تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820038102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازارهاي مالي اسلامي بايد با هم اتحاد داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۴۲ق.ظ)
صالح آبادي: بازارهاي مالي اسلامي بايد با هم اتحاد داشته باشند رييس سازمان بورس گفت: اميدوارم گرد همايي آموزشي بازار سرمايه اسلامي فرصتي باشد تا عقايد، نظرات، پيشنهادات و راهکارهاي ارتفاي سيستم مالي اسلامي جمع آوري شود تا بتوان در پيشبرد بازارهاي مالي اسلامي کوشا بود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي صالح آبادي، رييس سازمان بورس، امروز در مراسم افتتاح ششمين دوره آموزشي بين المللي بازار سرمايه اسلامي به شرکت کنندگان گفت : اميدوارم اين گردهمايي فرصتي باشد تا عقايد، نظرات، پيشنهادات و راهکارهاي ارتقاي سيستم مالي اسلامي جمع آوري شود تا بتوان در پيشبرد بازارهاي مالي اسلامي کوشا بود.
وي در خصوص بازار سرمايه ايران اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامي ايران، اقتصاد و سيستم مالي ما با تغييرات چشمگيري روبرو شد و ساختار بازارهاي مالي مبتني بر شريعت به تدريج رشد کرد.
سخنگوي سازمان بورس ادامه داد: با اينکه در سال هاي قبل، اقدامات ارزنده اي در خصوص ساختار بازارهاي مالي مبتني بر شريعت به سرانجام رسيده بود اما همچنان مسيري طولاني در پيش بود به طوريکه بازار سرمايه ايران هيچ گونه اوراق و قوانين مبتني بر شريعت را به تصويب نرسانده بود.
صالح آبادي گفت: در سال 1994 ميلادي، اوراق مشارکت به عنوان اولين اوراق مبتني بر شريعت در بازار سرمايه ايران راه اندازي شد. در همان سال، شهرداري تهران نخستين اوراق را به مبلغ 40 ميليون دلار منتشر کرد.
وي اضافه کرد : شهرداري تهران پس از موفقيت و استقبال زياد سرمايه گذاران، مبلغ 35 ميليارد دلار ديگر اوراق مشارکت به فروش رساند.
رييس سازمان بورس با اشاره به ديگر ابزارهاي مالي اسلامي مبتني بر شريعت خاطر نشان کرد: زير ساخت هاي انتشار صکوک اجازه مهيا شد و اوراق صکوک مرابحه نيز به زودي به عنوان عضو جديد وارد چرخه معاملات بازار سرمايه ايران مي شود.
وي اضافه کرد: در اوايل سال 2014 ميلادي نيز صکوک استصناع مراحل تصويب خود را با موفقيت پشت سر گذاشت که اميدوارم اين اوراق نيز در سال جاري ميلادي منتشر شود.
رييس سازمان بورس گفت: اوراق آتي سکه، يکي ديگر از ابزارهاي مالي موفق بازار سرمايه ايران است. اين اوراق مبتني بر شريعت بوده و از سوي کميته فقهي اين سازمان پذيرفته شده است.
صالح آبادي به نقش شرکت هاي تامين سرمايه در افزايش ابزارهاي مالي اشاره کرد و گفت: اين شرکت ها نقش اساسي در توسعه بازار سرمايه ايران داشته اند به طوري که در حال حاضر هشت شرکت تامين سرمايه در اين بازار فعال هستند.
وي به فعاليت صندوق هاي سرمايه گذاري اشاره کرد و افزود: اين صندوق ها، از ديگر ابزارهاي موفق بازار سرمايه ايران هستند. صندوق هاي سرمايه گذاري ابزار مناسبي براي افراد تازه وارد و سهامداراني که تمايل به ريسک کم دارند، است.
سخنگوي سازمان بورس در بخش پاياني سخان خود گفت: زمان آن فرا رسيده است تا متخصصان و کارشاسنان مسلمان به صورت يکپارچه متحد شوند تا سيستم مالي اسلامي بر اساس تجربيات يکديگر را ساماندهي و مشکلات پيش رو را برطرف کنند تا بتوانيم بدنه قانوني واحدي را براي بازارهاي اسلامي تشکيل دهيم.
وي تصريح کرد : سازمان بورس و اوراق بهادار ايران آمادگي دارد تا با همکاري تمامي قانون گذاران و استفاده از تجربه ديگر بازارهاي اسلامي، قوانين، ساختار و ابزارهاي اسلامي مبتني بر شريعت را طراحي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن