تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال جوانان اولویت کاری مسوولان قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دغدغه مادر یک شهید و یک جاوید الاثر: اشتغال جوانان اولویت کاری مسوولان قرار گیرد فردیس-ایرنا- مادر شهید ˈبهنام محمدی ˈ اسطوره شجاعت و پایداری دفاع مقدس و جاوید الاثر ˈبهزاد محمدیˈ، مهم ترین دغدغه خود را اشتغال جوانان کشور می داند.


ˈنصرت مظفرنیاˈ مادر شهید بهنام محمدی که خود از اسطوره های صبر و استقامت در ایران اسلامی است، در گفت وگویی اختصاصی به مناسبت روز مادربه خبرنگار ایرنا گفت :
به عنوان مادر یک شهید و یک جاوید الاثر از مسوولان انتظار دارم، مشکل بیکاری جوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: اگرمشکل بیکاری جوانان برطرف شود، به طورقطع بسیاری ازناهنجاری های اجتماعی برطرف خواهد شد.
*** خاطرات مادر شهید بهنام محمدی از دوران کودکی و شجاعت فرزندش
شهید بهنام محمدی که به ˈاسطوره شجاعت و پایداری ˈمعروف است ، درسن 13 سالگی پس از خلق حماسه های بزرگ و ماندگار شربت شهادت نوشید و جاودانه شد.
مادر این شهید می گوید: بهنام در12 بهمن 1345 درمسجد سلیمان استان خوزستان دیده به جهان گشود، در دوران کودکی ریزه و استخوانی اما فرز، چابک ، بازیگوش و سرزبان دار بود، جنگ تحمیلی با دوران نوجوانی این شهید تقارن یافت، شهریور 59 بود که شایعه حمله عراقی ها به خرمشهر قوت گرفت، خیلی ها داشتند شهر را ترک می کردند، باور نمی کرد که خرمشهر دست عراقی ها بیفتد.
این مادر شهید اظهار کرد: جنگ شروع شده بود، بهنام 13 ساله تصمیم گرفت در منطقه جنگی گرفت بماند، او درآغاز به مجروحان جنگ امداد رسانی می کرد، بهنام می رفت شناسایی ، عراقی ها چند باراو دیده بود و به آنان گفته دنبال مامانم می گردم، گمش کردم، عراقی ها فکر نمی کردند بچه 13 ساله برود شناسایی، رهایش می کردند.
خانم مظفر نیا ادامه داد: بهنام دوباره می رفت و نارنجک به داخل تانک های و نفرات ارتش بعث صدام پرتاب می کرد.
وی گفت: بهنام در یکی از خاطراتش به من گفت با تیر یک سرباز دشمن را زدم اما راستش با اینکه دشمن بود باز حاضر نبودم لحظه جان باختن او ببینم و خیلی دلم سوخت.
مادر این شهید والامقام ادامه داد: یکبار رفته بود شناسایی عراقی ها گیرش انداختند و چند تا سیلی به صورت او زدند جای دست سنگین مامور عراقی روی صورت بهنام مانده بود وقتی بر می گشت دستش را روی سرخی صورتش می گرفت که من نبینم.
وی افزود: بهنام عاشق امام و وطن بود به گونه ای که از بچه ها می خواست که نگذارند امام تنها بماند و خدای ناکرده احساس تنهایی بکند و می گفت از برادران و خواهران دفاع می کنم و نمی گذارم ذره ای از خاکم به دست عراقی ها بیفتد.
وی با اشاره به شجاعت بانوان ایرانی در دفاع از خاک میهن ، گفت: اگر فرزند دیگرم می گذاشت، با ارتش صدام می جنگیدم.
این مادر شجاع و صبور از مادران ایرانی خواست فرزندان خود را مرد میدان و جنگجو تربیت کنند، درمقابل فرزندان این آب و خاک باید خوب درس بخوانند و هر قدمی که بر می دارند برای رضای خدا باشد.
مادرشهید بهنام محمدی در بیان خاطره دیگری از این شهید می گوید: هنگام آغاز جنگ تحمیلی بهنام ‎ 13 سال و هشت ماه داشت، نخستین فرزندم بود، او در دوازده سالگی به من می گفت، می خواهم طوری باشم که در آینده سراسر ایران مرا به خوبی یاد کنند و یک قهرمان ملی شوم.
وی به خاطرات مبارزات انقلابی بهنام اشاره کرد و افزود: بهنام در دوران انقلاب با اسپری شعارهای انقلابی مانند ˈیا مرگ یا خمینیˈ، ˈمرگ بر شاه ظالمˈ ( شاهش را هم همیشه برعکس می نوشت) روی دیوارها می نوشت.
- پدرش هر چه می گفت بهنام نرو، عاقبت سربازها دستگیرت می کنند، توجهی نمی کرد، اعلامیه پخش می کرد، شعار می نوشت و در تظاهرات شرکت می کرد گاهی نیز با تیر و کمان می افتاد به جان ماموران شاه می افتاد.
و سخن آخر اینکه مادر درباره شهادت این رزمنده نوجوان و رشید گفت: وقتی بهنام شهید شد خودم غسل فرزندم را دادم و اکنون بهنام در قطعه شهدای گمنام در ورودی شهر مسجد سلیمان قرار دارد.
- پیام شهید بهنام محمدی به پدرها و مادرها این بود که بچه های خود را لوس و ننر بار نیاورید، از بچه ها می خواهم امام را تنها نگذارند و خدا را فراموش نکنند، به خدا توکل کنند و پدر و مادرها فرزندان خود را اهل مبارزه و جهاد در راه خدا باربیاورند.
- همچنین به بچه ها سفارش می کرد از شما می خواهم که نکند امام تنها بماند و خدای نکرده کربلا تکرار شود، به خدا توکل کنید و در راه انقلاب و اسلام مستدام باشید.
مادر شهید گفت: مستند زندگینامه شهید بهنام محمدی در حال تولید است.
شهید بهنام محمدی در28 مهر 1359 در حماسه ای جاوید شربت شهادت را نوشید و جاودانه شد.ک/4
691/7418
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن