تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821047391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث خیابان آقا نورالله نجفی در کنار میدان نقش جهان غیرقانونی است/ ابهام در زمینه صدور مجوز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان طالبیان در پاسخ به مهر:
احداث خیابان آقا نورالله نجفی در کنار میدان نقش جهان غیرقانونی است/ ابهام در زمینه صدور مجوز
اصفهان – خبرگزاری مهر: معاون سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: طرح ساخت خیابان آقا نورالله نجفی در حریم 50 متری میدان نقش جهان نه در سازمان میراث فرهنگی کشور و نه در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب نشده و انجام این کار از سوی هر ارگانی انجام شده غیرقانونی است و باید هر چه سریع تر از ادامه آن جلوگیری شود.



 به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن طالبیان در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان که با حضور مسئولان میراث فرهنگی و شهری اصفهان برگزار شد در پاسخ به  سئوالی درباره عدم رعایت حریم در محدوده آثار تاریخی و تخریب بافت های یکپارچه شهری با اشاره به کم کاری برخی مسئولان در این زمینه اظهار داشت: زمانی که در استان فارس سمتی داشتم اجازه ندادم که تخریب ها و  ساخت و سازها منجر به برهم خوردن یکپارچگی بافت شهری در حریم حرم شاهچراغ شود اما پس از آن این مسئله به جریان افتاد. وی افزود: برخی مسئولان ذی ربط نیز نه تنها از این مسئله جلوگیری نکردند بلکه یکی از آنها چند روز پیش برای دفاع از این ساخت وسازها به من گفت که"مگر حرم شاهچراغ  از امام رضا بالاتر است که جلوی این ساخت وسازها را در حریم آن بگیریم" و با این سخن به نوعی این کار را مثبت تلقی می کرد. معاون سازمان میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: لازم است همان موجی که در اصفهان، یزد و کاشان موجب شد که مردم خود حافظ آثار تاریخی باشند در دیگر نقاط کشور مانند شیراز و مشهد نیزراه اندازی شود تا علاوه بر ارزش اقتصادی، ارزش تاریخی آثار نیز برای مرم روشن شود و به کمک جریان های اجتماعی بتوانیم از این گونه تخریب ها و ساخت سازها در حریم آثار تاریخی که در تمام دنیا محکوم است، جلوگیری کنیم. غیرقانونی بودن ساخت خیابان آقا نورالله نجفی وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که میراث فرهنگی کل کشور برای جلوگیری ازاحداث خیابان آقا نورالله نجفی در 50 متری میدان نقش جهان اصفهان که ممکن است به تهدید دیگری از سوی یونکسو بیانجامد چه اقداماتی قرار است انجام دهد، اظهار داشت: کل تلاش ما این است که تمام فرایندهای تخریب در شهرهای تاریخی به شکل قانونی انجام شود و امروز از منطقه احداث خیابان آقا نورالله نجفی بازدید خواهیم داشت. طالبیان تصریح کرد: طرح ساخت خیابان آقا نورالله نجفی در حریم 50 متری میدان نقش جهان در سازمان میراث فرهنگی کشور و نه در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب نشده است و انجام این کار از سوی هر ارگانی انجام شده غیرقانونی است و دستور جلوگیری از ادامه ساخت آن نیز صادر شده است.  وی اضافه کرد: هر اتفاقی قرار است در مسیر آثار تاریخی به ویژه موارد ثبت شده در فهرست آثار جهانی رخ دهد باید زیر نظر یونسکو باشد چرا که ما موظف به ارسال گزارش های دوره ای در این زمینه برای این سازمان هستیم و اگر طرحی مناسب و بدون مشکل باشد نه متخصصان داخلی و نه متخصصان سازمان یونسکو به یقین با آن مخالفتی نخواهند داشت. معاون سازمان میراث فرهنگی کشور بیان داشت: نقش جهان اصفهان در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده و این به معنای آن ست که دولت ایران تعهداتی در قبال رعایت قوانین یونسکو درباره آثار تاریخی ارائه کرده است و اسنادی در این زمینه ارائه داده است. وی تاکید کرد: اصفهان تنها یکی است در عالم و باید به هر شکل آثار آن حفظ شود و به همین دلیل تمام تلاش ما در راستای افزایش ثبت آثار این شهر در فهرست جهانی در یونسکو است. ‌ابهام در صدور مجوز میراث اصفهان برای ساخت خیابان آقا نورالله نجفی طالبیان در پاسخ به این سوال که شنیده ها حاکی از این است که اداره میراث فرهنگی اصفهان با احداث این خیابان تا عرض 14 متر موافقت کرده است، بیان داشت: ما پیش از این جلسه از آقای مصلحی رئیس میراث میراث فرهنگی اصفهان صحت و سقم این مطلب را جویا شدیم اما  میراث فرهنگی اصفهان با قاطعیت صدور مجوز برای ساخت این خیابان را رد کرده است.  


۱۳۹۳/۲/۳ - ۱۸:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن