تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820255549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانداران راستي آزمايي آمار اشتغال را در اولويت کار خود قرار دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۴۴ب.ظ)
استاندار همدان: فرمانداران راستي آزمايي آمار اشتغال را در اولويت کار خود قرار دهند نيکبخت در کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گفت: فرمانداران در سال جديد راستي آزمايي آمار اشتغال و جذب سرمايه گذار را در اولويت برنامه کاري خود قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، نيکبخت استاندار همدان در نخستين کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان همدان در سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملي و مديريت جهادي اظهار کرد: امسال با توجه به اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و شعار اقتصاد و فرهنگ به عنوان منشوري که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده توجه به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ بسيار پراهميت است و از طرف ديگر بايد شاهد به بار نشستن قول‌هاي دولت باشيم.
وي گفت: تحقق همه برنامه ها در راستاي شعار سال، هدفمندي يارانه‌ها، توسعه استان و تصميمات کشور در گرو اجراي سياست اقتصاد مقاومتي است که در آن راهکار، نويد و اميد داده شده است و بايد با کار جهادي و پويا تلاش کنيم تا به توسعه هدف‌گذاري شده دست پيدا کنيم.
استاندار همدان تصريح کرد: با اجراي صحيح قانون هدفمندي يارانه‌ها در مرحله دوم به طور قطع خدمات عرضه شده در راستاي سلامت و توليد تقويت مي‌شود و که البته نياز به همکاري تمام آحاد مردم دارد.
وي خطاب به فرمانداران گفت: در بحث تحقق شعار سال، اقتصاد مقاومتي و فرهنگ در شهرستان‌ها برنامه‌ريزي لازم انجام شود و اهداف آن تدوين و تبيين شود چرا که با شعار نمي‎خواهيم سال را به اتمام برسانيم بلکه بايد فعاليت‌هاي عملياتي انجام شود.
نيکبخت تأکيد کرد: فرمانداران و مديران دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به جذب صاحبان سرمايه و ايجاد اشتغال بيشتر اقدام کنند تا شاهد تحول اقتصادي در استان باشيم و با توجه به همگرايي که بين مجمع نمايندگان استان و دستگاه‌هاي اجرايي وجود دارد بايد از توان و ظرفيت آنها براي جذب اعتبارات و تحقق اهداف بهره گرفت.
وي درباره آمار اشتغال ايجادي در استان همدان عنوان کرد: اشتغال‌هاي ايجاد از طريق طرح‌هاي خوداشتغالي و مشاغل خانگي نياز به نظارت دستگاه‌ها دارد و تنها آمار اشتغال بنياد شهيد، کميته امداد و بهزيستي قابل استناد است چرا که مددجويان آنها پس از رسيدن به مرز خودکفايي از بدنه مجموعه خارج مي‌شوند.
استاندار افزود: آمارسازي در حوزه اشتغال خيانت به مردم است در اين راستا بايد واقعيت‌ها شفاف بيان شود تا نقاط قوت و ضعف مشخص و پيگيري شود و به منظور راستي‌آزمايي فرمانداران بايد نظارت مستمري بر اشتغال واحدها داشته باشند.
وي تأکيد کرد: من دلگرم به آمارهاي خوداشتغالي و مشاغل خانگي نيستم چرا که تأمين اجتماعي آنها را به عنوان شغل ثبت نمي‌کند و پايدار نيست بنابراين بايد کميته نظارت بر اشتغال‌ ايجادي در استان همدان احيا شود.
وي درباره آخرين وضعيت تعيين تکليف واحدهاي توليدي داراي معوقه بانکي بيان کرد: واحدهاي توليدي و صنعتي به سبب داشتن معوقه در ليست سياه بانک‌ها قرار مي‌گيرنده و ديگر براي دريافت تسهيلات نمي‌توانند اقدام کنند به همين منظور معوقات آنها بايد تعيين تکليف شود تا در صورت نياز سرمايه در گردش به اين واحدها براي احياي اشتغال پرداخت شود.
نيکبخت افزود: اين واحدها به سبب مشکلات اقتصادي کشور، بي‌بازاري تحريم‌، افزايش سود نرخ بانکي با رکورد توليدي روبرو شدند و يک واحد توليدي داراي معوقه بانکي مرده و از کار افتاده است حال براي مساعدت با اين واحدها و کاهش معوقات بانکي با ارائه راهکار آنها را به چرخه توليد بازگردانيم.
وي با انتقاد از بلاتکليفي عمليات اجرايي پتروشيمي ابن‌سينا بعد از گذشت ?? سال اظهار کرد: براي اين پروژه عظيم در سال ?? امکاناتي چون آب، برق، زمين، و مسير راه‌آهن مهيا شده است و در آن زمان هزينه انتقال خط اتيلن ?? ميليارد تومان برآورد شده بود و با تأخير ?? ساله امروز ?? ميليارد تومان هزينه ديگر با توجه به نرخ تورم به آن افزوده شده است.
استاندار افزود: روز گذشته با سرمايه‌گذاران پتروشيمي اتمام حجت براي تعيين تکليف پروژه انجام شد و چون اين سرمايه‌گذاران واحدهاي پتروشيمي و ذوب‌آهن در اصفهان دارند به سبب مشغله زياد دنبال اجراي پروژه در همدان نيستند.
وي تصريح کرد: اين پروژه نيز مانند منطقه ويژه اقتصادي جهان آباد بدون دليل طرح و سرمايه‌گذار آن عوض شده است اما با اين اوصاف به اين سرمايه‌گذاران يک ماه فرصت براي تعيين تکليف عمليات اجرايي داده‌ام.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن