تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821004951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر نواز شریف به ایران و چشم انداز روشن روابط تهران-اسلام آباد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه پاکستانی نوای وقت؛ سفر نواز شریف به ایران و چشم انداز روشن روابط تهران-اسلام آباد اسلام آباد - ایرنا - روزنامهˈˈنوای وقتˈ پاکستان سفر قریب الوقوع ˈنواز شریفˈ نخست وزیر این کشور به تهران را نشانه چشم انداز روشن گسترش روابط ایران و پاکستان در تمامی زمینه ها دانست.


به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ شهر لاهور در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: پس از روی کار آمدن دولت نواز شریف در پاکستان، این نخستین سفر رسمی نخست وزیر این کشور به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
در این گزارش به نقل از منابع دیپلماتیک آمده است: گسترش همکاری های اقتصادی با ایران و همچنین تعیین سرنوشت خط لوله صلح از جمله مهم ترین موضوع های دستور کار سفر نواز شریف به تهران به شمار می رود.
براساس گزارش این نشریه پاکستانی، سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به ایران بین روزهای 20 تا 25 اردیبهشت (10 تا 15 می) انجام خواهد شد و تحولی جدید در تعاملات تهران و اسلام آباد و رفع کامل سوء تفاهم های ایجاد شده توسط عناصر خارجی در روابط دو کشور تلقی می شود.
در گزارش این روزنامه پاکستانی تصریح شده است: نواز شریف طی دیدار و گفت وگوهای بسیار مهم با مقام های عالی رتبه ایرانی از جمله حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، تلاش خواهد کرد تا ضمن برطرف کردن نگرانی ها و گلایه های پیش آمده در پی ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی، تهران را متقاعد به همکاری های بیشتر با اسلام آباد کند.
در همین حال روزنامه ˈدیلی تایمزˈ پاکستان نیز گزارش داد: روزهای 21 و 22 اردیبهشت (11 و 12 می) به عنوان تاریخ قطعی سفر نواز شریف به ایران اعلام شده و وزارت امور خارجه پاکستان برنامه این سفر و تاریخ آن را به سفارت تهران در اسلام آباد اعلام کرده است.
به گزارش این روزنامه انگلیسی زبان؛ پیشبرد و تکمیل خط لوله صلح، واردات برق از ایران، مسایل امنیت مرزی و مبارزه با قاچاق از موضوعات مهم در دستور کار دیدارها و گفت وگوهای رسمی نخست وزیر پاکستان با مقام های عالی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود .
ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی نیز اعلام کرده است که نواز شریف با هدف ارتقای سطح روابط تهران - اسلام آباد، اردیبهشت ماه جاری به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.
آساق**ا.ر**1095**1723 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن