تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شماره ششم رفاه منتشر شد/ابهام در آینده امکانات درمانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
شماره ششم رفاه منتشر شد/ابهام در آینده امکانات درمانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی
شماره ششم هفته‌نامه «رفاه»، نشریه تخصصی بررسی مسائل اجتماعی ایران، منتشر شد.

به گزارش نامه نیوز، این شماره از هفته‌نامه، با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی بخش سلامت، به بررسی واکنش‌های پیدا و پنهان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای متأثر از این سیاست‌ها پرداخته و به‌صورت وی‍ژه موضوع ابهام در زمینه آینده امکانات درمانی متعلق به سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان دومین تولید و ارائه‌کننده خدمات سلامت در کشور را زیر ذره‌بین برده است.
در سرمقاله این شماره از هفته‌نامه می‌خوانیم: «حالا دیگر عنصر شناخته‌شده‌ای است در رفتار ما قبیله‌گرایی و حقیقت‌پنداری آنچه می‌پنداریم به نفع قبیله خودمان است. در جهانی که حداکثرسازی منافع عمومی، روش رسیدن به منافع حداکثری فردی است، درک ناکردن زیان‌های این رفتار درد بزرگی است. بزرگ‌تر می شود این درد، هنگامی‌که در ابعاد ملی، در پیکره دولت و سازمان‌های بزرگش شاهد رفتارها و تصمصمات قبیله‌گرایانه باشیم.»


در لابلای مطالب منتشرشده در این شماره از هفته‌نامه رفاه، می‌توان نوعی ابهام فزاینده در زمینه وظایف و مأموریت‌های دو وزارتخانه دخیل در امر سلامت و بیمه‌های اجتماعی و درمانی را دریافت آنجا که یکی از مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام آمادگی این سازمان برای مشارکت همه‌جانبه در تحقق سیاست‌های کلی حوزه سلامت کشور، انتزاع احتمالی بخش درمان از پیکره واحد سازمان تأمین‌اجتماعی و ادغام و الحاق امکانات و ظرفیت‌های درمانی این سازمان در سایر حوزه‌های بخش سلامت را با توجه به سازوکار تأمین منابع این سازمان و تعلق این امکانات به کارگران بیمه‌شده و نیز تصریح قوانین و روح کلی حاکم بر سیاست‌های کلان حوزه سلامت منتفی می‌داند؛ اما کارگران و نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگری از نگرانی جامعه کارگری در این زمنیه خبر می‌دهند و همزمان وزیری که به‌تازگی متولی حوزه سلامت شده است نیز اگرچه به صراحت در این زمینه سخن نمی‌گوید اما بر تجمیع منابع سلامت و یکپارچگی بیمه‌ها به‌عنوان یکی از ثمرات سیاست‌های ابلاغی تأکید می‌کند.



موضوع توصیه کمیسیون حمایت از تولید مجلس درباره اصلاح ساختار صندوق‌های بازنشستگی، موضوع دیگری است که در این شماره از هفته‌نامه «رفاه» مورد توجه قرار گرفته است. این توصیه که در روزهای نخست سال جاری در صحن علنی مجلس و در قالب گزارش این کمیسیون درباره نحوه اجرایی اصل 44 قانون اساسی مطرح شد، اما از سوی بسیاری از رسانه‌ها و نیز فعالان اجتماعی و اقتصادی مورد غفلت قرار گرفت، یکی از نخستین و جدی‌ترین نقدهای یکی از ارکان حاکمیت در زمینه کاهش نفوذ و دخالت دولت در ساختار صندوق‌های بازنشستگی است. در گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید، تأکید شده است که ساختار نهادهای عمومی بخصوص صندوق‌های بازنشستگی باید به گونه ای اصلاح شود که نفوذ دولت در ساختار این نهادها کاهش یابد.



تأکید بر اصلاح ساختار صندوقهای بازنشستگی و کاهش نفوذ دولت در این صندوقها در حالی از سوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس مورد تأکید قرار گرفته که در سالهای اخیر، شاهد افزایش نفوذ دولت در این صندوقها بوده ایم. 
در سالهای اخیر ساختار سهجانبهگرایی که براساس تجارب جهانی و توصیه سازمانهای تخصصی بین‌المللی، مناسب‌ترین شیوه برای اداره صندوقهای بازنشستگی و بیمه اجتماعی است، به شدت تضعیف شده است. تا قبل از چند نوبت اصلاح اساسنامه سازمان تأمیناجتماعی در دولتهای نهم و دهم، در شورای‌عالی تامیناجتماعی بهعنوان عالیترین مرجع سیاستگذاری و نظارت در این حوزه، 6 نماینده از دولت و 6 نفر از نمایندگان کارگران و کارفرمایان حضور داشتند که در پی این اصلاحات، کل اعضای هیأتامنای تامین‌اجتماعی که از مهمترین نهادهای سیاستگذاری و نظارتی درحوزه صندوقهای بازنشستگی کشور است به 9 نفر کاهش یافته که 6 نفر نماینده دولت و 3 نفر نماینده کارگران و کارفرمایان در آن عضویت دارند و به این ترتیب، در عمل دولت تصمیمگیر و سیاستگذار اصلی این صندوقها است.



شماره ششم هفته‌نامه رفاه، با مطالب خواندنی دیگر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی، با قیمت یک هزار تومان روانه کیوسک‌های مطبوعات شده است. مطالب این نشریه همچنین در سایت اختصاصی این هفته‌نامه نیز به نشانی www.refahweekly.ir در دسترس علاقمندان قرار دارد.





1393/1/31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن