محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826776289
انواع رایج مزاحمت در ایران و واکنش زنان
واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انواع رایج مزاحمت در ایران و واکنش زنان
تفاوتش فقط یک نقطه است؛ یک نقطه ناقابل. این که شهروندی از قالب «مراحمت» برای همنوعش خارج شود و اسباب «مزاحمت» او را ایجاد کند؛به طور قطع رفتار عادی و طبیعی نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حتی اگر برخی مزاحمت های خیابانی هم برایمان عادی شده باشد؛ همین مرحله عادی شدن مزاحمت، به خودی خود پدیده خطرناکی است که نشان می دهد، ایجاد مزاحمت برای دیگران، دیگر آن قبح و زشتی اش ریخته و حساسیت های عمومی نسبت به آن کمتر شده است.
شاید کسی ادعا کند، هرگز برای دیگران مزاحمت ایجاد نکرده، اما بعید است فردی مدعی باشد که هیچ وقت مورد مزاحمت قرار نگرفته است.
این مزاحمت ها هم تا دلتان بخواهد، انواع و اقسام مختلف دارد. از متلک پرانی های کوچه بازاری گرفته تا قمه کشیدن در خیابان، همه در زمره مجموعه مزاحمت ها جای می گیرد.
با وجود آن که در همه انواع ایجاد مزاحمت ها، حقی از حقوق شهروندان ضایع می شود، اما در بسیاری از موارد، نه کار به دادگاه و تنبیه مزاحم کشیده می شود و نه فرهنگ سازی گسترده ای برای کاهش بار مزاحمت ها اندیشیده شده است.
مزاحمت، تعریف واحدی ندارد
مزاحمت مانند بسیاری از واژه های انتزاعی دیگر همچون ترس و شجاعت، مفهوم واحد و خط و مرز مشخصی ندارد. شاید رفتاری که برای فردی مزاحمت تلقی می شود، برای فرد دیگر در حکم یک شوخی بامزه باشد.
تعریف مزاحمت با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف نیز متفاوت است؛ طوری که ممکن است برخی رفتارها در کشوری به عنوان مزاحمت و در کشوری دیگر، موضوعی عادی و هنجاری پذیرفته شده تلقی شود.
به طور مثال در کشور ما هنوز هم برای خیلی ها کپی غیرقانونی محصولات فرهنگی و هنری، به عنوان مزاحمت برای پدید آورنده اثر تلقی نمی شود، اما در برخی کشورها این نوع مزاحمت به عنوان یک جرم غیرقابل چشم پوشی به حساب می آید که مجازات های سختی درپی دارد.
با این حساب شاید بتوان گفت که برای تعریف درست مزاحمت، باید ابتدا به حق و حقوق قانونی مردم هر کشوری توجه کنیم و سپس با توجه به این حقوق پذیرفته شده در آن جامعه، موارد نقض حقوق شهروندان را به عنوان عملی مزاحم به حساب بیاوریم.
البته همین تعریف هم به طور کامل، درست و جامع نیست؛ زیرا به طور مثال ممکن است در کشوری به همه حقوق شهروندان و هنجارهای رایج جامعه به عنوان موضوعی قانونی و لازم الاجرا نگاه نشود و در آن صورت، نمی توان نقض یک هنجار پذیرفته شده در جامعه را به عنوان مزاحمت تعبیر کرد.
انواع رایج مزاحمت ها در ایران
متلک پرانی در ایران را شاید بتوان رایج ترین و دم دستی ترین شکل مزاحمت به حساب آورد. گرچه مردان هم در تیررس انواع متلک ها قرار دارند، اما بیشترین قربانیان متلک های مزاحم در کشور ما، خانم ها هستند.
متلک ها را باید در زمره مزاحمت های ذهنی به حساب آورد که روح و روان فرد مزاحمت شونده، هدف حمله قرار می گیرد.
نهادینه نشدن فرهنگ گفت وگوی سالم و تلنبار شدن عقده های جنسی را شاید بتوان از مهم ترین دلایل پیدایش این نوع مزاحمت متداول دانست.
جدای از متلک پرانی، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی را هم می توان در ردیف رایج تریـن مزاحمت ها در ایران به شمار آورد.
رعایت نکردن حقوق سایر رانندگان، بر هم زدن نظم و آرامش در جاده ها و پارک کردن در محل هایی که مزاحم رفت و آمد دیگران است، گونه های مختلفی از مزاحمت های رانندگی در ایران را تشکیل می دهد. مزاحمت های تلفنی، ایجاد مزاحمت در محیط های مجازی مانند شبکه های اجتماعی و رعایت نکردن حقوق همسایگان در آپارتمان ها را هم می توان در رتبه های بعدی متداول ترین اشکال مزاحمت در ایران طبقه بندی کرد.
اما شدید ترین شکل مزاحمت که البته در مقایسه با انواع دیگر مزاحمت هایی که نام بردیم، رواج کمتری دارد، مزاحمت های فیزیکی است که فرد مزاحم به شکل دعوا و نزاع های خیابانی، فرد دیگری را مصدوم می کند.
همچنین نباید فراموش کرد که انواع مزاحمت های رایج در ایران، مدام در حال تغییر و دگرگونی است. به طور مثال شاید در یک دهه گذشته، مزاحمت های تلفنی را می شد در صدر رایج ترین نوع مزاحمت در ایران به حساب آورد، اما اکنون با گسترش ضریب نفوذ اینترنت در خانواده ها، این مزاحمت ها به محیط های مجازی کشیده شده است.
مزاحمت، روند توسعه را کند می کند
مزاحمت ها مانند ضربه چکشی است که بر یک بنای آباد، فرود می آید. نخستین تاثیر منفی مزاحمت ها، انتقال حس ناخوشایند در فردی است که مورد مزاحمت قرار گرفته است. به طور مثال تصور کنید صبح که از خواب پا می شوید، یکباره مشاهده کنید که بدنه ماشین شما با یک دسته کلید ناقابل، خط خطی شده است؛ بدیهی است که در طول آن روز، حس خــــــوب و انرژی لازم برای انجام کارها را ندارید.
اما اگر از بعد کلان به پدیده مزاحمت نگاه کنیم، شیوع مزاحمت ها سبب حس ناامنی، افزایش پرخاشگری در جامعه، رواج حس انتقام گیری و بر هم خوردن تمرکز جامعه برای طی کردن مسیر رشد و پیشرفت خواهد بود.
دکتر توسلی، جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه در گفت وگو با جام جم گفت: توسعه یافتگی در هر کشوری با مقوله احساس امنیت، رابطه مستقیم دارد؛ البته طی کردن مسیر توسعه یافتگی به عوامل زیادی مرتبط است، اما بی شک نبود انواع مزاحمت ها و وجود حس امنیت، از مولفه های توسعه یافتگی است.
توسلی با ذکر مثالی توضیح می دهد: در کشورهایی همچون سوئیس، نروژ و ژاپن، مردم اصل همکاری و ارتباط منطقی با یکدیگر را در روابط خود رعایت می کنند و این موارد را آموخته اند. به همین دلیل هم در این کشورها انواع مزاحمت هایی همچون دست به یقه شدن و دعواهای خیابانی، بندرت اتفاق می افتد و صلح و ثبات در جامعه بیشتر است.
به اعتقاد این جامعه شناس، وقتی در کشوری بروز انواع مزاحمت ها، نادر باشد، در نتیجه مردم ثبات و آرامش روانی بیشتری برای کار و پیشرفت دارند و در چنین سرزمینی، مسیر توسعه یافتگی با شتاب بیشتری همراه خواهد بود.
از آموزش ارتباط سالم تا تنبیه فرد مزاحم
وقتی در کشوری توسعه یافته، مزاحمت های تلفنی و دست به یقه شدن ها به اتفاقی نادر تبدیل می شود، نباید تصور شود که این نهادینه شدن فرهنگ صحیح ارتباط با همشهریان، یک شبه اتفاق افتاده یا امری ذاتی است.
به طور قطع، برای زدودن انواع مزاحمت ها از پیشانی جامعه، راه طولانی در پیش است که اولین و ماندگارترین قدم برای طی کردن این راه دشوار، آموزش مهارت های ارتباط موثر از سوی نهادهای فرهنگ ساز است.درواقع، اگر بپذیریم که ایجاد مزاحمت برای دیگران، از خلأ آموزش ارتباط سالم بین افراد جامعه نشات می گیرد، در این حالت رسانه ها می توانند با نمایش الگوی سالم از ارتباط موفق بین شهروندان و ترویج این الگو، نقش زیادی را در کاهش بار انواع مزاحمت ها به دوش بکشند.
حال وقتی به درجه ای رسیده ایم که آحاد جامعه، فن ارتباط سالم با همنوعانشان را آموختند و افراد مزاحم همدیگر نبودند، در آن حالت می توان با قاطعیت بیشتری با افراد مزاحم برخورد کرد.
یعنی اگر مرحله آموزش و فرهنگ سازی را با موفقیت طی کردیم و اغلب افراد جامعه، بار مزاحمت را روی دوش دیگری سوار نکردند، در آن شرایط می توان با قدرت بیشتری با قانون شکنان برخورد قهری داشت.
اما تا زمانی که به آن درجه از آموزش پذیری و تعامل سالم بین همه شهروندان نرسیده باشیم، تشدید برخوردهای فیزیکی و قانونی با افراد مزاحم، فقط درمانی مقطعی به حساب می آید که در بلندمدت هم نمی تواند ریشه مزاحمت ها را به طور کامل بخشکاند.
واکنش زنان در مقابل مزاحمان خیابانی
موقعیت های آزاردهنده را بسیاری از زنان و دختران تجربه کرده اند؛ تجربیاتی که جامعه شناسان آن را در قالب چهار نوع مزاحمت طبقه بندی می کنند: مزاحمت بصری، کلامی، تعقیبی و لمسی.
زن بودن هنوز هم محدودیت های خاص خودش را دارد، حتی با این که فرهنگ و شرایط زندگی در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده و گمان می رود اوضاع زنان بهتر شده است؛ بیشتر زنان در خیابان ها یا اماکن عمومی راحت نیستند و از آزارهای احتمالی بیم دارند، چون نمی توان پیش بینی کرد که کدام یک از رهگذران مزاحمند و قصد آزار دارند و این مزاحمت قرار است درکدام منطقه و به چه شکل اتفاق بیفتد.
در علم جامعه شناسی، مزاحمت های خیابانی به عنوان یکی از شکل های ممنوع تبعیض جنسی علیه زنان معرفی می شود که در عین حال، عرصه عمومی را نیز به محیطی ناامن تبدیل می کند. طبق تعریف گاردنر، جامعه شناس، مزاحمت خیابانی، رفتارهای کلامی و غیرکلامی دارای ماهیت جنسی است که همه انواع توهین، کنایه زدن، فریاد کشیدن، تنه زدن و خیره شدن را در برمی گیرد. نکته مهم در مزاحمت ها این است که همواره از سوی مردان در مکان های عمومی یا نیمه عمومی اعمال می شود و قربانیان آنها همیشه زنان هستند.
به این ترتیب وقتی به مزاحمت خیابانی به چشم خشونت و نوعی تبعیض نگاه کنیم، باید تائید کرد بیشتر زنان جامعه صرفنظر از این که چقدر سن دارند، نوع پوشش آنها چیست یا این که چقدر زیبا هستند، در معرض این مزاحمت ها قرار دارند و تاکنون موارد زیادی را تجربه کرده اند.
تحقیقات جهانی درباره مزاحمت های خیابانی نشان می دهد این موضوع، معضلی جهانی است و در همه کشورهای جهان دیده می شود. در پژوهشی نیز که از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انجام شده و نتایج آن در شماره سوم دوره دوازدهم مجله جامعه شناسی ایران چاپ شده، این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.
طبق این پژوهش، مزاحمت های خیابانی را علاوه بر تقسیم بندی چهار گانه اش می توان به دو دسته دیگر نیز تقسیم کرد، یعنی مزاحمت ها را در دو دسته کلامی و غیرکلامی جا داد. ویژگی مزاحمت های کلامی این است که مردان اظهاراتی را به زبان می آورند که جنبه تمجید و تعریف از ظاهر و ویژگی های فیزیکی زنان دارد، به طوری که اگر کسی برای دفعات نخست این اظهارات را شنیده باشد، گمان می کند آن مرد از روی محبت او را ستوده و اصلا حرف های او را باور می کند، اما به مرور زمان وقتی زنان تجربه می کنند که مردان این حرف ها را به همه زنان می زنند و حتی چند قدم آن طرف تر، مقابل چشم زنی که چند لحظه پیش او را ستوده، آن کلمات را به زنی دیگر نیز می گویند، یاد می گیرند این حرف ها را بی اساس تلقی کنند و حتی مقابل آن بی اعتنا باشند یا واکنش های تند نشان دهند.
البته مزاحمت های کلامی همیشه جنبه تمجیدی ندارد، بلکه در بسیاری از موارد، مردان با متلک هایی که ظاهر طنزآمیز است عیب های ظاهری زنان را به رخ آنها می کشند که البته زنان نیز توهین نهفته در این متلک ها و کنایه ها را درک می کنند.
مزاحمت های غیرکلامی نیز دامنه وسیعی دارد و رفتارهایی مثل نگاه های خیره که به چشم چرانی تعبیر می شود و نیز تعقیب با ماشین یا با پای پیاده یا لمس کردن های موذیانه را شامل می شود که همه آنها با هر میزان شدت، موجب آزار زنان و تنگ شدن عرصه بر آنان می شود.
برخی از خود دفاع می کنند، برخی سکوت
در مقابل یک مزاحم می شود جیغ کشید و به او حمله ور شد، یا سر و صدا راه انداخت و از دیگران کمک خواست، یا چشم غره ای به او رفت و گذشت یا این که سنگینی آزارهـــــا را قورت داد و سکوت کرد و گذشت.
پژوهش هایی که تاکنون در جهان انجام شده نشان می دهد سکوت، واکنش متداول میان زنان قربانی است، حتی بومن، جامعه شناس در مقاله ای ضمن تائید این موضوع می نویسد دلیل نادیده گرفتن مزاحمت ها از سوی زنان می تواند این باشد که آنها از برخورد فیزیکی می ترسند یا از این که توجه دیگران را به خود جلب کنند و مورد سرزنش قرار بگیرند، واهمه دارند. او البته معتقد است زنانی که در این موقعیت های آزاردهنده خود را به تجاهل می زنند یعنی وانمود می کنند اتفاقی رخ نداده، در واقع خشم، حقارت و ترس خود را مخفی می کنند، در حالی که این فشارهای عاطفی و احساس بی قدرتی به سلامت روانی شان لطمه می زند.
پژوهشی که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز انجام شده این موضوع را تائید می کند با این تفاوت که یافته های این تحقیق نشان می دهد زنان و دختران از مزاحمت های کلامی، لطمه روانی کمتری می بینند و حتی به این مزاحمت ها بها نمی دهند و در عوض هر زمان که احساس کنند هدف این مزاحمت ها بهره برداری جنسی است نسبت به آن واکنش تندتری نشان می دهند.
با وجود این، این تحقیق اشاره دارد نزدیک به 70 درصد از زنان قربانی در مقابل مزاحمت ها سکوت می کنند و خود را به بی اعتنایی می زنند که این واکنش نیز بی دلیل نیست. نکته اول این است که تکرار شدن این نوع مزاحمت ها، آن را به موضوعی نسبتا عادی تبدیل کرده، موضوعی که بیشتر زنان آن را جدی نمی گیرند. نکته دوم به کلیشه های فرهنگی برمی گردد که همواره در درگیری زنان و مردان، زنان را مقصر می داند، حتی اگر آنها قربانی ماجرا باشند. نکته سوم هم این که در فرهنگ ایرانی نوع پوشش زنان و آرایش ظاهری آنها را در میزان مزاحمت علیه آنها ربط می دهند، در حالی که تحقیق پژوهشگاه علوم انسانی این باور را رد می کند و نشان می دهد مزاحمت حتی برای زنان محجبه ای که به هیچ عنوان جلب توجه نمی کنند، وجود دارد.
در کنار این سه علت، دلایل دیگری نیز برای سکوت زنان قربانی وجود دارد که احساس شرم، جلوگیری از جلب توجه دیگران و ترس از سرزنش شدن را شامل می شود.
علاوه بر اینها، زنان قربانی ممکن است واکنش های دیگری بجز سکوت یا دفاع از خود در مقابل مردان مزاحم از خود نشان دهند مثل این که در پوشش خود محدودیت هایی اعمال کنند یا از مسیرهایی خاص تردد کنند یا زمان آمد و رفت خود را تغییر دهند که همه اینها نوعی فشار را بر زنان وارد می کند که نمی توانند با احساس راحتی در عرصه عمومی ظاهر شوند.
مقصر اصلی، فرهنگ مردسالار
با این که به نظر می رسد تار و پود نظام ریشه دار مردسالار در جامعه ایران تا حد زیادی از هم گسیــخته است، ولی همچنان تفکراتی که مرد را برای انجام هر کاری آزاد و مختار می داند، وجود دارد. در این تفکر، مرد زمانی سالم می ماند که زن خطایی نکند و هرگونه خطای مرد را به زنان نسبت می دهند، در حالی که طبق تعریف علم جامعه شناسی، مزاحمت خیابانی از مصداق های خشونت و تبعیض علیه زنان است؛ تعریفی که انگشت اتهامش را به سمت مردان مزاحم می گیرد نه زنان آزار دیده.
در جامعه شناسی، نظریه ای به عنوان جامعه پذیری جنسیتی وجود دارد که اشاره دارد افراد از دوران کودکی رفتارهای مربوط به جنسیت خود را می آموزند و با دیدن رفتار افراد در طول زمان، نسبت به آنها باور پیدا می کنند. طبق این نظریه باید پدیده مزاحمت خیابانی را این گونه توضیح داد که پسرها از سنین کم می بینند مردان می توانند بدون هیچ مانعی و با کمترین دغدغه و دردسر در مکان های عمومی برای زنان مزاحمت ایجاد کنند. پسرها وقتی میان هم سن و سال های خود نیز قرار می گیرند همین موضوع را می بینند و می شنوند و ایجاد مزاحمت برای زنان را نشانه بزرگی و مردانگی تلقی می کنند، به این ترتیب این رفتار نسل به نسل میان آنها ادامه می یابد.
البتـــه در این میان، نقش زنان نیز بی تاثیر نیست، چون روی آوردن آنها به سکوت و منفعل عمل کردنشان در مقابل مردان مزاحم، سبب تقویت رفتار در آنها می شود که بناچار این مزاحمت ها برای نسل های بعدی زنان و دختران نیز تکرار می شود.
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]
صفحات پیشنهادی
انواع رایج مزاحمت در ایران و واکنش زنان به آنها
انواع رایج مزاحمت در ایران و واکنش زنان به آنها تفاوتش فقط یک نقطه است یک نقطه ناقابل این که شهروندی از قالب مراحمت برای همنوعش خارج شود و اسباب مزاحمت او را ایجاد کند قطعا یک پدیده عادی و طبیعی نیست کد خبر ۳۹۴۲۸۱ تاریخ انتشار ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۶ - 20 April 2014 تفاانواع رایج مزاحمت برای زنان در ایران
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۶ تفاوتش فقط یک نقطه است یک نقطه ناقابل این که شهروندی از قالب مراحمت برای همنوعش خارج شود و اسباب مزاحمت او را ایجاد کند قطعا یک پدیده عادی و طبیعی نیست به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه جام جم حتی اگر بعضی مزاحمت های خیابانی هم برایمان عادیانواع رایج مزاحمتهای خیابانی در ایران
انواع رایج مزاحمتهای خیابانی در ایران تفاوتش فقط یک نقطه است یک نقطه ناقابل این که شهروندی از قالب مراحمت برای همنوعش خارج شود و اسباب مزاحمت او را ایجاد کند قطعا یک پدیده عادی و طبیعی نیست حتی اگر بعضی مزاحمت های خیابانی هم برایمان عادی شده باشد همین مرحله عادی شدن مزاحمتاعضای گروه زنان اتریشی (EPIL) از آزادی ادیان در ایران ابراز تعجب کردند
اعضای گروه زنان اتریشی EPIL از آزادی ادیان در ایران ابراز تعجب کردند اصفهان – ایرنا – مسوول گروه زنان اتریشی گفت و گوی ادیان EPIL با اشاره به مشاهدات اعضای این گروه از وضع زندگی پیروان ادیان مختلف در ایرانٰ گفت آزادی ادیان در ایران اعضای گروه را متعجب و حیرت زده کرد لیزه لمدافع تیم ملی در واکنش به حضور در ترکیب ایران بیت آشور: از هر شانسی که به من داده میشود لذت میبرم/میتوانیم
مدافع تیم ملی در واکنش به حضور در ترکیب ایرانبیت آشور از هر شانسی که به من داده میشود لذت میبرم میتوانیم در جامجهانی کار بزرگی انجام دهیممدافع راست تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد از هر شانسی که به وی برای حضور در تیم ملی داده می شود لذت میبرد به گزارش خبرگزاری فارس پس ازواکنش کارشناس فارسی زبان اسرائیلی به ماهواره جاسوسی علیه ایران + تصویر
واکنش کارشناس فارسی زبان اسرائیلی به ماهواره جاسوسی علیه ایران تصویر مئیر جاویدان فر کارشناس اسرائیلی مسائل ایران به پرتاب ماهواره جاسوسی اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران واکنش جالبی نشان داد به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز «مئیر جاویدان فر» کارشناس اسرائیکومیته تیمی مردان و زنان ایران نایب قهرمان تورنمنت ترکیه شدند
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۷ کومیته تیمی مردان و زنان ایران در مسابقات کاراته جام بوسفر ترکیه عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا دومین روز رقابتهای کاراته جام بوسفر ترکیه در بخش کومیته تیمی مردان با حضور 17 تیم و در بخش بانوان با حضور 11واكنش تند مجله معتبر آمريكايی به توهین علیه ايرانیها در قسمت دوم فيلم «300»+ تصاویر
واكنش تند مجله معتبر آمريكايی به توهین علیه ايرانیها در قسمت دوم فيلم 300 تصاویر داستان 300 ظهور يک امپراتوری بر اساس رمانی گرافيكي است اما مجله تايم نوشته است كه داستان اين فيلم كه زاک اسنايدر كارگردانی آن را برعهده دارد بر پايه مضحكهای از تاريخ است كه مدتهای طولانی ملمربی ایرانی تیم ملی زنان آمریكا + عكس
مربی ایرانی تیم ملی زنان آمریكا عكسمربی سابق تیم ملی فوتبال كشورمان همچنان با تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا همکاری میکند در ماه های اخیر بحثهای زیادی پیرامون جدایی امید نمازی دستیار سابق کارلوس کیروش به وجود آمد که در نهایت با ناراحتی طرفین و انتقاد علنی علی کفاشتعداد زنان ایرانی شاغل در معادن
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱ ۰۲ در حالی معدنکاری جزو مشاغل سخت و دشوار در جهان به شمار میرود و حضور زنان در این عرصه نسبت به سایر حوزهها کمتر است که به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در حاضر حدود 27 درصد از اعضای این سازمان و 14درصد از کل دارندگان پروانه اشتغال در حوزهمدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتوگو با فارس: غرب از ترویج الگوی زن ایرانی اسلامی واهم
مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتوگو با فارس غرب از ترویج الگوی زن ایرانی اسلامی واهمه دارد بحران معنویت دامنگیر زنان غربی شده استمدیر کل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه زنان بیشترین صدمه را از بحران معنویت در غرب خوردهاند گفت غ12 بازیکن متین ایران در باشگاه های زنان آسیا
12 بازیکن متین ایران در باشگاه های زنان آسیا ترکیب اصلی تیم والیبال بانوان متین ورامین برای حضور در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا مشخص شد به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ترکیب نهایی تیم والیبال بانوان متین ورامین برای اعزام به مسابقات والیبال قهرماناگفته هایی تلخ از اعتیاد زنان ایرانی
ناگفته هایی تلخ از اعتیاد زنان ایرانی شاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده گفت افزایش دو برابری آمار زنان معتاد در مدت زمان کوتاه یک زنگ خطر و هشدار محسوب میشود که در این راستا مقرر شده بستههای آموزشی مناسب سن گروههای شغلی و فضاهای اجتماعی از سوی دستگواکنش ايران و سازمان ملل به عدم صدور رواديد ابوطالبی
واکنش ايران و سازمان ملل به عدم صدور رواديد ابوطالبی بعد از اعلام رسمي کاخ سفيد از خودداري صدور رواديد براي حميد ابوطالبي نمايندگي کشورمان در سازمان ملل متحد به اين اقدام واکنش نشان داد به گزارش آخرین نیوز به نقل از آريا نمايندگي کشورمان در سازمان ملل متحد در نخستين واکنش به اعواکنش آمريکا به آزادی مرزبانان ايرانی
واکنش آمريکا به آزادی مرزبانان ايرانی سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا بازگشت 4 مرزبان ربوده شوده ايراني به کشور را ترکيب خوشحالي و غم عميق توصيف کرد به گزارش آريا آلن اير سخنگوي فارسي زبان وزارت امور خارجه آمريکا با اعلام خبر رسمي بازگشت 4 مرزبان ايراني که به دست گروه تروريستواکنش دولت به جنجال دفن «فرای» در ایران
واکنش دولت به جنجال دفن فرای در ایران وزیر ارشاد درباه مساله دفن ریچارد فرای ایرانشناس آمریکایی گفت من اطلاع زیادی درباره این مساله ندارم به هر حال دولت جدید وصی ایشان محسوب نمیشود ممکن است هرکسی وصیت کند که در جایی دفن شود کسی هم که وصی اوست میتواند به وصیتش عمل کندوضعیت زنان در ایران دچار سلایق دولتها شده
وضعیت زنان در ایران دچار سلایق دولتها شده دوره ما یك دوره خاصی بود یعنی ما به عنوان نسل اول انقلاب تعریفمان از زندگی خانوادگی با تعریفی كه در حال حاضر جوانها و نسل سومیها دارند متفاوت بود یعنی من لازم است به شما بگویم كه احساس میكنم هنوز زندگی خودم را شروع نكردهام و هنوز دار-
گوناگون
پربازدیدترینها