تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821148339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت معنايي جمهوري اسلامي ايران منحصر بفرد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۳ب.ظ)
ظريف در جمع خانواده هاي کارکنان نهادهاي ايراني در روسيه: قدرت معنايي جمهوري اسلامي ايران منحصر بفرد است محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان اعلام کرد: جايگاه منحصر بفرد جمهوري اسلامي ايران در معادلات بين المللي ناشي از هويت و استقلال آن است.
به گزارش خبرگزاري موج، ظريف روز گذشته در جمع خانواده هاي کارکنان نهادهاي ايراني مستقر در روسيه با اشاره به همزماني سفر خود به مسکو با ميلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز ولادت امام خميني (ره) بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي گفت: اين سربلندي و خودباوري خود را که بر اساس آن در کشور سياست خارجي و ساير ابعاد زمامداري را دنبال مي کنيم مديون حضرت امام (ره) هستيم.
وي افزود: حضرت امام (ره) اين واقعه تاريخي را براي ما روشن کردند که مردم ايران به دليل فرهنگ غني اسلامي و عمر تاريخي شان و فرهنگ والاي به ارث رسيده از گذشتگان، قدرت ويژه اي در سطح بين المللي دارند.
وي ادامه داد: قدرتي که استقلال و توان ما براي اين که ادعا کنيم حرفي براي گفتن داريم و دنباله رو نيستيم. اين قدرت ناشي از پيام واقعي و گفتمان اصيل انقلاب اسلامي مرهون بزرگمردي مثل امام راحل (ره) است.
ظريف گفت: امروزه ما روي همين مبناي قدرتي که در ادبيات سياست بين الملل از آن به عنوان قدرت معنايي ياد مي شود حضور بسيار جدي در صحنه بين المللي داريم.امروزه جهان در شرايط بسيار پيچيده و سيالي حرکت مي کند و در اين شرايط تنها کساني تاثيرگذارند که خودشان حرفي براي گفتن دارند.
وي اضافه کرد: امروزه دولت آمريکا به رغم تمام توان نظامي اش بيشترين تلاش را در حوزه تسخير قلب بکار مي گيرد هر چند در اين حوزه ناموفق است.
وي گفت: اين به آن معني است که امروزه نه توان نظامي صرف بلکه قدرت معنايي تعيين کننده توان بازيگران در صحنه بين المللي است و خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران در اين عرصه توانمندي بي مانندي دارد. بايد اين توان خودمان را باور کنيم و بپذيريم که اين توان ناشي از استقلال و هويت ما است و تواني است که از حضور پرشور مردم در عرصه هاي مختلف ناشي مي شود.
وزير خارجه کشورمان با بيان اين که قدرت معنايي جمهوري اسلامي ايران منحصر بفرد است، افزود: اگر اين را باور کنيم مي توانيم حضور فعالي در سطح بين المللي داشته باشيم.
وي با تاکيد بر ضرورت آگاهي از هويت خود اظهار داشت: ما تنها زماني در سطح بين المللي از احترام برخورد داريم که روي هويت اصيل خود ايستادگي مي کنيم. زيرا گفت وگو از هويت برمي خيزد استحاله شدن در هويت هاي ديگر شخصيتي براي انسان باقي نمي گذارد که امکان تاثيرگذاري داشته باشد.
وي يادآور شد آنچه که به مردم ما در صحنه بين الملل اهميت مي دهد اين است که آنها انتخاب کردند در شرايطي که دشمنان خطاب به مردم ما مي گفتند که راي شما ارزشي ندارد و انتخاب از قبل انجام شده است. 73 درصد مردم به پاي صندوق هاي راي رفتند و به اعتدال راي دادند.
وي افزود: اين انتخاب حضور ما را در صحنه بين المللي تضمين مي کند بر اين اساس خانواده جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور وظيفه سنگيني دارند که از اين مردم و هوت و احترام آنان و حقوق و منافعشان دفاع کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن