تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجميع بيمه ها مشکلات اجرايي، مالي و اجتماعي فراواني دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۳۰ب.ظ)
ربيعي در همايش هفته سلامت:‌ تجميع بيمه ها مشکلات اجرايي، مالي و اجتماعي فراواني دارد وزيرتعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت:‌ تجميع بيمه ها مشکلات اجرايي، مالي و اجتماعي فراواني دارد و ساختارها را نمي توان به يک باره تغيير داد و پس از گذشت چند سال از تدوين برنامه پنجم توسعه اين امر مستلزم برنامه اي است که بتوان براساس آن منابع را يکسان کرد و تجميع افقي گامي است بنيادين که آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر علي ربيعي که امروز به مناسبت دومين روز هفته کارگر با عنوان کارگر، سلامت، ‌رفاه وتامين اجتماعي در همايش هفته سلامت - با شعاريک عمر سلامت با خود مراقبتي - درمحل سالن همايش هاي رازي و با حضور معاون اول رييس جمهور، وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، آموزش و پرورش، رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران،‌ برگزار شد ادامه داد:‌ پيشگيري محورشدن و خودمراقبتي علاوه بر اينکه مقوله فرهنگي است مساله اي اقتصادي نيز هست. به اين معنا که پيشگيري محور شدن نيازمند سرمايه گذاري است.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي درهمايش هفته سلامت اعلام کرد:‌ کاستن از بيماري هاي قلبي، ترويج رژيم هاي غذايي سالم تر، ايجاد زيرساخت هاي توسعه ورزش، ‌کاستن از آلودگي هوا و بسياري اقدامات ديگر در حوزه پيشگيري و تغيير سبک زندگي نيازمند تغيير در الگوي تخصيص منابع است.
وي گفت:‌ به عنوان مثال تحت پوشش قراردادن آزمايش هاي ژنتيک عليرغم هزينه هاي بالايي که دارد بسيار ارزان تر از علاج معلولان در جامعه است.
دکتر ربيعي با تاکيد بر اين اينکه ارتقاي خود مراقبتي نيازمند مداخله نظام بيمه اي نيز هست گفت: ‌سازمان هاي بيمه گردرايران بايد به طور جدي اقدامات پيشگيرانه را نيز مورد حمايت بيمه اي قراردهند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اين که هنوز رسانه ها به طور جدي در زمينه خودمراقبتي کارنکرده اند ارتقاء فعاليت رسانه ها را عامل افزايش فعاليت هاي پيشگيرانه در کشور دانست.
وي خاطرنشان کرد: ‌به نظر من مجموعه اقدامات آموزش و پرورش،‌ رسانه ها، جهت گيري هاي سازمان هاي بيمه گر، جهت گيري هاي ساختار درمان و جهت گيري فعالان اقتصادي مي تواند يک عمر سلامتي را براي ايراني ها به ارمغان بياورد.
دکتر ربيعي با اشاره به دومين روز هفته کارگر که به عنوان روز کارگر، ‌سلامت رفاه و تامين اجتماعي نام گذاري شده است گفت: ‌بيمه شدن بيش از 35 ميليون نفردرسازمان تامين اجتماعي نشان دهنده اهميت اين سازمان در نظام سلامت است.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد: در تلاش هستيم که در سال 93 نقش مشارکت کارگران و کارفرمايان را در نظارت بر سازمان هاي بيمه گر افزايش دهيم.
وي بابيان اين که دولت امانتدار موقت سازمان هايي مانند تامين اجتماعي است ياد آورشد: ايمني فکري، امنيت شغلي وامنيت براي زندگي آينده کارگران درگروي عملکرد خوب ما درتامين اجتماعي است.
دکتر ربيعي اضافه کرد:‌ ما برنامه نظارت و حضور شرکاي اجتماعي در مراکز تصميم گيري و هيات امناي سازمان تامين اجتماعي را افزايش خواهيم داد و گفت و گوي سه جانبه پيرامون مسائل بيمه هاي اجتماعي در سرلوحه کار ما قرار دارد.
وزيرتعاون، کار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنان خود دراين همايش به دانش آموختگي خود در رشته جامعه شناسي اشاره و تصريح کرد: سلامت و بهداشت در دنياي توسعه‌يافته، موضوع و دانشي بين‌رشته‌اي شده وعلوم انساني و اجتماعي هم به طرق مختلف در اين علم دخيل شده‌اند.
وي ادامه داد: ‌اقتصاد سلامت، جامعه‌شناسي سلامت، و اقتصاد سياسي سلامت در کنار بسياري رشته‌هاي ديگر به تکميل دانش در اين حوزه کمک کرده‌اند.
وزير تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعي اظهار کرد: يکي از دشواري‌هاي مديريت خدمات بهداشت و سلامت در ايران، انحصار واقعي مديريت حوزه بهداشت و سلامت توسط پزشکان است. همين امر سبب شده ابعاد اجتماعي و حتي سياسي اين مقوله از نظرها دور بماند.
دکتر ربيعي گفت:‌ ادبيات سبک زندگي در حوزه علوم اجتماعي بسيار گسترده است و اولين بار اين واژه را جامعه‌شناسان به‌کار بردند. محققان زيادي نيز در دنيا در حوزه «سبک زندگي بهداشتي» (Health lifestyle) فعاليت مي‌کنند.
وي افزود:‌ قطع بودن رابطه ميان علوم اجتماعي و پزشکي در ايران، ماع از شکل‌گيري حوزه‌هاي ميان‌رشته‌اي نظير «تحليل سبک زندگي بهداشتي» شده است.
وزير تعاون‌، کار و رفاه اجتماعي خاطرنشان کرد:‌ تنها کارکرد برقراري ارتباط ميان علوم اجتماعي و پزشکي در حوزه سبک زندگي، اين نيست که اطلاعاتي درباره سبک زندگي مردم جمع‌آوري کند بلکه علوم اجتماعي و بالاخص جامعه‌شناسي و انسان‌شناسي قادرند ريشه‌ها و علت‌هاي شکل‌گيري سبک زندگي‌هاي خاص را در بين مردم شناسايي کنند.
دکترربيعي ادامه داد:‌ اساسا تغيير سبک زندگي و پيشگيري‌محور شدن آن، مقوله‌اي ساختاري و اجتماعي است. نبايد تصور کرد اين کار صرفا در قالب تحليل پزشکي قابل انجام است.
وي پيشنهاد داد: اگر مي‌خواهيم خود مراقبتي به عنوان نوعي سبک زندگي، گسترش يابد، توليد دانش بين‌رشته‌اي مي‌تواند گامي به سوي ارتقاي سلامت پيشگيري‌محور باشد.
دکترربيعي، آمادگي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را براي مشارکت در توليد اين دانش اعلام کرد و گفت:‌ مي توانيم با عقد تفاهم‌نامه‌اي، دانش حوزه علوم اجتماعي کشور را به سمت پيوند خوردن با عرصه بهداشت و سلامت هدايت کنيم و سطح شناخت و سياست‌گذاري در حوزه سبک زندگي‌ پيشگيرانه را ارتقاء بخشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن