تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820956158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر جهاد کشاورزی خمین: حجم منابع آبی خمین چهار برابر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر جهاد کشاورزی خمین: حجم منابع آبی خمین چهار برابر شد خمین – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: حجم منابع آبی این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته چهار برابر شده اما این حجم مقطعی است.


ˈاحمد رضا جعفریˈ روزپنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با کشت بهاره و برداشت آب از چاههای آب کشاورزی به ویژه در خرداد ماه بر میزان آب دهی قنوات و چشمه ها تاثیر منفی خواهد گذاشت .
وی اظهارکرد: میانگین بارندگی سال زراعی جاری 327میلیمتر است و متغیر بودن بارندگی در مناطق مختلف تاثیرات متفاوتی در برداشته است.
جعفری ادامه داد: به طوری که قنوات وچشمه هایی که در مناطق پر باران در بخش جنوب غربی شهرستان هستند تاثیر مثبت و برخی مناطق در شمال غرب تاثیر چندانی نداشته است.
وی ادامه داد: اینک 84دهنه چشمه ،311رشته قنات ،50رشته رودآب بهاری وفصلی و19سد خاکی در شهرستان وجود دارد.
رییس آبهای زیر زمینی خمین نیز گفت: حجم آب ذخیره شده در چهار سد اصلی این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته 60درصد افزایش یافته است.
ˈمحمود قدبیگی ˈ افزود: سد فرنق حجم آبدهی با حجم ذخیره آب سه میلیون متر مکعبی امسال دو میلیون و200هزار متر مکعب آبگیری شده است .
وی اظهارکرد: سد عباس آباد نیز اینک یک میلیون متر مکعب آبدهی شده که نسبت به سال زراعی گذشته دو برابر و سد خان آباد و برجک نیز دو دو 500هزار متر وسد آشیانه نیز تغییر چشمگیری نکرده است .
وی ادامه داد: با این وجود بحران آب و خشکسالی در این شهرستان با یک یا دو سال بارندگی مناسب و مطلوب حل نمی شود زیرا وضعیت دشت خمین بحرانی است.
قدبیگی گفت: سفره های زیر زمینی این شهرستان با شش و نیم میلیون متر مکعب کسری مخازن مواجه است و دشت خمین از نظر ذخایر آب سفرهای زیرزمینی با افت شدید و مستمر مواجه است و این کاهش ناهنجار و نگران کننده است.ک/3
7276/555
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن