تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815719682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور دادگاه نیویورک برای افشای عملیات پهپادها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دستور دادگاه نیویورک برای افشای عملیات پهپادها

دستور دادگاه نیویورک برای افشای عملیات پهپادها
هواپیماهای بدون سرنشین جزو موضوعاتی است که همواره نام امریکا در کنار آن می آید.

به گزارش از نامه نیوز به نقل از اعتماد: ایالات متحده طی سال های اخیر به خصوص پس از روی کار آمدن باراک اوباما سال 2009 در سطح گسترده یی رو به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) آورد. تاکنون جزییات بسیاری از عملیات هواپیماهای بدون سرنشین، که امریکا می گوید برای مبارزه موثر با گروه های افراطی و تروریست از آنها استفاده می کند، علنی نشده است.

 با این حال دادگاهی در نیویورک دولت باراک اوباما را موظف کرده اسناد مربوط به عملیات مناقشه برانگیز پهپادها را در اختیار روزنامه نگاران قرار دهد. این حکم پس از شکایت نشریه نیویورک تایمز صادر شد که خواستار بررسی این اسناد شده است. این حکم در حالی صادر شد که دو روزنامه نگار نیویورک تایمز از دولت امریکا خواسته اند اسنادی را که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه افراد مظنون به شرکت در عملیات تروریستی را توجیه می کند، برای روشن شدن افکار عمومی در اختیار آنها قرار دهد.


 این شکایت از دولت امریکا با استناد به قوانین این کشور در حمایت از آزادی رسانه ها تنظیم شده است. سه قاضی دادگاه نیویورک معتقدند پنهانکاری درباره حمله پهپادها به افراد مظنون، موضوعیت ندارد زیرا جزییات برخی از این عملیات ها بارها در رسانه ها و از جمله توسط شخص اوباما منعکس شده است. سه قاضی امریکایی همچنین تاکید کرده اند که شاکیان مشروعیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را زیر سوال نبرده اند و تنها خواهان دسترسی به اطلاعاتی درباره چرایی و نحوه به کارگیری آنها شده اند.

چرا انتقاد به نحوه فعالیت پهپادها وجود دارد؟

نکته حائز اهمیت در خصوص استفاده از پهپادها از دو جنبه قابل بررسی است: اول از دیدگاه دولت امریکا و دوم از دیدگاه منتقدان عملکرد دولت امریکا. دولت امریکا معتقد است استفاده از پهپادها عاملی شده است که در وهله اول تلفات نظامی خود را به شدت پایین آورده است و از لحاظ هزینه یی پهپاد ها بسیار به صرفه تر از تلفات نظامی و انسانی است.


 از همین رو تاکنون می توان گفت با شدت گرفتن حملات هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز پاکستان، افغانستان و یمن عملاتعداد زیادی از رهبران القاعده مورد هدف قرار گرفته اند. طبق آمار از سال 2002 تاکنون نزدیک به سه هزار نفر از عوامل القاعده کشته شده اند و در تازه ترین حمله هواپیماهای بی سرنشین امریکا در یمن ظاهرا بیش از 40 شبه نظامی مظنون به همکاری با القاعده کشته شده اند. با این حال دولت امریکا معتقد است که با استفاده از پهپادها توانسته اند ضربات مهلکی به ساختار القاعده وارد کنند.


 اما از سوی دیگر عملیات پهپادهای امریکایی که در موارد بسیاری به قربانی شدن افراد غیرنظامی منجر شده بارها با اعتراض و انتقاد شدید رو به رو بوده است. کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان معتقدند که هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر از اینکه به القاعده آسیب برساند مردم عادی را مورد هدف قرار داده است و بیشتر قربانیان این حملات غیرنظامیان هستند. پاکستان نیز همواره تلاش کرده است تا از عملیات هواپیماهای بدون سرنشین در خاک خود جلوگیری کند. اما به هر ترتیب ایالات متحده بر سیاست های خود در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پافشاری می کند.





1393/2/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن