تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805694642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش تعرفه ورودي مواد اوليه و افزايش تعرفه واردات کالاهاي مصرفي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۱۳ق.ظ)
براي تحقق اقتصاد مقاومتي؛ کاهش تعرفه ورودي مواد اوليه و افزايش تعرفه واردات کالاهاي مصرفي گروه سياسي
به گزارش خبرگزاري موج، در راستاي حمايت از توليد داخل، افزايش تعرفه واردات همواره به محقق شدن اقتصاد مقاومتي کمک مي کند.
با افزايش تعرفه برخي از کالاها به منظور حمايت از توليد ملي، اين اقدام تنها براي رونق فروش و ياصادرات توليدات صورت گرفته و هدف آن تنها بالارفتن ميزان توليدات داخل و افزايش اشتغال در کشور است.
از همين رو، وظايف دولت در حمايت و پشتيباني اقشار مختلف مردم و همچنين توليدکنندگان بيشمار است؛ دولت مي تواند با پرداخت تسهيلات به متقاضيان خريد کالاي ملي، از توليدکنندگان حمايت کند و ثمره اينها قطعا در جيب ملت خواهد رفت.
در صورتي که تعرفه وارداتي افزايش يابد، توليد کالا در کشور به توجيه اقتصادي مي رسد و شاهد ورود سرمايه به سمت بازار توليد داخلي خواهيم بود.
اگر هدف کشور تحقق اقتصاد مقاومتي باشد بايد تا حدامکان از ورود کالاهايي که ظرفيت توليد آنها در داخل وجود دارد پيشگيري کرد، براي مثال محصولاتي همچون لوازم خانگي، يکي از مواردي بوده که کارخانه هاي داخلي توان توليد آن را دارند و با حمايت هايي از قبيل افزايش تعرفه واردات و عدم تخصيص ارز مرجع، مي توان به محقق شدن اقتصاد مقاومتي در کمترين زمان اميدوار بود.
البته در کنار افزايش تعرفه واردات، مشکل افزايش قيمت محصولات داخلي نيز امکان پذير است اما، در زمينه توليد، وابسته به واردات هستيم و بايد قبول کرد که کشور در شرايط ويژه اي قرار دارد و بايد تمام محصولات نياز داخل توسط توليدکنندگان داخلي توليد شود، چراکه در وضعيت معمول، امکان غني شدن در چند بخش و واردات ساير کالاهاي مورد نياز وجود دارد، ولي از روند پر تناقص غرب از تحريم هاي بيشتر خبر دار نيستيم و تا امروز فرصت هست نبايد کار را پشت گوش انداخت و فردا که رسيد تازه به فکر رفع نيازهاي کشور بود.
براي پيشگيري از افزايش قيمت ها نيز وظيفه دولت است که بازار را با صادرات و واردات تنظيم کند، يعني مي توان با رونق توليد و صادر کردن، از گراني محصولات در بازار به دليل افزايش نرخ ارز کاست ؛ با پرداخت تسهيلات ارزان قيمت به توليدکنندگان داخلي، آنها را تشويق به خودکفايي کرد، البته اين خواسته ها در صورتي محقق مي شود که ابزارهاي حمايتي مانند افزايش تعرفه وارداتي مستمر باشد.
از آنجا که با کاهش تعرفه مواد اوليه مي توان بخش توليد را رونق داد بايد تعرفه کالاي ساخته شده وارداتي را افزايش داد تا تمايل به واردات بيش از پيش کاهش يابد.
طي سالهاي اخير صنايع کشور بعلت واردات بي رويه کالاهاي ساخت چين، صدمه جدي ديده است ؛ واردات بي رويه و بي جهت صنعت را با مشکلات متعددي مواجه کرده که اين امر حمايت جدي از سوي دولت را مي طلبد.
دولت مي تواند تعرفه کالاهاي ساخته شده را افزايش و بالعکس تعرفه واردات مواد اوليه براي ساخت و توليد در اين بخش را کاهش دهد.
اما براي بهبود وضعيت توليد کشور، توليدکنندگان نياز به 4فاکتور براي عملکرد بهتر در زمينه توليد ملي مناسب و درخور نام کشور هستند.

تسهيل روان سازي اقتصاد
دولت تدبير و اميد تاکنون برنامه مشخص يا زمان‌بندي شده براي کوچک کردن دولت ارائه نکرده است. در واقع دولتي به بزرگي دولت فعلي هم منابع را مي‌بلعد و هم خود مانعي بر سر راه توسعه است.
از سوي ديگر، يکي از بزرگ‌ترين موانع توسعه اقتصادي اداره ثبت شرکت‌ها است که با تاخير در ثبت انواع تصميمات واحدهاي اقتصادي براي مدت‌هاي طولاني، عملا يکي از موانع بزرگ تحرکات اقتصادي کشور است؛ بنابراين لازم است قوه قضائيه به سرعت در اين مورد اقدامي انجام دهد و براي هر درخواست مدت زمان مشخص را اعلام و سازمان مزبور را موظف کند به‌طور مدون و مشخص درخواست‌ها را بررسي و نسبت به آن اقدام کند.

شفاف‌سازي شود
شفاف‌سازي از ديگر پارامترهاي مهمي است که دولت بايد به آن توجه کند ؛ بنا به اظهار مقامات بانک مرکزي، ميزان معوقات بانکي به بيش از 80هزار ميليارد تومان رسيده است.
علاوه‌بر آن شنيده شده که جهت برگشت و بازپرداخت اين معوقات به صورت قسطي تسهيلاتي منظور مي‌شود، در حالي که اعضاي کميسيون اتاق ايران و تهران با اين موضوع و تسويه به اين شکل مخالف هستند و معتقدند، ليست اين بدهکاران بايد در اختيار اتاق بازرگاني قرار گيرد و متخلفان از بي‌تقصيرها تفکيک شوند تا کساني که بي‌تقصير معوق شده‌اند مشخص و علاوه‌بر تسهيل در بازپرداخت بدهي‌شان مورد حمايت نيز قرار بگيرند.
در عين حال آنهايي که تخلف کرده‌اند نيز بايد جريمه پرداخت و سريعا پول بيت‌المال را بازپرداخت کنند. اما متاسفانه بانک مرکزي در قبال اين درخواست اعلام مي‌کند که ليست بدهکاران معوق بانکي محرمانه است.

راهکاري براي تامين مالي
کليه شرکت‌هاي توليدي بخش خصوصي بتوانند از اشخاص حقيقي و حقوقي وام دريافت کنند و معادل سود سپرده‌هاي بانک‌هاي خصوصي براساس همان شرايط سود بپردازند و سود پرداختي جزو هزينه‌هاي قابل‌قبول وزارت دارايي باشد. در عين حال سود دريافتي توسط اشخاص حقيقي و حقوقي پرداخت‌کننده معادل سود سپرده‌هاي بانک‌هاي خصوصي همانند آنها از پرداخت ماليات معاف باشند.
اجراي اين راهکار سرمايه‌هاي نقدي سرگردان در بازار به سمت توليد سرازير مي‌شود و از اين طريق نياز به منابع بانکي کاهش يافته و موجب رونق توليد، افزايش ظرفيت، فراواني عرضه کالا و کاهش قيمت تمام‌شده و تورم مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن