تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805169351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجدجامعی رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان شهرها شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مسجدجامعی رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان شهرها شد
در اولین اجلاس شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها احمد مسجدجامعی به اتفاق آرا رئیس این مجمع شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اولین اجلاس شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها صبح امروز با حضور کلیه روسا و نایب رئیس‌های شوراهای اسلامی کلان شهرها مراکز استان‌ها در ساختمان شورای شهر برگزار شد.
 
براساس این گزارش در ابتدای این جلسه احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز سال جدید با نام حضرت زهرا(س) اظهار داشت: سال جدید را با نام حضرت زهرا آغاز کردیم و در همین راستا در شورای اسلامی شهر تهران سندی به عنوان تکریم فرهنگ فاطمی به تصویب رسید که سند بسیار ارزشمندی است و برای ملی شدن و دائمی شدن این صنعت آن را در اختیار شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها نیز قرار خواهیم داد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طی چند ماه گذشته دو رویکرد مهم را در شورای اسلامی شهر تهران داشتیم که اصلی ترین آن دیدار مقام معظم رهبری با اعضای شورا بود که نکات ارزشمندی را بیان کردند و به شرح وظایف شوراها، شهرها و مدیریت شهری پرداختند و اگرچه خطابشان ؟ اما با در نظر گرفتن این موضوع که تهران به عنوان پیشانی شهرها قرار دارد و تصمیمات آن در کل کشور تاثیرگذار خواهد بود رویکرد آن درواقع رویکرد ملی است.
 
وی افزود: همچنین رویکرد مهم دیگر شورای اسلامی شهر تهران تدوین برنامه 5 ساله دوم شهرداری بود که آن نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت و بسیار روی آن بحث و بررسی شده و کاملا متفاوت با طرح اولیه آن است و پس از نهایی شده و بازگشت از فرمانداری برای مراکز استان‌ها نیز فرستاده خواهد شد.
 
وی افزود: نکته دیگری که در فرمایشات مقام معظم رهبری به آن توجه شده بود بحث فرهنگ و اقتصاد بود که با توجه به اینکه مدیریت شهری و شوراها می‌توانند نقش پررنگی به این موضوع داشته باشند می بایست هم پوشانی نزدیکی بین آنها برقرار شود.
 
مسجدجامعی تصریح کرد: مجموعه شوراها زیر نظر معاونت عمرانی شکل گرفته و ساختار ان به سمت کالبد رفته و نه به سمت فرهنگ در صورتیکه این جامعه است که به سمت فرهنگ می‌رود و نسبت برقرار کردن بین فرهنگ و اقتصاد همان است که در تجربه کهن ما نیز قرار دارد و امروز به آن توسعه پایدار می گویند که امیدواریم در سال جاری در این زمینه گامهای اساسی برداشته شود.
 
ولی الله شجاع پوریان معاون مالی اداری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از پیشینه این مجمع گفت: امروز چهل و پنجمین جلسه روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استانها و اولین جلسه این مجمع در سال 93 که از زمان تشکیل این مجمع یعنی سال 82 تا امروز حدود 44 جلسه تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: براساس روال سالهای گذشته رئیس شورای شهر تهران همواره به عنوان رئیس مجمع نیز قرار داشته همچنان که در 10 سال گذشته مهدی چمران هم ریاست شورای شهر تهران و هم ریاست مجمع را برعهده داشته است.
 
وی افزود: همچنین هریک از استانها که به عنوان میزبان برگزاری جلسه انتخاب می شدند رئیس شورای آن شهر نیز به عنوان نایب رئیس جلسه قرار می گرفت و پس از آن نوبت به تعیین کمیسیون ها می رسد که براساس نیاز تعداد کمیسیون ها و همچنین رئیس کمیسیون ها نیز مشخص می شد.
 
شجاع پوریان در ادامه بیان داشت: کمیسیون های اصلی این مجمع تاکنون سه کمیسیون بوده که براساس ماده 24 قانون می توانیم در تعداد کمیسیون ها تغییراتی را داشته باشیم، همچنان که در شورای شهر تهران نیز تعداد کمیسیون ها از 3 به 6 کمیسیون افزایش پیدا کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در دوره های گذشته روسای کمیسیون ها اغلب از روسای کلانشهرها انتخاب می شدند اما این موضوع قانون نیست. نایب رئیس نیز براساس میزبانی جلسات در همان جلسه مشخص می شد.
 
در ادامه این جلسه تعیین هیئت رئیسه سنی برای رای گیری هیئت رئیسه این مجمع در دستور کار قرار گرفت که نماینده شورای شهر بروجرد به عنوان رئیس سنی جلسه انتخاب شد و پس از آن انتخاب رئیس مجمع روسای شوراهای اسلامی شهرها و مراکز استانها در دستور کار قرار گرفت که احمد مسجد جامعی به اتفاق آراء به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شد.
 
همچنین در ادامه این جلسه نایب رئیس انتخاب نشد چراکه در هر یک از جلسات که به میزبانی استان‌ها برگزار خواهد شد رئیس شورای شهر آن شهر به عنوان نایب رئیس جلسه انتخاب خواهد شد و انتخاب منشی جلسات در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت که عبدالناصر گرگیج رئیس شورای شهر زاهدان به عنوان منشی این مجمع انتخاب شد همچنین انتخاب خزانه دار نیز در دستور کار قرار نگرفت و مقرر شد مسکوت بماند و در شروع اولین جلسه این مجمع بند قانونی آن به دلیل عدم نیاز به خزانه دار در این مجمع اصلاح شود.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن