تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798613991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف حفره امنیتی ٢ ساله در اینترنت/ همه کاربران کلمه عبور ایمیل خود را تغییر دهند/ آنتن موبایل ضرری ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ٢٠ فروردین؛
کشف حفره امنیتی ٢ ساله در اینترنت/ همه کاربران کلمه عبور ایمیل خود را تغییر دهند/ آنتن موبایل ضرری ندارند
۳۰ هزار واحد پست ثابت و سیار مسئول ثبت‌نام یارانه شدند، گوشی‌های وارداتی باید از فیلتر رگولاتوری بگذرد، بازار آرام موبایل و کامپیوتر پس از تعطیلات، راه‌اندازی گروه پژوهشی اخلاق فناوری، فراخوان وزارت ارتباطات برای جذب طرح‌های فناورانه، دلایل کم فروشی اینترنت و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات هر روز را در قالب بسته خبری ٢٠ در اختيار مخاطبان قرار دهيم.











۳۰ هزار واحد پست ثابت و سیار مسئول ثبت‌نام یارانه شدند
حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست با بیان این مطلب، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، مامورین پستی انجام ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سراسر کشور، دارای معرفی نامه رسمی از پست بوده و ضروری است هموطنان روستایی عزیز از دادن اطلاعات به افراد ناشناس خودداری کنند.

وی در همین خصوص از بسیج 30 هزار واحد پستی ثابت و سیار برای ثبت نام خبر داد و افزود: عملیات ثبت نام از 22 میلیون جمعیت موجود در 61 هزار روستای سراسر کشور، به جز در10 هزار دفتر ICT روستایی موجود، در 51 هزار روستای باقیمانده با مکانیزم تهیه شده و هماهنگی فرمانداری‌ها، دهداری‌ها، بخشداری‌ها و شورای‌های اسلامی روستا، صورت می‌گیرد.

او گفت: در این رابطه، 19 هزار و 500 واحد ثابت در شهرها و 10 هزار و 500 تیم سیار در روستاها آماده ثبت نام هستند.






مهری با اشاره به هماهنگی به عمل آمده از اسفند سال گذشته، گفت: در1453 دفتر پستی شهری و 8240 دفتر پیشخوان دولت،کار انجام ثبت نام بصورت آنلاین و آفلاین در حال انجام است.

وی در مورد ثبت نام عشایر نیز گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این عزیزان باید به تعاونی های عشایری که عضو هستند مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

او از جمله اقدامات شرکت پست جهت سهولت هر چه بیشتر هموطنان، اظهار داشت: در حال حاضر، 30 هزار واحد پستی بسیج شده اند که امکان افزایش تا 10 هزار واحد دیگر هست. همچنین جهت سهولت هموطنان، در روستاها هماهنگ کردیم تا ثبت نام افراد کم سواد، توسط همکاران ما با دریافت اطلاعات، انجام شود.

مهری با اشاره به آمادگی کامل پست و انجام هماهنگی های لازم در این زمینه گفت: پست دارای تجربیات مهم و انجام طرح های ملی بزرگی همچون ثبت نام کالابرگ، ثبت نام دانشگاه ها، ثبت نام تلفن همراه، و کارت سوخت بوده است و امیدواریم به عنوان درگاه دولت، در این مورد هم به وظایف خود عمل کند.

وی در عین حال در خصوص رفع اشکالات احتمالی، خاطر نشان کرد: امکان اصلاح اطلاعات هم در شهرها و هم در روستاها فراهم است. همچنین هرگونه شکایت به بازرسین ویژه ای که برای این منظور در نظر گرفته شده اند، امکان انتقال و پیگیری دارد.

مهری در ادامه هزینه ثبت نام از هر خانوار را مبلغ 3 هزار و 500 تومان عنوان کرد و گفت: به همین منظور، کد پستی شهروندان به صورت رایگان در اختیار هموطنان قرار داده می شود. و هیچگونه مبلغی بیش از هزینه 3500 تومانی نباید از هموطنان دریافت شود.


گوشی‌های وارداتی باید از فیلتر رگولاتوری بگذرد
عظیم فرد با اشاره به اینکه گوشی هایی که از طریق قانونی وارد کشور می شوند باید از فیلتر سازمان تنظیم مقررات عبور کنند گفت: مشترکان می توانند از طریق سایت cra.ir با دستگاه ها و گوشی هایی که نرخ ویژه جذب آنها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تایید شده آشنا شوند.








بازار آرام موبایل و کامپیوتر پس از تعطیلات/ قیمتهای متعادل کالاهای دیجیتالی
بازار کالاهای کامپیوتری و تلفن همراه در هفته اول بعد از تعطیلات عید نوروز، روزهای آرامی را سپری می کند و بررسی ها نشان می دهد قیمت اقلام مختلف دیجیتالی تفاوتی با هفته های آخر اسفندماه ندارد.

ابراهیم درستی - رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه از تثبیت قیمت کالاهای صوتی و تصویری و موبایل در بازار خبر داد و گفت: در روزهای اولیه بعد از تعطیلات عید نوروز شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم و امید می رود بزودی این بازار رونق خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد بازار آرامی برای موبایل و لوازم صوتی تصویری هستیم، خاطرنشان کرد: قیمتهای این کالاها هم اکنون متعادل است و چنانچه خریداران قصد خرید دارند می توانند به بازارهای مدنظر مراجعه کنند.






درستی با تاکید براینکه تثبیت نرخ ارز و اوضاع اقتصادی ارتباط مستقیمی در بازار محصولات دیجیتالی دارد، افزود: طی چند هفته اخیر با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز، شاهد افزایش و یا کاهش قیمتی در کالاهای صوتی تصویری و موبایلی نبوده ایم.

در همین حال سید مهدی میرمهدی - رئیس اتحادیه رایانه نیز اظهار داشت: اقلام کامپیوتری و لپ تاپ و تبلت نسبت به ماه اسفند تغییر قیمتی نداشته و در اولین هفته بعد از تعطیلات نوروز، شاهد ثبات قیمت در این کالاها هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ کالاهای کامپیوتری بعد از اعمال تعرفه و عوارض گمرکی سال 93 تغییر می یابد، افزود: فعلا بازار کامپیوتر آرام است اما خرید و فروش رونق آنچنانی ندارد.

میرمهدی افزود: بازار کامپیوتر و کالاهای دیجیتالی هنوز در حال و هوای تعطیلات به سر می برد و مردم آنچنان که باید تصمیمی برای خرید ندارند.


راه‌اندازی گروه پژوهشی اخلاق فناوری
دکتر سید سپهر قاضی‌نوری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این معاونت و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: تفاهم‌نامه "راه‌اندازی گروه پژوهشی اخلاق فناوری" در چارچوب همکاری میان این دو نهاد به منظور تقویت رویکرد توجه به جنبه‌های اخلاقی در توسعه فناوری منعقد شده است.

معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: با توجه به آهنگ پر شتاب تجهیزات فناورانه و ضعف نظام‌های اخلاقی سنتی جوامع در تطبیق با این موضوع، ضرورت توجه به اخلاق فناوری در مواردی همچون تقاضا برای مسئولیت اجتماعی بیشتر، افزایش آگاهی‌های عمومی از مشکلات و عوارض توسعه فناوری‌ها، و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص پیامدهای فناوری، احساس می‌شود.






قاضی‌نوری در خصوص اهداف این تفاهم‌نامه خاطر نشان کرد: رعایت اخلاق فناوری از دو جنبه تولید فناوری (عرضه کنندگان فناوری) و کاربرد فناوری (مصرف‌کنندگان فناوری) اهمیت دارد. در این راستا، هدف از این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی گروه پژوهشی اخلاق فناوری است که تبیین جنبه‌های اخلاقی فناوری را به ویژه با اولویت فناوری‌های همگرای چهارگانه (نانو فناوری، زیست فناوری، فناوری اطلاعات و فناوری شناختی)، در دستور کار خود قرار دهد.

وی به مهم‌ترین تعهدات دو طرف در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: از مهمترین تعهدات مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تلاش در جهت کسب موافقت هیات امنای مرکز در خصوص ایجاد گروه پژوهشی و پیگیری جهت اخذ موافقت اصولی آن از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی ادامه داد: از مهمترین تعهدات معاونت علمی و فناوری نیز این است که تا پایان مدت اعتبار این تفاهم‌نامه 3 ساله، هزینه انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های مصوب در کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان که با حضور دو نماینده از هر طرف تشکیل شده است را به صورت ابلاغ اعتبار تامین کند.


فراخوان وزارت ارتباطات برای جذب طرح‌های فناورانه
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد به منظور کمک به رونق کسب و کار در کشور از طرح‌های فناورانه‌در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت کند.
اولویت‌های پیشنهادی در سه حوزه "مخابرات" ، "فناوری اطلاعات" و "امنیت فضای تبادل اطلاعات" مورد بررسی قرار می گیرد.






وزارت ارتباطات از کلیه صنعتگران، شرکتها و فعالان این حوزه درخواست کرده است تا با  مراجعه به سایت معاونت فناوری و امور بین الملل وزارتخانه به آدرس https://diat.ict.gov.ir نسبت به تکمیل فرم و ارائه طرحها و ارسال مستندات مربوطه اقدام نمایند.

طرح‌های پذیرش شده، ارزیابی می‌شود و در صورت احراز شرایط به نحو مقتضی در قالب تسهیلات مالی و اعتباری و خدمات مشاوره‌ای جهت ارتقاء مهارتهای فنی و مدیریتی تیم کاری مورد حمایت قرار خواهند گرفت.


دلایل کم فروشی اینترنت/ضابطه‌ای برای کنترل کیفیت ادعایی وجود ندارد
ضابطه مستقل و مشخصی در خصوص کیفیت خدمات (ادعایی) QOS و کیفیت خدمات تجربه شده QOE توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب نشده و این استانداردها عملاً در کشور اجرا نمی‌شوند.
در پک پژوهش دلایل کم‌فروشی اینترنت به عنوان یکی از مشکلات خریداران پهنای باند، به دو معنا یکی به عنوان کمتر بودن سرعت واقعی نسبت به سرعت اینترنت خریداری شده و دیگری به عنوان عدم استمرار خدمت و قطع ارتباط و عدم برقراری ارتباط اینترنت، بررسی شده است.

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل این کم فروشی اعلام کرد: ظرفیت خریداری شده دروازه‌های بین‌المللی اینترنت با توجه به عرضه آن در داخل کشور و فروش آن به بعضی از کشورهای همسایه، همچنان پایین و کم است.

 هر واحد پهنای باند در بین هشت مشترک به اشتراک گذاشته می‌شود و طبق مصوبه 152 کمیسیون تنظیم مقررات باید حداقل یک هشتم سرعت قرارداد منعقد شده با مشترک تضمین شود، اما در بیشتر مواقع این سرعت از یک دهم میزان تعهد نیز کمتر است.

هنگام خرید اشتراک اینترنت بین مشتری و شرکت فراهم‌آور خدمات اینترنت قراردادی متعقد می‌شود که حتی نسخه‌ای از این قرارداد به مشتری داده نمی‌شود و مشتری مدرکی برای پیگیری حقوق قرارداد خود ندارد.







مرکز تماس کارآمدی از طرف فراهم آورندگان خدمات اینترنتی برای پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات مشترکان وجود ندارد.

در کشورهای مختلف سامانه‌های نظارتی مانند سامانه حسابداری تماس (برای نظارت بر صورتحساب‌ها)، سامانه مولد ‌آزمون تماس و سامانه ثبات تفصیلی تماس برای نظارت بر عملکرد اپراتورها و شرکت‌های فراهم‌آور خدمات اینترنت استفاده می‌شود که سازمان تنظیم مقررات ایران از این سامانه‌ها بی‌بهره است.

در این گزارش آمده است: کاربران تنها بازندگان این وضعیت نیستند، بلکه این معضل کلیه کسب و کارهایی که هر روز بیش از پیش به دستاوردهای فناوری اطلاعات و اینترنت مجهز می‌شوند را نیز تهدید می‌کند.

در زمینه مقابله با کم‌فروشی و گران‌فروشی پهنای باند اینترنت کوشش‌هایی از سوی دولت صورت گرفته، اما نتیجه مطلوبی به دست نیامده است، حتی کمیته ‌«پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات» متشکل از نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس فناوری و تبادل اطلاعات (پلیس فتا) و پلیس آگاهی به رغم برخورد با شرکت‌های ندا، هنوز نتوانسته‌اند با کم‌فروشی این شرکت‌ها مقابله کنند. لذا به نظر می‌رسد که رفع انحصار تأمین و واردات پهنای باند بین‌المللی و آزادسازی عرضه آن، چاره‌ برون‌رفت از دو معضل مذکور است.

همچنین توسعه شبکه باند پهن سراسری به بهترین وجه در شرایط همیاری و هم‌افزایی همه کنشگران داخل کشور اعم از دولتی و غیردولتی می‌تواند علاوه بر پوشش داخلی و گسترده کشور، نیازمندی‌های همسایه‌های ایران را نیز برآورده کند. در همسایگی ایران حداقل 4 کشور جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و افغانستان نیاز به عبور از خاک کشور ایران و استفاده از ظرفیت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت‌های مخابراتی را دارند. حال اگر نیازمندی‌های آینده کشور به پهنای باند را در نظر بگیریم مثل نیازمندی‌ اپراتورهای نسل سوم تلفن همراه در سال 1393 و نسل چهارم تلفن همراه که متعاقب آن آزاد می‌شود، به علاوه نیازمندی‌های پروژه‌های غیرقابل پیش‌بینی کنونی را نیز بر آن بیافزاییم ملاحظه می‌شود که شرکت ارتباطات زیرساخت به تنهایی قادر نیست همه این نیازمندی‌ها را رفع کند.

در جمع‌بندی این گزارش تحقیقی عنوان شده است: وضعیت حاضر در مورد قیمت و کیفیت دسترسی عمومی به اینترنت در کشور زمانی بهبود می‌یابد که اصلاحات ساختاری در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، عملیاتی شوند و این سازمان به ابزارها و سامانه‌های نظارتی لازم مجهز شود.

همچنین نظارت‌های مردمی اگر چه با دایر کردن چند خط تلفن‌ برای دریافت رسیدگی به شکایات مشترکان و کاربران شکل می‌گیرد، اما هنگامی مثمر ثمر واقع می‌شود که با تخلف اپراتورها در عدم استرداد نسخه‌ای از قرارداد اشتراک به مشترک برخورد شود و مشترکان نسبت به حقوق خود واقف باشند.

کشف حفره امنیتی 2 ساله در اینترنت/ همه کاربران کلمه عبور ایمیل خود را تغییر دهند
به تازگی حفره امنیتی جدیدی در اینترنت کشف شده است که حساب کاربری پست الکترونیکی کاربرانی را که از پروتکل Https استفاده کرده‌اند را در معرض خطر قرار می دهد.

این حفره امنیتی در فناوری رمزگذاری SSL/TLS که با عنوان OpenSSL شناخته می شوند و پروتکل https موجود است. این حفره امنیتی که به گفته کارشناسان در حدود 2 سال است در سطح اینترنت وجود دارد و محتویات خصوصی موجود در پست الکترونیکی افراد را در معرض دسترسی هکرها و مهاجمان قرار می‌دهد در این مدت کشف نشده باقی مانده بود.






این حفره امنیتی به صورت مستقل و همزمان توسط شرکت گوگل و محققان شرکت امنیتی فنلاندی کودنومیکون طی روزهای اخیر کشف شده است. این متخصصان با توجه به متداول بودن استفاده از پورت SSL در میان کاربران، از همه مردم خواسته‌اند تا کلمه عبور حساب کاربری پست الکترونیکی خود را تغییر دهند.

هنوز مشخص نیست که مهاجمان و هکرها طی این 2 سال از این حفره امنیتی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران و حمله به آنها استفاده کرده‌اند یا خیر.

آنتن موبایل ضرری ندارند/ پزشکان بی‌اطلاع، مالکان خانه و همسایگان شاکی عامل نارضایتی
عظیم فرد، گفت: به بهانه روز سلامت،مدیر کل صدورپروانه، سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات: BTS ضرری برای مردم ایجاد نمی کند؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت مداوم، خود یا از طریق دانشگاه ها و موسسات بی طرف، بر اساس استاندارد ICNIRP امواج و تشعشعات را بررسی می کند که این استاندارد در 80کشور دنیا استفاده می شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بررسی تشعشات در سازمان تنظیم مقررات به صورت کلی انجام می شود، یعنی شامل امواج شبکه تلفن همراه، شبکه های پخش فراگیر مثل رادیو تلویزیون، بیسیم هاو ... می شود، تاکنون هیچ موردی در نقض سطح استاندارد گزارش نشده است.

وی با اشاره به نرخ ضریب ویژه ( sar )که 6/1 وات در کیلوگرم است، افزود: گوشی‌های موبایل، معمولاً در کتابچه راهنمای خود این نرخ را نشان می دهند که مردم باید موقع خرید گوشی ، علاوه بر مدل و قیمت به این مسئله نیز توجه کنند.

مدیر کل صدور پروانه و سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه فناوری در جهت استفاده کمتر از امواج پیش می رود، افزود: موضوع تشعشعات و امواج مخابراتی نیازمند فرهنگ سازی است چرا که بسیاری از پزشکان وقتی علت یک بیماری را به هر دلیلی پیدا نمی کنند؛ آن را به فرستنده ها (BTS) نسبت می‌دهند؛ بدون اینکه دلیل علمی و پزشکی ارائه دهند.






وی مساعدت وزارت بهداشت را در این زمینه ضروری برشمرد و افزود: لازم است پزشکان به صورت حرفه‌ای و فنی در این زمینه آموزش ببینند و یا وزارت بهداشت مراکز درمانی را برای پژوهش و پاسخ به مردم در این زمینه تدارک ببیند.

فرد با بیان اینکه لازم است دانش آموزان با پدیده امواج مخابراتی و استفاده صحیح از موبایل آشنا شوند، گفت: اگر این موضوع در مدارس به عنوان سرفصل درسی تدریس می شد تاثیرات بهتری دراستفاده از موبایل در کودکان و نوجوانان ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه ما جزئی از مردم هستیم و امواج رادیویی را برای سلامت و رفاه حال مردم می خواهیم گفت: این امواج ضرری ایجاد نمی کند چرا که وقتی موجی جذب بدن می شود به گرما تبدیل می شود اما پوست بدن انسان مانع جذب آن خواهدشد؛ در واقع هر چند فرکانس بالا تررود؛ عمق نفوذ کمتر می شود.

وی در بسیاری موارد مشکلات اقتصادی مثل پایین آمدن قیمت خانه برای افرادی که در منزلشان BTS نصب کرده اند یا شکایات همسایگان را عامل نارضایتی مردم عنوان کرد و افزود: اپراتورها باید فضای بصری شهر را در نظر بگیرند و BTS ها را در ساختمان های بلند و مرتفع نصب کنند تا سطح شکایات مردم پایین بیاید و آلودگی بصری ایجاد نشود.

فرد تصریح کرد: همان طور که نمک و شکر را به اندازه می خوریم و یا حتی آب با تمام خواص مفیدش را متعادل مصرف می کنیم؛ بهتر است در استفاده از فناوری وامواج رادیویی جانب احتیاط را رعایت کنیم.



انتهای پیام/

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید
















تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن