تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: با تصویب لایحه حمایت از کودکان، ضعف قانونی در این زمینه برطرف می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: با تصویب لایحه حمایت از کودکان، ضعف قانونی در این زمینه برطرف می شود اصفهان - ایرنا - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه حمایت از کودکان، خلاء های حمایتی که در قانون فعلی وجود دارد برطرف خواهد شد.


محمد علی اسفنانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور تنها یک قانون با 9 ماده در مورد حمایت از کودکان وجود دارد که به نظر می رسد به مبحث مهمی مثل کودکان نمی شود تنها با 9 ماده پرداخت.
وی اظهار کرد: در این قانون یک یا دو مبحث با عنوان بزهکاری اطفال دیده شده است.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: به همین دلیل لایحه ای با عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان از قوه قضاییه به هیات دولت ارجاع و سپس به مجلس و بعد به کمیسیون قضایی ارسال شد.
وی تصریح کرد: در این لایحه که در دست تصویب است مباحث مختلفی از جمله موضوعات مربوط به بزهکاری و بزه دیدگی اطفال، کودکان در معرض بزه، اعمال مخاطره آمیز، کودک آزاری و حمایت از این کودکان، تکالیف سازمانهای مربوط و والدین کودکان دیده شده است.
وی گفت: موضوعات مطرح شده در این لایحه بر اساس نظرات کارشناسان متعدد و ماهر و با مطالعات بسیار در مورد قوانین مربوط به کودکان در دنیا تدوین شده است.
وی افزود: این لایحه در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در حال بررسی است و این کمیته تلاش می کند که بررسی لایحه تا دو ماه آینده پایان یابد تا پس از تصویب در کمیته و کمیسیون قضایی، در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شود.
وی گفت: پرداختن به حقوق اطفال در کشور به صورت عمومی است و با آنکه دادگاه اطفال داریم ولی قضاوت در این دادگاه توسط قاضی دادگاه عمومی صورت می گیرد.
اسفنانی پلیس اطفال را یکی از نیازهای حقوقی در ارتباط با کودکان عنوان کرد و گفت: این در حالیست که سازمانهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و همچنین سازمان های مردم نهاد همچون شهرداری و هلال احمر نیز به مباحث کودکان می پردازند.
وی گفت: اورژانس های اجتماعی نیز به این موضوع به صورت عمومی می پردازند در حالیکه بحث کودک نیاز به تخصص خاص دارد.
ت/510/ 546/607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن