تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820470261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظیفه اصلی نظام مهندسی ساختمان ارتقای کیفی ساخت و سازها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وظیفه اصلی نظام مهندسی ساختمان ارتقای کیفی ساخت و سازها است قزوین- ایرنا- عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور بر تقویت سازه های ساختمانی تاکید کرد و گفت: وظیفه اصلی نظام مهندسی ساختمان، ارتقای کیفی ساخت و سازها است.


مهندس ˈعلی فرخ زادˈ روز شنبه به مناسبت هفته معماری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، معماری را در زمره هفت رشته اصلی مهندسی ساختمان دانست و گفت: این حرفه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل دو روز از سال بنام معمار نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه معماری بناهای تاریخی قزوین نشانگر پیشینه حرفه معماری در شهر قزوین است، افزود: معماری ایرانی به شایستگی توانسته است گوشه هایی از تاریخ اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی گذشته ما را به تصویر بکشد.
مهندس فرخ زاد، معماری را هنر خلق فضا عنوان کرد و اظهارداشت: هنری که دارای روح و در آن خلاقیت و نوآوری باشد، دارای جایگاه ارزشمند و قابل توجهی است.
وی ادامه داد: مهمترین رسالت معماران توجه جدی به ساختارها و نیازهای اجتماعی و تغییر سیما و منظر شهری برای تحول در معماری است.
فرخ زاد، بر لزوم توجه به معماری کهن و اسلامی در احداث ساختمانها تاکید کرد و افزود: توجه به ساختارها و نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی هر شهر از مهمترین رسالت های معماران متخصص امروزی است که خوشبختانه تعداد آنها به نسبت سالهای گذشته افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: تحول در عرصه معماری به خصوص در سیما و منظر شهری، نما و دکوراسیون داخلی باید از اولویت ها و برنامه های کاری تمامی مهندسان معمار و مدیران مربوط در کشور باشد.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوسازی و بهسازی در ساختمان ها نسبت به دو دهه قبل ارتقا یافته و با قاطعیت می توان گفت در این راستا هم دانش فنی و هم اجرای سازه ها به تدریج کارآمدتر شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در حال حاضر هفت هزار و 450 نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هستند که نسبت به جمعیت استان بیشترین تعداد مهندسان کشور را داریم و این امر برای استان نقطه قوتی محسوب می شود.
فرخ زاد بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: اجرای مقررات ملی ساختمان، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.
وی اظهارداشت: تا زمانی که مردم رعایت استاندارد و اصول فنی و مهندسی را به عنوان یک ضرورت و الزام در ساخت و ساز نپذیرند، تلاش های سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اجرای مقررات ملی ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت وساز بی نتیجه خواهد بود.
این مسوول، هدف اصلی این سازمان را اجرای کامل قانون مقررات ملی ساختمان دانست و افزود: به همین منظور برای آشنایی دست اندرکاران، سازندگان و صاحبان حرفه های مرتبط با ساخت و ساز با مقررات ملی ساختمان تلاش شده است.
نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با هفت هزار و 500 عضو، 100 کارمند در هفت رشته و با پنج دفتر نمایندگی در شهرستان های تاکستان، بویین زهرا، آبیک و البرز و همچنین دفتر نمایندگی شهر محمدیه، نظارتی مستمر بر ساخت و سازهای سراسر استان داشته و الزامات مقررات ملی را اعمال می نماید.
7389/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن