تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهریه سنگین، ازدواج را برای جوانان دشوار می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهریه سنگین، ازدواج را برای جوانان دشوار می کند سنندج – ایرنا – امام جمعه موقت سنندج گفت: مهریه سنگین، ازدواج جوانان را دشوار می کند و این یکی از دلایل اصلی رویگردانی آنها از ازدواج است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا محمد امین راستی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر سنندج، افزود: خانواده ها باید این را در نظر بگیرند که مهریه یکی از ارکان اصلی عقد و امری واجب نیست.
وی اظهار کرد: مهریه سنگین و تهیه جهیزیه دو موضوعی هستند که راه ازدواج را برای جوانان سخت کرده است.
خطیب جمعه سنندج با اشاره به اینکه در امر مقدس ازدواج باید به سیره پیامبر اکرم(ص) رجوع کرد، افزود: برخی از خانواده ها فکر می کنند که مهریه سنگین شان و منزلت دختر را بالا می برد که این تفکر اشتباه است.
ماموستا راستی گفت: حق تعیین مهریه بر عهده زوجین است و دیگران نباید در این امر دخالتی کنند.
وی ادامه داد: خداوند در قرآن به مؤمنان امر می کند که مهریه همسران خود را به عنوان هدیه به آنان پرداخت کنند، لذا این هدیه نباید در حدی باشد که پرداخت آن ممکن نباشد و یا فرد را به سختی بیاندازد.
وی با اشاره به اینکه کاهش ازدواج در شکل گیری ناهنجاری های اجتماعی هم تاثیر دارد، اظهار کرد: خانواده ها باید این را در نظر بگیرند که مهریه سنگین جوانان مانعی بر سر راه سر و سامان گرفتن جوانان است.
امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه، به هفته کارگر اشاره کرد و گفت: کسب روزی حلال مهمترین امر است و شغل کارگری یکی از مقدس ترین کارها و حلال ترین معیشت ها است.
وی در پایان خطبه های خود، از مسوولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست که رفع بیکاری جوانان را در اولویت کاری خود قرار دهند.ک/2
570/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن