تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816385892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متأسفانه وظايف اصلي زنان جامعه ما مورد غفلت واقع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۱:۱ب.ظ)
امام جمعه زنجان: متأسفانه وظايف اصلي زنان جامعه ما مورد غفلت واقع شده است زن قبل از اينکه در اجتماع مسئوليت شغلي داشته باشد، دو وظيفه اساسي در خانه دارد که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان همزمان با سالروز ولادت دخت نبي اکرم (ص)، سالروز ولادت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني (ره) و گراميداشت هفته حساب 100 امام ، با مسئولان و کارکنان بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان زنجان ديدار و گفتگو کرد.
حضرت آيت الله خاتمي در اين ديدار با اشاره به شخصيت و ويژگي هاي منحصر به فرد حضرت فاطمه(س) گفت: زندگي اين بانوي بزرگ با آنکه کوتاه بود ولي آثار و برکات بسيار زيادي از نظر کيفي و ماندگاري به عنوان الگوي کامل زندگي براي ما دارد.
وي با بيان اينکه زندگي حضرت زهرا (س) در دو مقطع قابل بررسي است، گفت: يک مقطع از زندگي ايشان به عنوان دختر نبوّت و در خانه رسول اکرم (ص) مطرح است که نمونه کامل يک دختر محسوب مي شوند بطوري که پيامبر گرامي بارها " عبارت پدر به قربان دختر" را در باره ايشان تکرارکرده اند.
امام جمعه زنجان افزود: مرحله دوم زندگي ايشان به مدت 9 سال به عنوان همسر علي (ع) و مادر 4 فرزند مطرح است که در نوع خود بي نظير است.
آيت الله خاتمي با اشاره به اينکه پيامبر گرامي 86 غزوه و سريه داشتند، گفت: تقريباً بطور ميانگين هرسه ماه ، يک جنگ بودکه در همه اين جنگ ها حضرت علي(ع) در صف اول جنگ بود و از اين رو مسئوليت خانه و فرزندان از نظرتأمين امنيت رواني داخل خانه و تربيت 4 فرزند برعهده حضرت فاطمه (س) بود.
وي با استناد به تفسير حضرت علي (ع) از فاطمه زهرا (س)، براهميت رضايت زن و مرد از يکديگر در محيط خانواده تأکيد کرد و افزود: امير مؤمنان بدون مبالغه درخصوص حضرت زهرا(س) فرموده اند که فاطمه در راه بندگي خدا، براي من يار و ياور خوبي است.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان با بيان اينکه امير مؤمنان سخت ترين زندگي را داشت، گفت:تعبير اميرمؤمنان اين است که من هرچه سختي و دشواري در بيرون داشته باشم، زماني که وارد خانه شده و فاطمه (س) را مي بينم، همه غم هاي عالم را فراموش مي کنم.
حضرت آيت الله خاتمي در ادامه با اشاره به اشتغال بانوان در جامعه امروز افزود: نيمي از جمعيت جامعه را زنان تشکيل مي دهند و بايد از نيرو و توان آنها درپيشرفت جامعه استفاده شود، اما متأسفانه در اين ميان کانون گرم خانواده به عنوان حلقه مفقوده مطرح است.
وي گفت: من مخالف حضور زن در اجتماع و اشتغال او نيستم اما آن چه که بايد مورد توجه قرارگيرد اين است که هر زن شاغل قبل از آنکه در اجتماع شاغل باشد، دو شغل مهم، ارزشمند، ضروري و غير قابل جايگزين دارد که همسر بودن و مادر بودن است.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان با بيان اينکه مرد در مقابل دشواري هايي که قرار مي گيرد، نياز به آرامش دارد افزود: ايجاد آرامش، امنيت رواني و مديريت داخل خانه برعهده زن مي باشد.
آيت الله خاتمي گفت: ايجاد کانون گرم در محيط خانه و نيز تربيت صحيح فرزند دو حلقه اساسي در زندگي است که برعهده زن مي باشد و اگر او 8 ساعت دراجتماع مشغول باشد چه کسي اين خلأ و عدم حضور او در خانواده را جبران خواهد کرد.
وي با اشاره به افزايش روز افزون رفاه در زندگي امروز افزود: رفاه، درآمد و وسايل پيشرفته زندگي زياد شده است
اما متأسفانه آرامش از کانون خانواده ها رخت بربسته است چون آرامش نه درسايه پول است ونه رفاه. بلکه آرامش واقعي در محيط خانه و خانواده را تفاهم و درک کردن طرفين ايجاد مي کند.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان گفت: قرآن فرموده است که وجود زن و حتي اسم آن براي مرد و نيز وجود مرد و اسم آن براي زن مايه آرامش است.
آيت الله خاتمي با بيان اينکه البته ما زناني را هم داريم که بار مسئوليت خانواده را يک تنه و بدون حضور همسر به دوش مي کشند، افزود: اين زنان قهرمانان جامعه هستند.
وي با تأکيد بر اهميت نقش مادري گفت: بچه ها سرمايه هاي جامعه هستند و اگر درست تربيت نشده و به ثمر نرسند جامعه متضرر خواهد شد.
نماينده ولي فقيه اظهار اميدواري کرد که اي کاش روزي برسد که حکومت براي هر زني که مادر شده و صاحب فرزند يا فرزندان مي شود به ازاي هر فرزند حقوق ثابت پرداخت نمايد.
آيت الله خاتمي تقديم 3 هزار شهيد، 5 هزار جانباز و 700 آزاده را در استان نمونه اي از ثمره تربيت صحيح مادر و لقمه حلال پدر عنوان کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن