این شهرستان را در دو هزار و 157هکتار و خسارت باغات ماهنشان را دو هزار و 15 هکتار می خواند.

اکبر طیبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان نیز می گوید: سرمای زیر صفر درجه اوایل فروردین امسال بیش از 790 میلیارد ریال به محصولات باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

به نظر می رسد عدم هماهنگی موجود میان مسوولان و مدیران در ارائه آمار، نه تنها اصحاب رسانه که خوانندگان اخبار را نیز دچار سردرگمی کرده و به مرور با نوعی بی اعتمادی مواجه کند.

مخاطبی که یک خبر را از چند مسوول متفاومت با آمار مختلفی دریافت می کند، نمی تواند اعتمادی به اطلاعات انتشار یافته داشته باشد و ترجیح می دهد بی اعتمادی را در پیش گرفته و از صرف زمان و هزینه برای مرور اخبار روز خودداری کند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن