تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی شهرداران تهران در برابر اجرای طرح تفصیلی مقاومت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برخی شهرداران تهران در برابر اجرای طرح تفصیلی مقاومت می کنند تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به مقاومت برخی شهرداران مناطق در خصوص اجرای طرح تفصیلی تذکر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران امروز(سه شنبه) با حضور 26 نفر از اعضا برگزار شد.
بر اساس این گزارش ˈمحمد سالاریˈ با اشاره به ایجاد کارگروه احصاء مغایرت های شورای معماری مناطق گفت: در پی این کارگروه، یک هزار و 156 بخشنامه و دستور العمل که با طرح تفصیلی مغایر بوده، لغو شده اما شاهد مقاومت هایی از سوی شهرداران دراین زمینه هستیم.
وی افزود: این نگرانی وجود دارد که فشار ها منجر به احیا بخشنامه ها و دستورالعمل ها شود.
وی در ادامه نسبت به تخلفات پروژه اطلس مال در خیابان نیاوران، بیمه کارگران ساختمانی و ساخت و ساز در پهنه حفاظت ویژه در خیابان ولنجک نکاتی را تذکر داد.
سالاری در خصوص پروژه اطلس مال در خیابان نیاوران گفت: این پروژه با مساحت دو هزار و 630 متر در کنار مرکز تحقیقات استراتژیک در خیابان نیاوران در مهرماه سال 90 بر اساس توافقی با شهرداری شروع به ساخت کرده است.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به مساحت بالای این امکان در کمیسیون ماده 5 وجود دارد که طبقات اضافه دریافت کند اما شهرداری منطقه اعلام می کند به دلیل اینکه این جواز قبل از ابلاغ طرح تفصیلی صادر شده نیازی به عمل کردن طبق طرح تفصیلی ندارد.
وی با بیان اینکه یک بام و دو هوا نمی شود گفت: مالک با استناد به مصوبات طرح تفصیلی که 3 برابر و 5 برابر مساحت بنا می تواند اضافه اشکوب دریافت کند 680 درصد تراکم دریافت کرده است.
سالاری خاطر نشان کرد: در این پروژه از یکسو به دلیل اینکه توافقنامه قبل از ابلاغ طرح تفصیلی امضا شده نیازی به رعایت مفاد طرح نیست و مصوبه کمیسیون ماده 5 را ندارد؛ از طرف دیگر از مزایای طرح تفصیلی استفاده کرده است .

*** خط BRT در اتوبان امام علی(ع) برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده است
ˈاسماعیل دوستیˈ عضو شورای شهر تهران در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه خطوط تندروی بزرگراه امام علی(ع) باید حذف شود گفت: دلایل زیادی برای جمع آوری این خط از جمله غیر همسطح بودن این خط و عدم دسترسی مناسب شهروندان به ایستگاه ها، کمبود مسافر، ایجاد اختلال در حرکت خودروها در سایر خطوط به علت شیب تند اتوبان، وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی را کمبود شدید اتوبوس در برخی از خطوط مواجه است افزود: ، استفاده از اتوبوس های این خط در سایر خطوط brt و تسهیل در تردد سایر خطوط اتوبان از و دسترسی آسان به بهشت زهرا از دلایلی است که باید خط BRT در اتوبان امام علی (ع) برچیده شود.
دوستی با اشاره به بازدید از شهرداری منطقه 19 اظهار امیدواری کرد: تعیین حریم محدوده جنوبی شهر تهران هرچه زودتر با هماهنگی وزارت مسکن و راه و شهرسازی و شهرداری تهران انجام شود.
عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه محله صالح آباد و شهرک رسالت در منطقه 19 از شهرداری خدمات دریافت می کنند گفت: این محله ها درآمدی به شهرداری پرداخت نمی کنند و شهرداری کنترلی بر ساخت و ساز آنها ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه محله های شهرک دانش، روستای زرنان بالا و پایین، روستای همسیل و شهرک زیتون در منطقه 13 را از جمله محلاتی برشمرد که از شهرداری خدمات می گیرند و شهرداری بر آنها کنترلی ندارد.
وی با بیان تذکری دیگر اظهار داشت: براساس طرح جامع شهر تهران، فاصله حرکت قطارهای شهری 2 دقیقه است که به علت کمبود قطارها، این زمان به 4 دقیقه رسیده است.
وی از وزیر کشور و شهردار تهران در خصوص ترخیص واگن های خریداری شده و تحویل آنها به شرکت بهره برداری مترو تلاش کنند.
*** تنها 70 میلیارد تومان از 250 میلیارد تومان عوارض پسماند محقق شده است
ˈرحمت الله حافظیˈ رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر درباره رعایت حریم مرکز بازیافت زباله کهریزک تذکر داد.
وی بیان کرد: در سال گذشته 250 میلیارد تومان فیش به قبض عوارض پسماند صادر شده اما تنها 70 میلیارد تومان از آن اخذ شده که باید فکری باید برای تحقق 100در صدی آن انجام شود.
حافظی با اشاره به اینکه باید زمینه تفکیک زباله از مبدا فراهم شود گفت: با توجه به هزینه یک میلیارد و 50 میلیون تومانی حمل روزانه زباله باید تفکیک از مبدا تقویت شود.
وی گفت: روزانه هفت هزار تن زباله در مرکز بازیافت کهریزک پردازش می شود که طبق قانون حریم این سایت حدود 300 متر مربع است که باید رعایت شود.
وی با بیان اینکه این حریم رعایت شده است افزود: در ضلع شمال و شمال شرقی این مرکز این شهرک صنعتی احداث شده که دیوار به دیوار مرکز بازیافت قرار دارد.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شغل سخت و آسیب رسان کارگران این مرکز از شهرداری خواست این افراد تحت پوشش مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند.
وی با بیان ضرورت انجام مقدمات ارتقاء تکنولوژی این مرکز یادآور شد: در این مرکز تفکیک زباله همچنان به صورت سنتی و دستی انجام می شود.
***آئین نامه انتخاباتی شورایاری ها هرچه زودتر تدوین شود
ˈعباس جدیدیˈ عضو شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: یکی از دغدغه های اعضای شورا برگزاری انتخابات دوره جدید شورایاری ها است.
وی با اشاره اختلاف بین سراهای محلات و شورایاری ها افزود: اینگونه اختلافات روند کار و فعالیت سرای محله و شورایاری را به چالش می کشاند.
***400 مسجد در تهران ساخته می شود
حجت الاسلام ˈعبدالمقیم ناصحیˈ نیز در جریان پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران از فقیر ترین شهرها در داشتن مسجد است افزود: طبق مصوبه شورای شهر تهران در طول برنامه پنجساله دوم شهرداری 400 مسجد در تهران ساخته می شود.
وی ادامه داد: در سال جاری 80 مسجد تعمیر، تکمیل و احداث می شود.
ناصحی پیشنهادی کرد: شهرداری ظرف سه ماهه آینده لایحه ای را در خصوص توسعه، مقاوم سازی، تعمیر و احداث مساجد بر اساس طرح های معماری ایرانی - اسلامی تهیه و به شورا قرار دهد.
***ˈاحمد حکیمی پورˈ عضو دیگر شورای شهر تهران در جریان پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر و بررسی طرح الزام شهرداری به تهیه و تکمیل طرح جامع مساجد، اظهار داشت: در برخی از محلات با نام ساخت مسجد اقدام به ساخت بانک، سالن غذاخوری، سالن بدنسازی می شود.
وی با بیان اینکه در قانون شهرداری ، وظیفه ای مبنی بر ساخت مسجد وجود ندارد گفت: بر اساس تبصره قانون، شهرداری در تعمیر مساجد باید همکاری کند.
ˈاحمد مسجدجامعیˈ رییس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه افرادی که به جای ساخت مسجد، بانک و سالن می سازند تخلف می کنند افزود: این گونه تخلفات باید مورد پیگیری قرار گیرد.

*** خیابان کارگر نسبتی با فضای کارگری و ایده آل های ذهنی درباره این قشر ندارد
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای شهر در جریان بررسی یک فوریت طرح ˈالزام شهردای به نصب نمادها و عناصر زیبا شناختی در خیابان کار و کارگر گفت: پیشنهاد احیای هویت این خیابان متناسب با نام آن و خاطره نامگذاری اش مطرح شده است.
وی افزود: در حال حاضر در خیابان کارگر تصاویر و نمادهایی را داریم که نسبتی با فضای کارگری و ایده آل های ذهنی درباره این قشر برقرار نمی کنند.
مسجد جامعی بیان کرد: در این خیابان حتی فرهنگسرای کار و کارگر یا خانه کارگر را نداریم و لازم است فضای این خیابان نسبت به این رویکرد تغییر کند.
وی همچنین با اشاره به تغییر نام دانشگاه تربیت معلم به خورازمی در دوسال گذشته گفت: بزودی این مرکز صد ساله می شود.
وی از سازمان آموزش عالی وزارت علوم خواست، نام معلم را قشرهای زحمت کش و فرهیخته جامعه هستند به این مرکز بازگردانده شود.
*** افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو در روز جلسه علنی شورای شهر
ˈاحمد مسجدجامعیˈ رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران درباره افتتاح این خط مترو گفت: شهرداری تهران می تواند زمان دیگری را به جز روزهای سه شنبه برای افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو انتخاب کند.
وی بیان کرد: قطعا دوستان اطلاع داشتند که سال ها است که در روز سه شنبه جلسه شورای شهر به صورت علنی برگزار می شود و انتخاب مراسم افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو در این روز تعجب آور است.
مسجدجامعی از کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و رییس آن خواست تا این سؤال را از طریق کمیسیون مربوطه پیگیری کند.
بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر جریان پنجاه و نهمین جلسه علنی
اعضای شورای شهر یک فوریت طرح ˈالزام شهرداری تهران به نصب نماد ها و. عناصر زیباشناختی در خصوص کار و کارگر در خیابان کارگر تهرانˈ و طرح ˈالزام شهرداری تهران به تهیه و تکمیل طرح جامع ساماندهی مساجد در کلان شهر تهران به ویژه مساجد محلی، محلات مورد نیاز (وتکمیل مصوبات قبلی شوراˈ را بررسی و تصویب کردند.
همچنین کمیته نامگذاری شورای شهر تهران طرح نامگذاری و تغییر نام 33 بن بست، خیابان و کوچه را به شورا ارائه و به تصویب اعضا رسید.
تهرام/7244/564
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن