تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820307265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای شهر آمل پنج میلیارد ریال برای مرمت خانه های تاریخی اختصاص داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شورای شهر آمل پنج میلیارد ریال برای مرمت خانه های تاریخی اختصاص داد ساری- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای خرید و مرمت بناهای تاریخی واقع در بافت قدیمی این شهر خبر داد.


ˈ فرزین محمودی پاتی ˈ روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : شورای شهر این میزان اعتبار را برای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی اختصاص داد که شهرداری می تواند با آن دو یا سه باب از خانه های تاریخی بافت قدیم شهر را خریداری و مرمت کند.
وی افزود : خرید بناهای تاریخی شهر آمل با هدف حفظ آنها با همکاری و تعامل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام خواهد شد.
او ادامه داد : در حال حاضر بخشی از بناهای تاریخی شهر آمل با توجه به اینکه بسیاری از مالکان نیز انگیزه ای برای حفظ آنها ندارند از بین رفته یا در حال تخریب است که شهرداری می تواند ضمن خرید و مرمت ، کاربری متناسب را برای آنها تعریف کند.
پاتی گفت : بافت قدیم شهر تاریخی آمل به لحاظ قدمت و وجود آثار چند هزار ساله از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است و می توان با اجرای طرح ها و اقدامات مختلف این منطقه را معرفی کرد.
وی افزود : در همین چارچوب مرحله دوم ساماندهی و مرمت بازار چهارسوق در پایین بازار و محدوده مرکز شهر آمل امسال از سوی شهرداری اجرایی خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل از جمع بندی مراحل پایانی تهیه طرح ورودی شهر میدان هزار سنگر و میدان امام حسین (ع) ، کوچه های غربی و شرقی شهرداری و ورودی آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) و اجرای آن با الگوگیری نمای سنتی و بافت قدیم در سال جاری خبر داد.
شهر آمل با سابقه چندهراز ساله دارای بیش از 60 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است.ک/3
7327/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن