تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813193538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکستان موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پاکستان موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک ˈهاتف 3ˈ از سری موشک های (غزنوی) با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و برد کوتاه را مورد آزمایش قرار داد.


روابط عمومی ستاد فرماندهی ارتش پاکستان (ISPR) اعلام کرد: این موشک قادر است اهدافی را تا فاصله 290 کیلومتری در زمین هدف گیری کرده و قابلیت مانور بالایی داشته و می تواند در سطح پایین حرکت کند.
در بیانیه ستاد فرماندهی ارتش پاکستان آمده است: هاتف 3 مجهز به فناوری مدرن بوده و تولید و ساخت آن باعث تقویت و توانایی بیشتر پاکستان در زمینه سلاح های بازدارنده و امنیت ملی می شود.
در آزمایش امروز این موشک، ˈراشد محمودˈ فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان، مقام ها و فرماندهان ستاد راهبردی و سایر دستگاه های پشتیبانی تسلیحات پاکستان حضور داشتند.
ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری، ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر و ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش پاکستان آزمایش موفق این موشک را به نیروهای مسلح، دانشمندان , مهندسان و ملت پاکستان تبریک گفتند.
آخرین آزمایش موشکی پاکستان در 14 آبان 92 (پنجم نوامبر 2013) انجام شد. این کشور یک فروند موشک هاتف 9 از سری موشک های (نصر) با برد کوتاه و قابلیت هدف گیری در تا فاصله 60 کیلومتری در زمین را با موفقیت آزمایش کرد.
پاکستان درسال 1377 شمسی (1998میلادی) در پاسخ به اقدام کشور هند آزمایش هسته ای انجام داد.
پاکستان دارای چند سری از موشک های ˈهسته ای، بالستیک به ویژه کروزˈ است.
رسانه های پاکستانی در این خصوص گزارش دادند: آزمایش موشک های کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای توسط پاکستان، علاوه بر نمایش قدرت به معنای بازدارندگی در برابر تهدیداتی است که آمریکایی ها از آن با عنوان ˈحمله یکجانبه به خاک پاکستانˈ یاد می کنند.
به نوشته برخی منابع خبری، این گونه اقدامات پاکستان عمدتا در موازنه با هند و یا بازدارندگی در برابر آمریکا ارزیابی می شود.
آساق**1095**5981
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن