تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820080310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش باران عشایر خراسان شمالی را شادمان کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بارش باران عشایر خراسان شمالی را شادمان کرد بجنورد - ایرنا - مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: بارش باران چهارشنبه شب موجب شادمانی دامداران عشایر این استان شده است.


ˈجلیل رمضانیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عشایر این استان هم اکنون در مسیر کوچ ییلاقی هستند که این کوچ 45 روز تا دو ماه طول خواهد کشید که بارش شب گذشته باعث خوشحالی آنان شد.
وی افزود: تجمع آب باران در برکه ها و آبگیرهای مسیر کوچ موجب شد تا مشکل کمبود آب عشایر در مسیر کوچ برطرف شود و از سویی مشروب شدن مراتع میانبندهای مسیر کوچ و نیز چراگاههای ییلاقات بر شادمانی آنان افزوده است.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی به خانوارهای عشایری این استان در عین حال به عشایر کوچرو این استان که اکنون در مسیر رفتن به سوی مراتع ییلاقی اند توصیه کرد که در روز حرکت کنند و در زمان بارش باران در کنار رودخانه ها مستقر نشوند.
رمضانی افزود: در مسیرهایی نیز که ایلراه های عشایر تخریب شده و بناچار باید از جاده آسفالته حرکت کنند باید با پلیس راه و نیروی انتظامی در تماس باشند تا امنیت لازم برای آنان و دامشان توسط این نیروها فراهم شود.
وی همچنین به عشایری که از ایلراه شمالی در مجاورت مرز کشور ترکمنستان حرکت می کنند توصیه کرد که از نقطه صفر مرزی 300 متر فاصله بگیرند تا برای آنان مشکلی ایجاد نشود.
همه ساله با آغاز فصل گرما و رویش علف در مراتع سردسیر، عشایر پس از یک دوره زمستان گذرانی مراتع قشلاقی را به سوی مناطق ییلاقی ترک می کنند.
عشایر از سه ایلراه اصلی شمالی شامل مسیر شمال شهرستان های قوچان، فاروج، شیروان، گیفان، راز و جرگلان و مراوه تپه، ایلراه جنوبی در مسیر جنوب شهرستان های قوچان، فاروج، شیروان، اسفراین، بجنورد، قوری میدان و مراوه تپه و ایلراه میانی از قوچان تا مانه و سملقان و از اطراف رودخانه اترک و کالیمانی و مراوه تپه گذر می کنند.
هم اکنون پنج هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود بیش از 22 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38 طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 800 هزار راس دام در خراسان شمالی کوچروی می کنند. ک/3
7184/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن