تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805517206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرط بندي مسابقات جام جهاني تور جديد کلاهبرداران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شرط بندي مسابقات جام جهاني تور جديد کلاهبرداران
کد خبر: ۳۹۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 22 April 2014


دادستان مشهد در آستانه برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال، از شيوه جديد سودجويان و کلاهبرداران در پوشش شرط بندي مسابقات ورزشي خبر داد.

به گزارش خراسان، قاضي غلامعلي صادقي روز گذشته توزيع برگه هاي شرط بندي مسابقات ورزشي در برخي اماکن صنفي را شيوه جديد کلاهبرداران دانست و گفت: طبق قانون تحصيل هرگونه مال نامشروع از طريق شرط بندي جرم محسوب مي شود و عاملان شرط بندي و قمار در فضاهاي مجازي نيز با استناد به مواد قانوني تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرند که مجازات سنگيني هم در قانون براي اين گونه مجرمان در نظر گرفته شده است.

دادستان مشهد با اشاره به ماده ۲۱۵ قانون مدني که هر معامله اي بايد داراي منفعت عقلايي و مشروع باشد، افزود: در مواردي مانند شرط بندي ها عملا معامله اي رخ نداده است و حتي اگر مال و منفعتي هم به دست آيد برخلاف حق خواهد بود و اين موارد از مصاديق ماده ۲ قانون تشديد مجازات مرتکبان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداري به شمار مي رود.

وي به ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامي و مواد بعد از آن نيز اشاره و تصريح کرد: طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران هرگونه قمار بازي و شرط بندي با هر وسيله اي ممنوع و عمل مجرمانه است که قانونگذار براي آن مجازات زندان طولاني و شلاق در نظر گرفته است.

 اين مقام ارشد قضايي همچنين با تأکيد بر قوانين جرايم رايانه اي خاطرنشان کرد: دستگاه قضايي با عاملان شرط بندي که از طريق فضاي مجازي و اينترنت اقدام به ارتکاب جرم مي کنند نيز با استناد به ماده ۷۰۸ قانون مجازات اسلامي برخورد قاطعي خواهد داشت.

 قاضي صادقي درباره توزيع برگه هاي شرط بندي در برخي سوپرمارکت ها، کافي نت، ويدئو کلوپ و ... نيز خاطرنشان کرد: دادسراي مشهد اشراف کاملي بر شرط بندي هاي اينترنتي دارد و گروهي از کارشناسان و کارآگاهان پليس فتاي خراسان رضوي نيز با رصد سايت ها و گشت زني هاي اينترنتي، نظارت خوبي را براي پيشگيري از وقوع جرم دارند و در صورت مشاهده هرگونه شرط بندي مسابقات ورزشي بلافاصله اقدامات قانوني را انجام مي دهند.

 از سوي ديگر نيز ضابطان دستگاه قضايي و سربازان گمنام امام زمان(عج) به عنوان چشمان بيدار مردم، هرگونه فعاليت مجرمانه در مشهد را زير نظر دارند و با مخلان نظام اقتصادي کشور و عاملان توزيع برگه هاي شرط بندي و قمار برخورد جدي مي شود. دادستان مشهد به حضور تعدادي از گردانندگان سايت هاي شرط بندي در خارج از کشور نيز اشاره کرد و گفت: در ارتکاب بسياري از جرايم، دشمنان نظام «فرهنگ غني ملت ايران» را نشانه گرفته اند و با دست هاي پشت پرده اي که از خارج کشور حمايت مي شوند سعي دارند با عادي جلوه دادن موضوعات غيرشرعي مانند شرط بندي و قمار به فرهنگ اين مرز و بوم خدشه وارد کنند اما در صورت ارتکاب اين گونه جرايم، دستگاه قضايي از طريق قانوني و با کمک پليس اينترپل، گردانندگان اين سايت ها را تحت تعقيب قرار مي دهد.

قاضي غلامعلي صادقي ضمن توصيه به خانواده ها براي نظارت کامل بر فرزندان هنگام استفاده از رايانه تصريح کرد: گسترش شرط بندي در فضاي مجازي با شيوه ها و شگردهاي خاص کلاهبرداران و سودجويان، زمينه ساز اشاعه فرهنگ ناصحيح شرط بندي و قمار مي شود تا حدي که به بروز ناهنجاري هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي حتي در محافل ورزشي مي انجامد.

وي با تأکيد بر اين که تبليغات اين گونه سايت ها و يا توزيع برگه هاي شرکت در پيش بيني نتايج مسابقات غيرواقعي و دروغ محض است، گفت: کلاهبرداران از اين طريق اقدام به سودجويي مي کنند و افرادي نيز ناخواسته و يا به طمع برنده شدن، فريب تبليغات دروغين را مي خورند و در دام کلاهبرداران گرفتار مي شوند که ارتکاب اين گونه جرايم نيز از مصاديق کلاهبرداري جمعي است و باعث خروج ارز از کشور مي شود.

وي اضافه کرد: مجرماني که از طريق اينترنت و در فضاهاي مجازي به ارتکاب اين جرايم اقدام مي کنند قصد ضربه زدن به نظام اقتصادي کشور را دارند چرا که با به دام افتادن طعمه ها، مبالغ زيادي ارز را مي توانند از کشور خارج کنند.

 بنابراين خانواده ها و جوانان بايد هوشيار باشند و بدانند که اين گونه تبليغات جز فريب و سودجويي چيز ديگري نيست.

دادستان مشهد در پايان نيز به فروشندگان و کسبه اي که ندانسته و يا به خاطر سودجويي اقدام به توزيع برگه هاي شرط بندي مسابقات در مشهد مي کنند نيز هشدار داد: قبل از آن که به عنوان مجرم دستگير شوند دست از اعمال مجرمانه بردارند که در غير اين صورت مجازات سنگيني در انتظار آن ها خواهد بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن