تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820497240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجد محوری اولویت برنامه های کمیته امداد است/ فقر زدایی مهمترین ثمره پرداخت زکات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان شبانزاده:
مسجد محوری اولویت برنامه های کمیته امداد است/ فقر زدایی مهمترین ثمره پرداخت زکات
شاهرود- خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه این نهاد در انجام فریضه بزرگ زکات مسجد محوری را مورد ملاک قرار داده است افزود: روحانیان مساجد زکات جمع آوری شده را در بین نیازمندان همان محله تقسیم کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، اکبر شبانزاده صبح جمعه در نخستین گردهمایی مبلغان و روحانیان زکات منطقه بسطام شهرستان شاهرود،  زکات را یکی از فریضه های مهم و ارزشمند دانست و افزود: باید آموزه های دینی مربوط به زکات را به روز کنیم. وی ندادن زکات و بی توجهی به آن را دارای اثرات منفی در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: همه ما باید ظرفیت های موجود را قدر بدانیم و در جهت فرهنگ سازی حرکت کنیم چرا که توجه به زکات در برنامه های کاری روحانیان و مبلغان ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است. پرداخت زکات فقر را در جامعه از بین می برد مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: پرداخت زکات در جامعه فواید زیادی را به دنبال خواهد داشت و فقر را از بین می برد و اگر طالب سعادت دنیا و آخرت هستیم باید زکات بدهیم. شبانزاده با تاکید بر اینکه هم اکنون کار کمیته امداد در انجام فریضه بزرگ زکات مسجد محوری است افزود: روحانیان مساجد زکات را جمع آوری و در بین نیازمندان همان محله تقسیم کنند. وی پرداخت زکات را در درجه اول مختص فقرا دانست و اظهار داشت: در مصرف زکات اول فقرا مقدم هستند، لذا مسجد سازی و مدرسه سازی در مرحله دوم است و تا زمانی که در شهر فقیری باشد نباید در راه دیگری هزینه شود. مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با یادآوری اینکه دولت مکلف شده است تا در قبال زکات جمع آوری شده  توسط کمیته امداد معادل همان مبلغ را کمک می کند تا زیر نظر زکات دهنده هزینه شود که این امر خود نوعی اعتماد سازی است گفت: مبلغان باید مردم را تشویق کنند تا زکات خود را به این نهاد پرداخت کنند. اعزام 21 نفر مددجو در راستای طرح نظام جامع خانواده به اردوی زیارتی مشهد شبانزاده همچنین از اعزام 21 نفر به اردوی زیارتی مشهد مقدس در راستای طرح نظام جامع خانواده، هیئت مذهبی و طرح فلاح خبر داد و گفت: كميته امداد با درك اهميت نيازهای جامعه و به منظور آشنايي بيشتر مددجويان با مباني ديني و معرفتي و تقويت ارتباطات مثبت اجتماعي خانواده هاي تحت حمايت اقدام به برپايي جلسات مذهبي تحت عنوان "طرح فلاح" کرده است. وی خاطرنشان کرد: سيره و سنت حسنه بزرگان دين در برپايي مجالس و محافل مذهبي در زمان هاي مناسب در طول تاريخ نشانگر اهميت و ضرورت برپايي اين جلسات در آموزش و ترويج مسائل اعتقادي، اخلاقي و تربيتي است. مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با بیان اینکه فلاح به معني رستگاري و باقي ماندن در خير و نيكي است تاکید کرد: راه دستيابي به آن ايمان و عمل صالح در قالب نماز خاشعانه در پيشگاه پروردگار، پرهيز از آلودگي ها، اداي ديون الهي و صدقات واجبه و رعايت حجاب و پوشش و عفت و پاكدامني است. شبانزاده گفت: حصول اين امر در جامعه مستلزم آموزش هاي عقيدتي، معارف ديني، آشنايي با احكام فقهي و اخلاق اسلامي با بهره گيري از سيره عملي و سنت پيامبر اكرم (ص) و دخت گراميشان حضرت زهرا (س) و ائمه معصومين عليهم السلام است. وی تصریح کرد: طي سال هاي اخير گامي بلند در جهت دين باوري مددجويان و ارتقاء سطح معلومات و معارف ديني آنان برداشته شده و اميد است با رعايت مفاد اين دستورالعمل اهداف مورد نظر در برنامه هاي آموزش مددجويان بيش از پيش تحقق يابد. مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود در خاتمه افزود: زمان اجراي طرح در تمامي ايام سال بوده و بهتر است در ايام ماه محرم، صفر و رمضان و نيز ايام ولادت و شهادت ائمه اطهار و اعياد مذهبي برگزار شود.


۱۳۹۳/۲/۵ - ۱۴:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن