تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815581690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ عارف به ادعای باهنر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پاسخ عارف به ادعای باهنر
وی در پاسخ به سخنان باهنر که گفته بود عارف اگر عصبانی شود اصلاح‌طلبان را افشا می‌کند، خاطرنشان کرد: متذکر می‌شوم که اصلاح‌طلبان نیازمند افشاگری نیستند چون هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند، اما اگر ایشان چیزی برای افشا کردن دارند بیایند به بنده بگویند ما بلند و صریح و شفاف اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۳۹۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ - 25 April 2014


رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: آرزوی من این است که روزی با اصولگرایان ائتلاف کنیم؛ چراکه ائتلاف یک کار مترقیانه است و اجماع باعث پیشرفت در هر کاری می‌شود، همانگونه که اصلاح‌طلبان توانستند با اجماع حماسه خرداد 92 را بیافرینند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز در شهری حضور دارم که شهر شهیدان است و همواره از پیشگامان حرکت‌های اجتماعی در کشور بوده است.

وی با بیان این‌که خوشحالم که در یکی از بزرگترین و تحول‌سازترین دانشگاه‌های ایران سخنرانی می‌کنم، افزود: دانشگاه یکی از مکان‌های کلیدی در کشور بوده و است و دانشگاه‌های کشور همانند دانشگاه‌های اصفهان باید پر شور و کلیدی برای کشور ظاهر شوند.

رییس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: شعار امسال دو مقوله اساسی اقتصاد و فرهنگ را در کشور مهم و بارز کرده است و نام گذاری سال بر اساس این دو موضوع نشان می‌دهد که بحث‌های کلیدی کشور امروز بر روی این دو مفهوم متمرکز شده و نمی‌شود کنار نشست و فقط برای حل این دو مقوله به دولت اتکا کرد.

عارف با اشاره به این‌که دانشگاه‌هیان همانگونه که در تمام مراحل کشور پیشرو و پیشگام بوده‌اند باید برای حل مشکلات این دولت نیز پا پیش بگذارند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به یک سالگی خود نزدیک می‌شود و باید همه به ویژه دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور از جمله این دو موضوع حساس و مهم به دولت کمک کنند.

وی اظهار کرد: قبل از خلق حماسه خرداد 92 همه دلسوزان نظام یک نگرانی را دنبال می‌کردند و آن نگرانی چیزی نبود جز عدم مشارکت مردم در انتخابات، اما شما دانشگاهیان و جوانان وارد شدید و مشارکتی 73 درصدی را رقم زدید.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به عقیده من دانشگاهیان و جوانان کشور بیش از همه دغدغه نظام را دارند و امیدوارم این مشارکت آنها استمرار داشته باشد و نقش خود را در تکمیل حماسه اقتصادی نیز ایفا کنند تا دولت بتواند به راحتی وعده‌های داده شده در زمینه اقتصاد را محقق کند.

عارف به حقوق شهروندی در کشور اشاره کرد و گفت: ابتدا باید مدنظر داشت که قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی است که در فصل سوم آن به حقوق شهروندی به طور کامل پرداخته است و همه نکاتی که باید برای یک شهروند فراهم باشد را تشریح کرده است.

وی به پیش نویس منشور حقوق شهروندی که توسط دولت تدبیر و امید تدوین شد، اشاره کرد و افزود: این منشور باید مورد نقد دانشگاهیان و اساتید خبره قرار گیرد تا بتواند یک منشور کامل شود و اگر چکش‌کاری درستی شود می‌تواند مشکلات این حوزه را کمتر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که دانشگاه نزدیک به چهار دهه است که همواره در صف اول اتفاقات کشور قرار داشته و همیشه به عنوان گروه مرجع نامبرده شده است، تصریح کرد: دانشجوی ایرانی باید همانند شش دهه گذشته همواره در صف اول باشد برای این‌که اثبات شود دانشجو همیشه جلودار جامعه ایرانی بوده نمادهایی همچون 16آذر و 15 خرداد سال 42 را باید مدنظر گرفت.

عارف تاکید کرد: متاسفانه فضایی که در سال‌های گذشته ایجاد شده است، فضای دانشگاه را به سمت فضایی امنیتی سوق داده و این برداشت را از یک دانشگاهی مطرح می‌کرد که دانشجو نباید چند بعدی باشد بلکه ما فقط یک دانشجوی تک بعدی می‌خواهیم.

وی اضافه کرد: اگر نگاه تک بعدی توسط دانشجویان پذیرفته شود آنها هیچگاه نمی‌توانند به درستی تحصیل کنند و رشد علمی، فضای نشاط و پر چالش دانشگاه‌ها نیز از بین می‌رود و جوانی که باید اظهار نظر کند و موضوعات مختلف جامعه را به چالش بکشد خاموش می‌ماند.

رییس بنیاد امید ایرانیان افزود: متاسفانه برخی اتفاقات سال‌های گذشته باعث شده است تا از چماق کمیته انظباطی کارهای زیادی بر بیاید و دانشجو برای اظهار نظر همیشه نگران باشد و شور و نشاط خاموش شود.

عارف با بیان اینکه رهبری در سال‌های گذشته چندین بار بر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کردند، گفت: این گفته رهبری در کدام دانشگاه کشور به درستی انجام شد؟ و آیا اصلا دانشگاهی حاضر بود که چنین کرسی‌هایی را برگزار کند؟ این اتفاق به دلیل همان فضای امنیتی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس همین مسئله امنیتی شدن دانشگاه‌ها متاسفانه اساتید ما سکوت کردند و دعوت‌های همایش‌ها را پی در پی ررد کردند، تصریح کرد: جایگاه این سال‌های اساتید شایسته انقلاب نیست استاد دانشگاه باید بتواند اظهار نظر کند، استاد دانشگاه اظهار نظر نکند پس چه کسی باید در مورد مسائل مهم و حیاتی کشور نظر بدهد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: جنبش دانشجویی در کشور باید آسیب شناسی شود چراکه در دهه اول انقلاب اوج فعالیت‌های دانشجویان بود در حالی که در دهه 80 دانشجویان نتوانستند حتی حقوق اساسی خود را پیگیری کنند پس دانشجوی فعال کشور کجا رفته است؟

عارف گفت: امروز کشور به دست دانشجویانی است که در اوایل انقلاب آنگونه فعالیت می‌کردند و توانسته‌اند جلوی هجمه بی سابقه دشمن بایستند، حال شما فکر می‌کنید دانشجوی تک بعدی در آینده می‌تواند جلوی هجمه دشمنان بایستد؟

وی ادامه داد: من به عنوان یک معلم کوچک دانشگاه می‌گویم باید فضای دانشگاه باز شود و نظارت نیز به دست خود دانشجو باشد چراکه آنگاه می‌توان یک دانشگاه فعال داشت، باید واقعیت اختلاف نظرها را بپذیریم، اما مطمئن هستم هیچ دانشجویی بر سر اصول انقلاب و کشور اختلاف نظر ندارد بلکه اختلافات در خصوص اصول تاکتیکی کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اصول همکاری باید در دانشگاه زنده بماند، اصل برادری باید در دانشگاه بیش از گذشته به وجود بیاید و نباید بگذاریم اختلاف بر سر 30 درصد از موضوعات کشور 70 درصد از موضوعات دیگر را زیر سوال ببرد؛ اگر بتوانیم این سه نکته را رعایت کنیم آنگاه دانشگاه همیشه و همانند چهار دهه قبل در صف اول باقی خواهد ماند.

عارف در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: اگر یک نگاه اجتماعی به مقوله یارانه‌ها بیندازیم خواهیم دید که مردم اصلا در خصوص چنین مقوله‌ای به درستی توجیه نشده‌اند چراکه دانشگاهیان پا در میدان نگذاشته‌اند و اگر امروز چنین درصدی از مردم خود را نیازمند یارانه می‌دانند به دلیل این است که این مسئله در جامعه درست توجیه نشده و این مشکل از دولت است.

وی ادامه داد: متاسفانه مخالفان دولت روحانی نتیجه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را شکست دولت و فاصله میان دولت ملت می‌دانند اما این ‌گونه نیست و این یک استفاده ابزاری است اگر مردم درست توجیه بودند هیچگاه چنین نتیجه به دست نمی‌آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: بودجه سال 1392، 11 هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که با فعالیت‌های اقتصادی دولت آقای روحانی این رقم در سال 93 به 23 هزار میلیارد تومان افزایش داشته پس آن آقایان چرا این اتفاقات را مطرح نمی‌کنند؟

عارف به انتخابات مجلس در سال 94 اشاره کرد و گفت: تفکر اصلاح‌طلبی همواره باید در همه صحنه‌های انقلاب وجود داشته باشد و این تفکر نمی‌تواند از صحنه سیاسی کشور قهر کند و یا کنار بکشد شاید شکست بخورد که تمام این شکست‌ها پل‌هایی برای رسیدن به موفقیت است اما هیچگاه کنار نمی‌کشد.

وی افزود: حماسه سیاسی و انتخاب دولت تدبیر و امید گام اول پروژه تفکر اصلاح‌طلبی بود و ان‌شاالله در سال 94 با ورود این تفکر به مجلس گام بعدی این تفکر برداشته می‌شود چراکه دولت برای اینکه بتواند برنامه‌های خود را با انگیزه دنبال کند به یک مجلس قوی احتیاج دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقات بند 305 زندان اوین اشاره کرد و افزود: متاسفانه چنین اتفاقاتی فقط سوژه به دست دشمنان انقلاب می‌دهد و ما از مراجع قضایی و دولت انتظار داریم که یک کارگروه تشکیل دهد تا بتواند این اتفاق را شفاف سازی کند و مسؤل مربوطه باید پاسخگو باشد.

عارف در خصوص حصرها نیز گفت: ما نباید در این موضوع دولت را تحت فشار قرار دهیم بلکه باید بگذاریم تا دولت آرام آرام و با ساز و کارهای سیاسی خود وارد عمل شود چراکه فشار فقط بهانه به دست دشمنان نظام می‌دهد و این برادران نیز ناخواسته مورد توجه آنها قرار می‌گیرند و همین اتفاق کشور را دچار چالش می‌کند.

وی در پاسخ به سخنان باهنر که گفته بود عارف اگر عصبانی شود اصلاح‌طلبان را افشا می‌کند، خاطرنشان کرد: متذکر می‌شوم که اصلاح‌طلبان نیازمند افشاگری نیستند چون هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند، اما اگر ایشان چیزی برای افشا کردن دارند بیایند به بنده بگویند ما بلند و صریح و شفاف اعلام می‌کنیم.

افتتاح دومین شعبه بنیاد امید ایرانیان در اصفهان

دومین شعبه بنیاد امید ایرانیان با هدف توسعه گفتمان خردمندانه، انتشار فرهنگ و اعتدال گرایی وکمک به مشکلات استانی با حضور محمد رضا عارف در اصفهان افتتاح شد.

محمد رضا عارف در مراسم افتتاح بنیاد امید ایرانیان که در اتاق بازرگانی صنعت معدن وتجارت اصفهان و با حضور فعالان سیاسی استانی برگزار شد خود را کوچک‌ترین عضو خانواده اصلاح طلب دانست و اظهار کرد: موقعیت و شرایط در هر زمان وظیفه ویژه ای از انسان می‌طلبد گاهی سکوت و گاهی پرخاش و من از خدای بزرگ می‌خواهم که توفیق گرفتن تصمیمات درست را در هر زمان، موقعیت و مکان نصیب من گرداند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم را سازندگان اصلی تفکر اصیل انقلابی دانست که با حضور گسترده خود در انتخابات 24 خرداد زمینه پیروزی اصلاحات در عرصه سیاسی کشور را آفریدند.

عارف با بیان این‌که کشور باید از اتفاقات یک دهه گذشته درس بگیرد، افزود: در چند سال گذشته کشور با محدودیت‌های عارضی و تحمیلی مواجه بود که با مانع تراشی بر سر تشکل‌های کلیدی محور فرصت پیشرفت و ترقی را از کشور می‌گرفت.

وی ادامه داد: باید با درس گرفتن از اتفاقات یک دهه گذشته و به ویژه هشت سال اخیر با پیشبرد برنامه های سازنده به رشد و اعتلای کشور که خواست معمار کبیر انقلاب و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و مردم کشور است کمک کنیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر این‌که قانون حکومت‌های جهان همواره بر دو اصل نگاه به بیرون و یا تکیه بر توانمندی‌های داخلی استوار است، اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی همواره بر این نکته اذعان داشته‌اند که هیچ گاه در تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی نتوانسته اند حتی یک جمله و یا یک کلمه به ملت و دولت ایران تحمیل کنند.

وی همچنین به نقش کمک‌های مادی و معنوی مردم در اداره و پیروزی جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: تاثیر تلاش مردم نه تنها در هشت سال جنگ دفاع مقدس بلکه در محرومیت زدایی از کشور در سال‌های پس از جنگ نیز غیر قابل چشم پوشی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دهه چهارم انقلاب و نام گذاری این دهه به نام پیشرفت و توسعه خاطر نشان کرد: برای برآورده شدن خواسته های به حق مردم با راهی جز حرکت‌های خود جوش و هیئتی از جنس حرکات مردمی دهه اول انقلاب قابل تحقق نیست.

عارف ویژگی این گونه حرکات که سابقه آن به دولت اصلاحات باز می گردد را مسؤلانه شفاف و تشکیلاتی دانست و افزود: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در جامعه یکی از این حرکت‌های سازنده است که آغاز به کار تاسیس آن‌ها نیز به دوران اصلاحات بر می‌گردد.

وی افزود: نتیجه جمع بندی در اواخر دولت اصلاحات تصمیم به شکل دهی بنیاد باران در اواخر تیرماه سال 84 با هدف پیشبرد اهداف انقلاب بود و مقرر شد این نهاد غیر دولتی برای انتقال تجربیات مدیران میانی به بالا تشکیل شود که با استقبال گسترده نیز مواجه شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پس از به بن بست رسیدن اخذ مجوز برای تاسیس یک پژوهشگاه در بنیاد باران زمینه برای تشکیل بنیاد امید ایرانیان با حفظ هسته اصلی بنیاد باران همراه با جوانان فراهم شد و این تغییر یعنی وارد شدن جوانان به این نهاد تحول سازنده ای نسبت به بنیاد باران محسوب می‌شد زیرا در آن بنیاد سازو کاری برای جذب جوانان در نظز گرفته نشده بود.

وی به فرد گرایی حاکم بر فضای توسعه کشور از سال 84 به بعد اشاره کرد و گفت: برنامه های توسعه در هشت سال گذشته در کشور کنار گذاشته شدند.

عارف ساختار سازی بر اساس مردم سالاری با تکیه بر جمع گرایی، بهره برداری از دانش نخبگان کشور در عرصه های مدیریتی و تصمیم گیری، ترویج رویکرد اعتدال و خرد ورزی در همه شئونات سیاست گذاری و توسعه گفتمان کشورداری خردمندانه را از رویکردهای بنیاد امید ایرانیان دانست و تلاش برای اعتلای ایران و افزایش کیفیت زندگی آحاد مردم با توجه به تولید و بازتولید و انتشار فرهنگ و اعتدال گرایی بر پایه عقلانیت و تفاهم سازنده میان نخبگان خبره داخلی و خارجی را از جمله ماموریت های اصلی و ارزش‌های اصلی بنیاد امید ایرانیان برشمرد.

وی ادامه داد این بنیاد قصد انجام فعالیت‌های حزبی را ندارد و تنها اتاق فکری است که در آن زمینه برای تبلیغ و بیان گفتمان اصلاح طلبی فراهم است.

عضو عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه میانه روی و اخلاق مداری در سیاست، درایت وصداقت در گفتار و رفتار و جوان گرایی و شایسته سالاری در امور سه اصل کلی بنیاد امید ایرانیان است، تصریح کرد: این بنیاد از طریق پایبندی به قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب به اعتلای ایران اسلامی برای رسیدن به هدف غایی خود می‌اندیشد.

وی به نقش واحدهای استانی بنیاد امید ایرانیان نیز پرداخت و با اشاره به اینکه دومین شعبه استانی بنیاد امید ایرانیان در اصفهان پس از مشهد مقدس افتتاح می‌شود تقارن این اقدام با هفته نکوداشت اصفهان و روز شیخ بهایی را خجسته دانست و خاطر نشان کرد: این واحدها علاوه بر اینکه مطابق با برنامه های راهبردی دفتر مرکزی بنیاد امید ایرانیان به انجام وظایف استانی خود می‌پردازند باید به مسائل منطقه ای خود نیز توجه ویژه نمایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حل بحران آب اصفهان، احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی، همکاری با NGO ها، تقویت همگرایی و صمیمیت میان اعضای هم سو و همکاری با دولت تدبیر و امید را از وظایف شعبه های استانی بنیاد امید ایرانیان دانست و افزود: تحقق شعار امسال رهبری یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در گرو عزم موافقان و مخالفان دولت و نه فقط تلاش منفعلانه دولت و است و ولایت مداران جامعه بیشتر از دیگران باید در شکل دهی به این عزم ملی تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: رابطه عدم انصراف درصد مورد انتظار مردم از دریافت یارانه با بی اعتمادی ملت به دولت دور ار انصاف است و اجرای موفق مرحله دوم هرفمندی یارانه‌ها آزمون بزرگ برای دولتی است که بودجه عمرانی را از 11 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 23 هزار میلیارد تومان در سال 93 رسانده است در حالی که دولت یازدهم در سال گذشته با یک کسری بودجه تحمیلی از دولت دهم روبه رو بود.

عارف طرح سؤالات مکرر و زیاد نمایندگان مجلس از اعضای کابینه دولت را غیر منطقی دانست و افزود: آیا این طرز رفتار شایسته با دولتی است که قرار است به تحول اقتصادی در کشور دست زند؟












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن