تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814957454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه راه تهران - شمال در اولویت پروژه های ملی قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پروژه راه تهران - شمال در اولویت پروژه های ملی قرار گرفت تهران - ایرنا - نمایندگان غرب استان مازندران اعلام کردند: با دستور امروز وزیر راه و شهرسازی پروژه آزادراه تهران - شمال به عنوان پروژه اولویت دار باردیگر در دستور کار دولت قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سه نفر از نمایندگان غرب استان مازندران امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری به تشریح وضعیت کنونی این استان و حوزه های انتخابیه پس از بارش برف سنگین در بهمن ماه سال گذشته و اقدامات دولت پرداختند.
شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس به نمایندگی از نمایندگان غرب استان مازندران با بیان این که برف سال گذشته باعث خسارت عمده ای به محصولات کشاورزی از جمله مرکبات در این منطقه شده است، اظهارداشت: ذخیره مرکبات در انبارها و سپس بارش بسیار زیاد برف باعث یخ زدگی این محصولات شده و خسارات فراوانی به کشاورزان وارد کرده است.
وی تصریح کرد: همچنین این برف باعث تخریب بسیاری از منازل روستایی شده و به گلکاران و باغداران این منطقه خسارات فراوانی وارد کرده است.
نماینده مردم تنکابن در مجلس ادامه داد: با آغاز فصل گرما و شروع سفرهای مردم به شمال کشور مشکلات فراوانی در این مناطق به دلیل کمبود آب شرب، برق و راه های دسترسی به شهرهای استان مازندران وجود دارد.
شریعت نژاد همچنین گفت: با اجرای قانون حفظ کاربری اراضی باغی در بسیاری از زمین ها تغییر کاربری ایجاد نشده است در عین حال دولت از کشاورزان برای تولید محصولات حمایت نمی کند.
وی افزود: مرکبات قبل از بارش برف در سال گذشته برداشت شده و در انبارها و سردخانه های این استان ذخیره شده بود اما پس از بارش برف مرکبات که کیلویی 300 تا 400 تومان از تولیدکننده و کشاورز خریداری می شد امروز کیلویی 1200 تا 1300 تومان در بازار فروخته می شود.
نماینده مردم تنکابن در مجلس به نمایندگی از نمایندگان غرب استان مازندران به دولت پیشنهاد کرد که برای این که این مرکبات از بین نروند آن را در سبد کالا قراردهند یا صادرات داشته باشند و یا حداقل مراکزی را در شهرهای بزرگ برای توزیع این محصولات در نظر بگیرند.
شریعت نژاد تصریح کرد: محتاج حرکتی بسیجی از ناحیه دولتمردان برای جلوگیری از فشار به مردم محروم هستیم.
پس از سخنان شریعت نژاد، قاسم احمدی لاشکی نماینده چالوس با تشکر از دولت درباره خدمات رسانی به آسیب دیدگان از باش برف در سال گذشته، گفت: این اتفاق درس بزرگی می تواند برای آینده باشد اما دولت پس از کمک بسیار خوب و رسیدگی به آسیب دیدگان دیگر توجهی به مردم آسیب دیده این مناطق نکرده است.
وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که دچار آسیب شده اند در حالت انتظار هستند و امیدواریم که دولت از بانک ها بخواهد برای بازپرداخت بدهی کشاورزان کمی تحمل داشته باشند.
نماینده مردم چالوس در مجلس اظهارداشت: یکی از مشکلات استان مازندران نبود زیرساخت های لازم در این استان است به شکلی که در غرب مازندران یک نیروگاه نداریم.
وی یادآور شد: استان مازندران یکی از قطب های کشاورزی کشور است، یکی از واژه هایی که رهبر معظم انقلاب در شعار سال جدید از آن استفاده کرده اند مدیریت جهادی بود که نیازمند اقدامی جامع در این زمینه هستیم.
پس از سخنان نماینده چالوس، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور نیز در سخنانی به تشریح وضعیت کنونی شهرهای غرب استان مازندران پرداخت.
وی گفت: از 81 میلیارد تومان خسارت ناشی از برف سال گذشته به شهرستان نور و 35 میلیارد تومان خسارت به شهرستان محمود آباد خسارت وارد شد که از این میزان فقط چهار میلیارد تومان توسط دولت به خسارت دیدگان به صورت وام پرداخت شده است.
وی گفت: فصل کشاورزی در استان مازندران آغاز شده ولی از هم اکنون مردم این استان از نبود آب رنج می برند زیرا کمتر از 5 درصد از آب های سطحی در این استان مهار می شود.
وی با انتقاد دوباره از قرارنگرفتن برنج ایرانی در سبد کالا تصریح کرد: باید به کشاورزان کمک اقتصادی شود تا بتوانیم از ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان مازندران جلوگیری کنیم.
وی گفت: سازمان همیاری شهرداری استان مازندران زمین های زیادی را داشته که 200 هکتار از این زمین ها در شهرستان نور به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده و در آن ساخت و ساز انجام می شود.
نماینده مردم نور در مجلس گفت: راه های دسترسی به استان مازندران تبدیل به پارکینگی بزرگ شده و هر ساله حدود 400 نفر در دریای خزر غرق می شوند که نشان می دهد این دریا متولی خاصی ندارد.
وی گفت: البته 17 دستگاه خود را متولی ساماندهی گردشگران شمال کشور می دانند اما کسی پرداخت حق الزحمه نجات غریق ها را برعهده نمی گیرد.
وی گفت: استان مازندران می تواند مرکز تنفس تهران باشد به شرطی که به زیرساخت های آن توجه شود.
وی در پایان گفت: وزیر راه و شهرسازی امروز طی نامه ای اعلام کرد که پروژه آزادراه تهران - شمال به عنوان پروژه اولویت دار در دستور کار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.
سیام(3)**9103**9132
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن