تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815160722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور زنان برگزیده یزدی در تمامی عرصه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حضور زنان برگزیده یزدی در تمامی عرصه ها یزد- ایرنا- زن به عنوان موجود تاثیرگذار و نقش آفرین در عرصه های اجتماعی، دارای نقش اساسی و رکن اصلی در خانواده و جامعه است .


حضورشان همیشه و همه جا هست ولی کمتر دیده می شوند با این عمدتا بودن یا نبودنشان را در خانه ها احساس می کنیم ؛ وقتی خانه نامرتب است ، وقتی عطر و بوی غذا نمی آید و غذای گرمی برای خوردن نیست و یا وقتی محبت و گرمای کانون خانواده در هوای فراموشی تبخیر می شود تازه می فهمیم جای گلی اندر میان باغ خالی است .
وقتی همیشه هستند قدرشان را نمی دانیم و در گذر زمان، بودنشان را به فراموشی سپرده ایم و آنها را به سرابی در میان انبوه مشکلات دنیایی مبدل کرده ایم در حالی که همیشه هستند ولی باید چشم ها را شست ، گرد و غبار غفلت را پاک کرد و آنها را جور دیگری دید .
استاندار یزد نیز در جشن بهارین طلوع به مناسبت تقدیر از بانوان برگزیده استان در خصوص جایگاه زن گفت: حکمت الهی و رمز و رموزات خداوندی، چنان سرنوشتی را رقم زد که زن در زندگی انسانی نقش اول را ایفا کند چرا که وقتی زندگی پیامبر را مرور می کنیم حضرت فاطمه(س) را در این زندگی می بینیم که به دلیل زمان تولدش که 5 سال قبل یا 5 سال بعد بعثت مطرح است -و به هر حال با زمان بعثت و نزول وحی مرتبط می شود- همیشه همراه پدر است. پدری که به پیامبری از طرف خدا در جامعه ای جاهل و بت پرست مبعوث شده، همان جامعه ای که نمیتواند فکر و ایده و مطلب جدید را تحمل و تقبل کند .
سید محمد میرمحمدی با اشاره به خصوصیات و صفات برتر حضرت فاطمه به عنوان الگوی زنان ایرانی افزود : زنان جامعه ما باید بدان افتخار کنند این است که فاطمه(س) وارث پیامبر و وحی الهی است؛ بنابر این آنچه به عنوان وحی از جانب خدا آمده و آنچه به عنوان سنت رسول الله (ص) مطرح است همه به عنوان میراثی در نزد فاطمه(س) است بنابراین فاطمه وارث پیامبر و وحی است و این بدین معنی است که وحی از طریق فاطمه(س) منتقل می شود و پیوند نبوت و امامت، فاطمه(س) است و زنان ما باید توجه کنند که این بالاترین نقشی است که خداند متعال به انسان و آن هم زن داده است.
وی ادامه داد : باید به این موضوع توجه کنیم که زن حامل پیام و وحی الهیست و این زن است که همه این مسائل را به نسل بعد منتقل میکند و پی در پی نسل ها از این جریان جاری وحی استفاده می کنند و بهره مند می شوند.
هر چند همه بر این نکته اذعان دارند که نقش زنان و مادران و همسران در جامعه بر کسی پوشیده نیست و زنان ایرانی اسلامی ثابت کرده اند که می توانند در همه عرصه ها حضوری فعال داشته باشند اما معمولا یک و یک هفته این نکته جلوه و نمود بیشتری گرفته و همه به وجود نیمه دوم و اصلی جامعه بیشتر توجه می کنند و آن هم در روز ولادت دردانه پیامبر خاتم (ص) و همسر ولایت .
از این رو روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بهانه ای شد تا به سراغ زنان نمونه استان یزد رفته و گفت و گویی با آنها داشته باشیم .
** بهترین روز زندگیم روز بهبودی یک کودک است
طیبه شهری به عنوان یکی از زنان برگزیده استان معرفی شدند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون به عنوان پرستار بخش اطفال بیمارستان شهید صدوقی یزد به انجام خدمت مشغول هستم .
وی با بیان اینکه 21 سابقه کار دارم، افزود: من به شغل پرستاری عشق و علاقه بسیاری زیادی دارم .
برگزیده زن یزدی اظهار داشت: برای من همیشه خدمت به بیمار و مردم این مرز و بوم یک افتخار بوده و خواهد بود و همیشه بهبودی بیمار و رضایتمندی خانواده او برای من بهترین لحظه زندگی ام است .
شهری افزود: توکل به خدا جزء نخستین شعارهای من است و همیشه آن را سرلوحه کارهای خود قرار داده ام .
وی در پاسخ به این سئوال که چگونه به عنوان زن برگزیده استان معرفی شدید، اظهار داشت: نظر لطف مسئولان بیمارستان ، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین امور بانوان استانداری استان بود که به عنوان یکی از زنان نمونه استان انتخاب شدم .
شهری افزود: برخورد خوب با بیمار، سابقه کاری، همکاری با بخش آموزش دانشگاه و فعالیتهای پژوهشی ، تحقیق و ارائه مقالات از جمله های شاخص هایی بود که به عنوان زن نمونه استان معرفی شدم .
وی با بیان اینکه پرستاری از مشاغل سخت و زیان آور است، گفت: یک پرستار باید همیشه صبور و بردبار باشد ، وضعیت بیمار و همراهان او را درک کند و با تواضع و فروتنی با آنها برخورد کند.
شهری با بیان اینکه تنها یک فرزند دارم، افزود: همه بچه های بخش اطفال فرزندان من هستند و من همیشه مانند فرزند خودم از آنها مواظبت می کنم و هرگز در امر درمان آنها کوتاهی نمی کنم .
وی تصریح کرد: وقتی یک کودک در این بخش بهبود پیدا می کند و به آغوش خانواده اش برمی گردد بهترین روز زندگی من است .
این پرستار نمونه، همراهی با روزهای پردرد بیماران و همگام بودن و همراهی با بیمار در روزهای سخت و بیقراری و دادن آرامش و صبوری و مهربانی و از خودگذشتگی را از ویژگی های یک پرستار خوب بیان کرد .
** 22کتاب نوشته ام
یکی دیگر زنان نمونه استان نیز به خبرنگار ما گفت : متولد سال 48 و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تفت هستم و در روز زن به عنوان نویسنده زن برتر استان مورد تجلیل قرار گرفتم .
آسیه ذبیحی نیا عمران افزود: حدود 22 کتاب تالیف کرد که 15مورد آن داستان و قصه های کودکانه و بخشی هم ترجمه است .
وی با بیان اینکه تعدادی از کتابهایم در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تدریس می شود، ادامه داد: همچنین خیلی از داستان ها و قصه هایم در نشریات استانی و کشوری به چاپ رسیده است .
ذبیحی نیا عمران اظهار داشت: طی سالهای گذشته هم به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدم و لوح تقدیر دریافت نمودم .
این نویسنده برگزیده با بیان اینکه از کودکی به کتاب و نویسندگی علاقه داشتم، افزود : یک نویسنده باید روان بنویسد تا برای افراد قابل فهم باشد .
** دختران روستایی ،همراه پدران کشاورز
محدثه زاده مهریزی هم که به عنوان تحصیلگر روستایی معرفی شده است، گفت: بخاطر اینکه در کار کشاورزی به پدرم کمک می کردم و در این زمینه هم موفق بودم از سوی جهاد کشاورزی انتخاب شدم .
وی که در روستای عصمت آباد مهریز زندگی می کند، افزود: متولد سال 66 و دانشجوی رشته علوم اجتماعی هستم .
زاده مهریزی با بیان اینکه من در کنار خانواده ام به کارهای کشاورزی و دامداری می پردازم، ادامه داد: به این کار بسیار علاقمند هستم وخدا را شکر هر سال محصول خوبی از باغات خود برداشت می کنیم .
وی با بیان اینکه زنان در روستا همدوش مردان در کار کشاورزی و دامداری و غیره کار می کنند، تصریح کرد: علاوه بر این، دختران هم در روستا از کودکی به فعالیت کشاورزی و دامپروری مشغول می‏شوند .
در روز زن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تولد حضرت امام خمینی (ره) از 18 زن نمونه استان یزد در بخشهای مختلف تجلیل شد. ک/4
گزارش از :کبری دانشی دهج
7546/1968
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن