تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819103884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس انجمن معماران اصفهان: سی و سه پل و خواجو در معرض نابودی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس انجمن معماران اصفهان: سی و سه پل و خواجو در معرض نابودی است اصفهان- ایرنا- رییس انجمن صنفی معماران و شهرسازان اصفهان گفت: سی و سه پل و پل خواجوی اصفهان به دلیل خشکی زاینده رود در معرض نابودی قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا، «سید جمال الدین صمصام شریعت» روز پنجشنبه در همایش ملی ˈشهرسازی فرهنگ گراˈ افزود: شاهکارهای معماری ادوار گذشته و تمدن شهرسازی در اطراف رودخانه زاینده رود اکنون در معرض خطر قرار دارد.
وی با اشاره به تبعات زیست محیطی خشکی زاینده رود اضافه کرد: ریزگردهای حاصل از خشکی زاینده رود به طور حتم مردم اصفهان را دچار مشکلات تنفسی می کند.
وی همچنین با بیان اینکه نمی توانیم به صورت آنی سازنده شهر فرهنگی باشیم، ادامه داد: شهر فرهنگ گرا شهری است که طراح، برنامه ریز، مدیر، کارشناس و مردم آن از اصحاب فرهنگ و شخصیت های فرهنگی باشند.
این مسوول معماری اصفهان اظهار کرد: شهری که عدالت اجتماعی، توسعه پایدار و فرهنگ حمل و نقل شهری در آن نباشد، شهری فرهنگ گرا نیست.
وی افزود: در شهر فرهنگ گرا توجه به مباحثی مانند جانمایی درست صنایع، آلوده نکردن آب، بررسی اقلیم و آب و هوا، احترام به محیط زیست و بارگذاری نکردن منابع الزامی است.
صمصام شریعت تاکید کرد: شهری که در آن به زور هزینه های کتابخانه و فرهنگسرا از مردم گرفته و برای احداث یک خیابان جدید خانه های مردم خراب شود، فرهنگ گرا نیست.
وی گفت: در طرح های شهری دریافت و لحاظ کردن نظرات مردم بسیار مهم است و نباید در این مسئله شعارگرایی کرد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان نیز در این همایش اظهار کرد: چالش های موجود در شهرهای کشور به دلیل بی توجهی به سند آمایش زمین است.
«محمد علی طرفه» گفت: مسائل و مشکلات موجود در شهرسازی نشان می دهد که از محتوای فرهنگی در شهرسازی برای اصلاح کالبد شهری کم بهره برده ایم.
وی با بیان اینکه برای مدیریت آب، یک سند 9 ماده ای مصوبه شورای عالی آب کشور تنظیم شده است، افزود: یک سند نیز برای شرایط آب و هوا تنظیم شده که دارای راهکارهای اجرایی است.
وی همچنین درباره پیام امسال رهبر معظم انقلاب گفت: باید به جای در تعارض قراردادن فرهنگ و اقتصاد، آنها را در کنار یکدیگر قرار داد و شرط این کار مدیریت جهادی و عزم ملی است.
همایش ملی ˈشهرسازی فرهنگ گراˈ با هدف توجه به بحث فرهنگ به عنوان ابزاری در خدمت بازآفرینی اقتصادی و کالبدی شهر، در دانشگاه شیخ بهایی اصفهان برگزار شد.
سی وسه پل و پل خواجو از جمله شاهکارهای معماری و پل سازی دوران صفویه در شهر اصفهان است.
بعضی از کارشناسان پیشتر در مورد احتمال آسیب وارد شدن به پایه های این پلها بر اثر خشکی طولانی مدت زاینده رود هشدار داده اند.
بگفته این کارشناسان « ساروج » که ملات بکار رفته برای استحکام این پلهاست در اثر خشکی طولانی بتدریج استحکام خود را از دست می دهد.
زاینده رود از خرداد سال گذشته تاکنون در محدوده شهر اصفهان خشک است.
پ/7140/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن