تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805495419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت اجراي شبكه هاي آبياري تحت فشار در استان كرمانشاه با مناطق گرمسيري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۵۸ب.ظ)
معاون برنامه ريزي استانداري کرمانشاه: اولويت اجراي شبكه هاي آبياري تحت فشار در استان كرمانشاه با مناطق گرمسيري است معاون برنامه ريزي استانداري كرمانشاه در نشست کارگروه استاني آب و کشاورزي گفت: با توجه به پتانسيل منطقه ي گرمسيري، ايجاد شبكه هاي آبياري تحت فشاردر اين مناطق بايد در اولويت برنامه هاي استان قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ اصغر ميرزايي در اين نشست كه مدير کل دفتر سامانه هاي نوين آبياري وزارت جهادكشاورزي نيز حضور داشت تصريح كرد: لازم است مطالعات كارشناسي دقيقي در رابطه با نحوه ي تجهيز زمين هاي كشاورزي مناطق گرمسيري به سيستم هاي نوين آبياري انجام شده تا پس از مشخص شدن كميت و كيفيت زمين ها و منابع آبي اولويت هاي آنها مشخص شده تا هرچه سريع تر كار اجرايي آنها شروع شود.
معاون برنامه ريزي استانداري كرمانشاه تاكيدكرد: سازمان جهاد كشاورزي و وزارت نيرو بايد در اسرع وقت شرح خدمات و فعاليت هايي را كه مي توان در بحث باغباني، زراعت، دامپروري، شيلات و ساير بخش هاي مرتبط با كشاورزي مناطق گرمسيري انجام داد را تهيه كرده و گزارش آنرا به كارگروه جهت اخذ تصميمات لازم ارائه کنند.
ميرزايي تاكيدكرد: با توجه به کمبود منابع آبي در مناطق گرمسيري استان، نگاه ها به سمت مناطق مذکور بوده و بايد با لحاظ نمودن زير بخشهاي مختلف توليدي كشاورزي، مطالعات و احداث شبکه هاي آبياري با لحاظ نمودن تمام جوانب در اولويت قرار گيرد.
وي بر جمع بندي و تهيه ليست خدمات، كمك هاي فني- مهندسي، اعتباري و تسهيلاتي به كشاورزان، فارغ التحصيلان و سرمايه گذاران علاقه مند به فعاليت در بخش كشاورزي استان كرمانشاه در اقليمهاي مختلفي مانند مناطق گرمسيري، نيمه گرمسيري، معتدل و سردسيري استان تاكيدكرد.
معاون برنامه ريزي استانداري كرمانشاه با اشاره به اهميت حفظ و حراست از منابع آبي استان افزود: براي برنامه ريزي و مديريت بهتر در منابع آبي زيرزميني و سطحي استان كرمانشاه بايد ميزان هدر رفت آب در هر منطقه توسط آب منطقه اي محاسبه و جهاد كشاورزي نيز برنامه هاي خود را در زمينه تجديد نظر در نظام و الگوي كشت اجرايي نموده تا كشت هايي كه مصرف آب كمتر و بهره بيشتري دارند جايگزين محصولات با مصرف آب بالا شوند.
ميرزايي گفت: انتظار داريم دفتر بودجه استانداري با همکاري امور آب و سازمان جهاد کشاورزي نيز تسهيلات و خدمات قابل ارائه جهت رفع و مديريت کمبود آب را جمع بندي و نتيجه را به كارگروه ارائه نمايند.
وي با اشاره به خطر حفر چاه هاي غير مجاز، بر نظارت بيشتر بر حفر چاه ها، كنترل ميزان آب استخراج شده از ساير چاه هاي مجاز و كشت محصولاتي كه براي توليد آنها آب كمتري مصرف مي شود تاكيد كرد.
ميرزايي با اشاره به اهميت منابع طبيعي و جنگل ها خاطرنشان كرد: جنگل ها آسيب پذير بوده و بايد به منظور جلوگيري از نابودي منابع طبيعي كارهاي مطالعاتي را انجام داده تا اين ذخاير ارزشمند از بين نروند كه در اين زمينه اجراي طرح هايي مانند مناريد چشم اندازهاي طبيعي را حفظ و زيباتر مي كنند.
وي يادآور شد: با توجه به تاثيرات مفيد جنگل ها و مراتع در حفظ و نگهداري نزولات آسماني، اداره ي کل منابع طبيعي و آب خيزداري استان كرمانشاه مطالعات و تمهيدات لازم را جهت تهيه برنامه جامع احياء، نگهداري و جلوگيري از تخريب جنگل ها آماده و به کارگروه استاني آب و کشاورزي ارائه کند.
در ادامه مهندس علي اشرف منصوري رئيس سازمان جهاد كشاورزي با ارائه ي گزارشي از نحوه مصرف آب در محصولات كشاورزي و تشريح برنامه هاي اين سازمان در بخش آب و خاك گفت: در نشست كارگروه آب و كشاورزي كه با حضور رياست محترم جمهور برگزار شده ايشان فعاليتها و مصوبات اين كارگروه را پيگيري كرده و تاكيد زيادي بر برگزاري منظم جلسات و اهميت موضوع آب و كشاورزي دارند.
منصوري تصريح كرد: به همين دليل در استان كرمانشاه هم تشكيل جلسات منظم اين كارگروه با جديدت در حال پيگيري بوده كه با همكاري خوب استانداري و امورآب استان تلاش مي كنيم وضعيت مصرف آب در بخش كشاورزي را مديريت كنيم.
در ابتداي جلسه مهندس كياست اميريان مدير عامل آب منطقه‌اي استان كرمانشاه مطالبي درخصوص وضعيت آب استان، تعداد چاه هاي مجاز و غير مجاز و دشت هاي استان بيان كرده و حاضرين به بحث و تبادل نظر پرداخته و مقرر گرديد شرکت آب منطقه‌اي ظرف مدت يک هفته نتيجه قطعي و نهايي تخصيص آب طرحهاي ارائه شده از سوي سازمان جهاد کشاورزي استان كرمانشاه را اعلام نموده و نيز با توجه به حساسيت موضوع آب در بخش کشاورزي هر دوهفته يکبار جلسه گارگروه استاني آب و کشاورزي برگزار گردد.
گفتني است؛ در نشست کارگروه استاني آب و کشاورزي كه در سالن جلسات سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه برگزار شد مهندس بهنام زاده مدير کل دفتر سامانه هاي نوين آبياري وزارت جهادكشاورزي نيز حضور داشته و در زمينه برنامه هاي اين وزارتخانه درخصوص گسترش سيستم هاي نوين آبياري به منظور استفاده مفيد و موثر از منابع آبي گزارشي ارائه داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن