تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805193883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون همکاري مردم نمي‌توانيم با مواد مخدر مبارزه کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
بدون همکاري مردم نمي‌توانيم با مواد مخدر مبارزه کنيم قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دولت بدون مشارکت مردم توانايي انجام کاري را ندارد و ما معتقديم بدون همکاري مردم نمي‌توانيم با مواد مخدر مبارزه کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر عليرضا جزيني در نشست صيانت و توانمندسازي زنان و خانواده در برابر آسيب‌هاي اجتماعي که مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، گفت: دولت بدون مشارکت مردم توانايي انجام کاري را ندارد و اساساً ستاد نيز رويکرد اجتماعي را به‌عنوان رويکرد مهم در دستور کار خود قرار داده و در اين راستا، جلسات مختلفي را با اقشار مختلف جامعه برگزار کرده است.
وي تصريح کرد: در سال گذشته در راستاي اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر، وزير کشور و دبيرکل ستاد نشست‌هايي را با رسانه‌‌هاي گروهي، رياست سازمان بسيج، روساي کانون مداحان، ورزشکاران، هنرمندان سينما، مسئولان کميته امداد و تشکل‌ها و سازمان‌هاي خيريه برگزار کرد و همچنين تفاهم‌نامه‌هايي در راستاي اين رويکرد منعقد شد و تصميم داريم اين فعاليت‌ها را در سال 93 نيز افزايش دهيم، چون معتقديم بدون همکاري مردم نمي‌توانيم با مواد مخدر مبارزه کنيم.
قائم مقام دبيرکل ستاد اظهار داشت: بند 9 سياست‌هاي کلي ابلاغي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) که بر اتخاذ تدابير لازم براي حضور و مشاركت جدي مردم و خانواده‌ها در زمينه‌هاي پيشگيري، كاهش آسيب و درمان معتادان تاکيد دارد و همچنين ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر وظيفه‌اي را بر دوش ستاد گذاشته‌اند و آن توجه به مشارکت‌هاي اجتماعي است که اميدوارم اينگونه جلسات تداوم يابد.
جزيني در ادامه، مقابله با مواد مخدر را يکي از فعاليت‌هاي مهم ستاد برشمرد و گفت: اين فعاليت به طور کل، قدمتي صد ساله در کشور دارد اما توجه به حوزه کاهش تقاضاي مواد مخدر، برابر مطالعات انجام شده سابقه‌اي 10 يا 12 ساله دارد.
وي با بيان اينکه خانه‌هاي مجردي خطر ابتلا به اعتياد را افزايش مي‌دهند، گفت: طبق تحقيقات صورت گرفته بيشترين آمار معتادان از همين خانه‌هاي مجردي است.
وي همچنين گفت: طبق شيوع‌شناسي صورت گرفته در سال 90 ، چهار دهم درصد از دانش‌آموزان در سنين 16 و 17 يک بار ماده محرک شيشه را براي موفقيت در امتحانات خود استفاده کرده‌اند و امسال نيز شيوع‌شناسي در بين دانش‌آموزان انجام خواهد شد.
قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: شب‌هاي امتحان نزديک است و برخي از دانش‌آموزان و دانشجويان به خاطر تبليغات غلط و از روي ناآگاهي براي تقويت حافظه و شب بيداري از ريتالين استفاده مي‌کنند، در شب‌هاي امتحان، فروش ريتالين 50 درصد افزايش مي‌يابد .
جزيني در بخش ديگري از سخنان خود بر حمايت مسوولين از سازمان‌هاي مردم‌نهاد تاکيد کرد و گفت: در سال گذشته شاهد رشد 53 درصدي تعداد سمن‌هاي فعال بوديم به‌طوري كه در سال 92 تعداد اين سمن‌ها از 1851 به 1208 مورد رسيد، اين يک حرکت مبارکي است و نشان مي‌دهد که تشکل‌ها براي حضور خود در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر احساس نياز مي‌کنند.
وي با بيان اينکه 765 سمن از مجموع اين سمن‌ها در بخش فرهنگي و پيشگيري، 896 سمن در بخش درمان و 190 سمن در زمينه كاهش آسيب فعاليت مي‌كنند، گفت: با توجه به رويکرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر، لازم است که سمن ها بيشتر در حوزه پيشگيري فعاليت داشته باشند.
جزيني در ادامه، توجه به اشتغالزايي بهبوديافتگان را امري مهم عنوان کرد و گفت: گلايه بهبوديافتگان از نبود شغل است، لذا کمک کنيد که اين ادبيات در بين مردم جاري شود که مي‌توان دست معتاد را گرفت، الان اين ادبيات وجود ندارد و کسي حاضر نيست به معتادان کمک کند، پس بايد فرهنگ‌سازي مناسبي در اين خصوص صورت بگيرد.
وي در پايان بر تسهيل تاسيس سازمان‌هاي مردم‌نهاد و آموزش توانمندسازي براي آنها تاکيد کرد و گفت: بايد از سمن‌ها در تصميم‌گيري‌ها استفاده کرد، در حقيقت سازمان‌هاي مردم‌نهاد رابط بين مردم و دولت هستند و در اين خصوص، اينگونه سازمان‌ها نقش حساس و ويژه‌اي دارند.
گفتني است؛ اين نشست با حضور مسولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري و برخي سازمان‌هاي مردم نهاد و خيريه برگزار شده بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن