تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820861514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگاه علوم انسانی میزبان هم اندیشی فلسفه برای کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پژوهشگاه علوم انسانی میزبان هم اندیشی فلسفه برای کودکان تهران - ایرنا - سعید ناجی موسس گروه فلسفه برای کودکان ونوجوانان (فبک) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از یرگزاری چهارمین نشست ماهانه ی فلسفه برای کودکان و احتمال اختصاص غرفه ای جداگانه برای فعالیت های فلسفی و فکر پروری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب خبر داد.


عضو شورای موسسان گروه آموزش فلسفه انجمن برنامه درسی ایران در گفت و گو با گروه اندیشه ایرنا اظهار داشت : امسال در حدود 12 جلد کتاب جدید در حوزه ی فلسفه برای کودکان توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی توسط اعضای گروه فبک (فلسفه برای کودکان) تهیه و تدوین شده است که متأسفانه به دلیل مشکلات مالی هنوز منتشر نشده اند.
مسئول گروه فکرپروری در کودکان و نوجوانان گفت: جدید ترین کتاب در حوزه ی فلسفه برای کودکان در زمستان 92 تحت عنوان پیکسی ( داستانی فلسفی برای کودکان مقطع ابتدایی ) روانه ی بازار نشر شده است .
پیکسی از مجموعه داستان های استاندارد برنامه فلسفه برای کودکان(فبک) است که برای کودکان پایان مقطع ابتدایی(چهارم تا ششم) مناسب است. این داستان توسط متیو لیپمن (Matthew Lipman ) فیلسوف و بنیانگذار برنامه ی فلسفه برای کودکان، به رشته ی تحریر درآمده است.
پیکسی، دختری در مقطع ابتدایی است که کودکان به راحتی می توانند با او هم ذات پنداری کنند.این داستان بر موضوع زبان و معنا و طبقه بندی که از دغدغه های خاص کودکان مخصوصاً در این سنین است، متمرکز است.
داستان پیکسی مانند دیگر داستان های برنامه ی فلسفه برای کودکان که توسط لیپمن نوشته شده فاقد عکس است ، چرا که به اعتقاد لیپمن عکس و نقاشی در این گونه کتابها، خلاقیت کودکان را در مسیر خاصی هدایت می کند و راه را بر ایده ها و تصویرسازی های نو می بندد.
برگردان فارسی این کتاب توسط یحیی قائدی و اسفندیار تیموری صورت گرفته و توسط روح الله کریمی ویراستاری شده است. کتاب پیکسی در 127 صفحه توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چاپ رسیده است.
نویسنده ی کتاب ˈ لیلا کودک فیلسوف ˈ همچنین از برگزاری چهارمین نشست از سلسله نشست های گروه فبک که روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه 93 از ساعت 15 تا 17 در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می شود، خبر داد.
در این نشست به موضوع «مهارت پرسشگری در حلقه ی کندوکاو» پرداخته می شود.
گروه فبک از کلیه ی مربیان، فعالان و علاقه مندان حوزه ی فلسفه برای کودکان، روانشناسی، فلسفه و همچنین معلمان مدارس برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورده است. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی واقع است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88046891 -021 الی 3 داخلی 264 و یا آدرس ایمیل [email protected] تماس حاصل کنند.
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن