تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812181867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طبیعتی که طعمه کینه انسانها می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طبیعتی که طعمه کینه انسانها می شود بروجرد - ایرنا - وقتی طبیعت و درختان با قدمتی چندین ساله طعمه و قربانی کینه برخی افراد می شود جبران این همه خسارت را چه کسی خواهد داد.


به گزارش ایرنا، قطع تعدادی از درختان روستای سرسبز و خوش آب و هوای ˈتوده زنˈ بروجرد که با برخوردار بودن از درختانی تنومند، پرورش دهنده بهترین گردو در استان لرستان است موجب نگرانی اهالی این روستا شده است.
نگرانی مردم روستا تنها از قطع درختان مثمر نیست، بلکه ناامنی ایجاد شده در روستا موجب شده خواب و آرامش از ساکنان این روستا گرفته و ترس و اضطراب را مونس شب و روز آنها کند.
یکی از ساکنان روستای توده زن می گوید:بین این روستا و روستای همجوار
ˈ چهاربرهˈ طی 50 سال اخیر به دلیل مشکل آب اختلافاتی افتاده که اکنون سالها است که آب کشاورزی روستای چهاربره توسط ساکنان روستای توده زن قطع شده است.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: بر اثر تیراندازی شبانه دو ترانس برق این روستا به شدت آسیب دیده و ساکنان روستا یک هفته درخاموشی به سر می بردند.
این مطلب از طرف مدیر اموربرق شهرستان بروجرد نیز تایید شد.
اما معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد دراین باره می گوید: شورای تامین شهرستان در راستای رسیدگی به مشکل این دو روستا اقداماتی را انجام داده و شرایط حاکم بر روستا همواره بررسی و رصد می شود.
ˈ محسن یعقوبی فر ˈ افزود: توصیه شورای تامین به روستاییان این است که کدخدامنشانه مشکل آب بین این دو روستا را برطرف نموده و به این کینه قدیمی که عاقبتی جز ناامنی ، ترس و اضطراب و مرگ عزیزان به دنبال نخواهد داشت ،خاتمه دهند.
وی گفت: اعتبار لازم برای انتقال آب از ˈسراب کرتولˈ واقع در بالادست روستای توده زن به روستای چهاربره تامین است و در صورت موافقت و صلح بین دو روستا 30 درصد آب این سراب برای تامین آب کشاورزی ساکنان روستای چهاربره انتقال داده خواهد شد.
وی تاکید کرد: به روستاییان نیز اعلام شده تا زمانی که صلح بین این دو روستا صورت نگیرد مسوول هرگونه اتفاقی خود روستاییان هستند.
مدیر امور آب شهرستان بروجرد نیز می گوید: در گذشته برابر حکم قوه قضاییه مصوب شده بود تا چهارشبانه روز آب سراب کرتول به روستای چهاربره و پنج شبانه روزبه روستای توده زن اختصاص یابد.
ˈ غلامحسین بنادری ˈ افزود: در این راستا کار کانال کشی آب از سراب تا روستای توده زن به طول یک هزارو 100 متر انجام و کار کانال کشی آب از روستای چهاربره به سمت سراب کرتول به طول چهار هزارو 100 متر آغاز شدکه سه هزار متر آن انجام و مابقی به دلیل قرار گرفتن در محدوده روستای توده زن با مخالفت اهالی این روستا مواجه و عملیات متوقف شد.
وی تاکید کرد: تا زمانی که ساکنان دو روستا نتوانند مشکل و کینه دیرینه خود را حل کنند مشکل آب بین این دو روستا همچنان پابرجا خواهد بود.
وی آب دهی سراب کرتول برابر عملکرد متوسط 31 سال اخیر را نیم متر مکعب در ثانیه عنوان کرد که جوابگوی تامین نیاز آب کشاورزی دو روستا است.
براساس گزارش مهندسان گروه کمندآب میزان اراضی قابل کشت در روستای توده زن 260هکتار و در روستای چهار بره 531هکتار است.
روستای چهاربره و توده زدن در مجموع حدود هشت هزار نفر جمعیت دارند که این دو روستا با فاصله کمی از یکدیگر در بخش اشترینان و 15کیلومتری بروجرد واقع شده اند.
542/634
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن