تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820934119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه جواهر لعل نهرو: ایران درجهان نقش آفرینی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه جواهر لعل نهرو: ایران درجهان نقش آفرینی می کند دهلی نو - ایرنا - رییس دانشگاه جواهر لعل نهرو گفت:ایران به خاطر موقعیت خاص علمی و سیاسی خود درمنطقه و جهان نقش آفرینی می کند.


به گزارش ایرنا، دکتر ˈعلی اعظم خسرویˈ رایزنی علمی ایران در هند روز شنبه با پرفسور ˈسودهیر کومار سوپوری ˈ رییس دانشگاه جواهر لعل نهرو در محل این دانشگاه در شهر دهلی نو دیدار و گفت وگو کرد.
این مقام علمی و فرهنگی هند ضمن تاکید براهمیت فعالیت های علمی جمهوری اسلامی ایران، تعمیق فضای تعامل، همفکری و ایفای نقش فعال در بخش های علمی و فرهنگی ایران و هند را موجب تضمین و رشد بیش از پیش روابط دو کشور دانست.
پروفسور سودهیر کومار ضمن اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در توسعه فناوری های روز دنیا گفت: ایران نه تنها به خاطر موقعیت خاص علمی و سیاسی در منطقه و جهان نقش آفرینی می کند بلکه آنچه جایگاه این کشور را در صحنه علمی و فرهنگی شایسته نموده دانشجویانی هستند که سفیری شایسته برای معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایران می باشند.
وی ضمن با اشاره به برقرار بودن روابط خوب بین ایران و هند، این شرایط را فرصتی برای گسترش همکاری های علمی و فناوری و استفاده از ظرفیت های آموزشی بین دو کشور دانست.
پرفسور کومار ضمن اشاره به پایان یافتن تفاهم نامه های علمی بین دانشگاه جواهر لعل نهرو با دانشگاه های امیر کبیر، شهید بهشتی و تهران اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع تر با تمدید این اسناد، روابط بین مراکز مهم علمی ایران و هندوستان گسترده تر شود.
پرفسور ˈمانجوشری چاوهانˈ رییس بخش روابط بین الملل دانشگاه جواهر لعل نهرو نیز دراین دیدار با اشاره به تجربیات ایران در حوزه های علمی مختلف تاکید کرد که همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور باید بیش از پیش توسعه یابد.
رایزن علمی کشورمان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی بین ایران وهند، تقویت مناسبات بین دو کشور بخصوص در بخش تبادلات علمی را برای منطقه مفید خواند.
دکتر خسروی با اشاره به ظرفیت های علمی و آموزشی در ایران و هندوستان، درخشش دانشجویان ایرانی را در عرصه های مختلف از جمله علمی و فناوری در دانشگاه جواهر لعل نهرو را یکی از ویژگی های جوانان ایرانی دانست .
در پایان این دیدار رایزن علمی کشورمان و سرپرست دانشجویان ایرانی در شبه قاره به منظور بهبود همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور پیشنهاداتی ارائه داد که مورد استقبال رییس دانشگاه جواهر لعل نهرو قرار گرفت.
بیش از هفت هزار دانشجوی ایرانی در سراسر هند از جمله در دانشگاه مهم جواهر لعل نهرو در مقاطع مختلف در حال تحصیل و علم آموزی هستند.
آساق ** 275 **
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن