تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805513316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از خداحافظی خودپردازهای اروپا با ویندوز XP تا وارد شدن شبکه ملی اطلاعات به فاز سرویس دهی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ١ اردیبهشت؛
از خداحافظی خودپردازهای اروپا با ویندوز XP تا وارد شدن شبکه ملی اطلاعات به فاز سرویس دهی
درمان افسردگی در سالمندان با اینترنت، توانمندی بانوان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرضه شد، معاون اجرایی رئیس جمهور از پست تقدیر کرد، تدوین سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی برای فناوریهای نوین و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات هر روز را در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.











شبکه ملی اطلاعات وارد فاز سرویس دهی شد
رضا باقری اصل در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: این شبکه با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی و براساس آنچه که در قانون برنامه پنجم تکلیف شده و نیز براساس الزامات مدنظر شورایعالی فضای مجازی در حوزه خدمات الکترونیکی وارد فاز سرویس دهی شده است. سرپرست معاونت دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برقراری ارتباط امن و پایدار برای ثبت نام مردم در سایت هدفمندی یارانه ها گفت: ثبت نام در سایت هدفمندی یکی از سرویس های شبکه ملی اطلاعات بود؛ در سطح ابر عمومی شبکه ملی اطلاعات مردم توانستند بدون مشکل در سایت هدفمندی ثبت نام کنند زیرساختها به نحوی تجهیز شدند که روزانه 2 تا 4 میلیون نفر به صورت آنلاین از طریق این شبکه در سایت هدفمندی ثبت نام کردند.


وی با بیان اینکه در این شبکه مسیردهی و مبدا و مقصد داخلی مدنظر قرار گرفته است افزود: در ارائه خدمات سایت هدفمندی چندین سوپرسیستم به هم متصل شده بود که از جمله ملزومات شبکه ملی اطلاعات در حوزه خدمات دولت الکترونیک نیز همین است. باقری اصل با اشاره به این تجربه فنی موفق در حوزه ارائه خدمات الکترونیک بر روی شبکه ملی اطلاعات گفت: اما طرح اصلی این شبکه، زیرساختی است که تمام سرویس های مبتنی بر باند پهن را ارائه کند؛ در این راستا پروژه زیرساخت ارتباطی "تدبیر"، نسل سوم و چهارم موبایل، پروژه فیبرنوری منازل و به ترتیب سایر پروژه های ارتباطی بزرگ، می توانند سرویس دهی این شبکه را برعهده گیرند. وی در مورد نحوه دسترسی کاربران به خدمات شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: میزان و نحوه دسترسی به این شبکه براساس سیاستهای ابلاغی شورایعالی فضای مجازی خواهد بود اما آنچه مسلم است با توجه به الزامات قانونی، دسترسی به این شبکه، پرسرعت خواهد بود. همچنین در قانون اجرای شبکه ملی اطلاعات، بر دو موضوع ایجاد و توسعه تاکید شده است که این به معنی این است که پروژه روز به روز افزایش می یابد و سرویس ها و محتواهای جدیدی روی این شبکه در دسترس مردم قرار می گیرد.

درمان افسردگی در سالمندان با اینترنت
تخمین زده می شود حدود 10 میلیون آمریکایی مسن از افسردگی رنج می برند مشکلی که اغلب ناشی از حس تنهایی و انزوا است. اما تحقیقاتی که طی شش سال اخیر انجام شده است نشان می دهد استفاده از اینترنت در بین افراد مسن می تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا 30 درصد کاهش دهد. دکتر شیلا کاتن استاد ارتباطات، اطلاعات و رسانه دانشگاه دولتی میشیگان و مجری این تحقیقات می گوید: این تاثیر بسیار قوی است. افراد مسن که با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانند با دیگران در ارتباط باشند کمتر احساس تنهایی می کنند.

پروفسور کاتن و همکارانش داده های تحقیقات سلامت و بازنشستگی را که اطلاعات بیش از 22 هزار شهروند بزرگسال آمریکایی را هر دو سال یکبار جمع آوری می کند تحلیل کردند. این نمونه خاص شامل بیش از سه هزار شهروند بود. کاتن این مطالعه را یکی از بزرگ ترین و منسجم ترین تحقیقات از این نوع می داند.






مطالعات کوچک تر دیگر، درباره نقش استفاده از اینترنت و به طور کلی فناوری که می تواند به مردم در غلبه بر افسردگی موثر باشد بی نتیجه بوده است. یک دلیل برای اینکه این مطالعه متفاوت به نظر می رسد در نظر گرفتن سطح افسردگی افراد پیش از آغاز استفاده از اینترنت بود. محققان می خواستند بدانند آیا افسردگی گذشته، افسردگی کنونی را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر.

آنها پاسخ این سئوال را مثبت یافتند چرا که برخی از افراد با وجود استفاده از اینترنت در سنین بالا، همچنان افسرده می ماندند. دانش پژوهان دانشگاه میشیگان همچنین یافته های تحقیقات دیگر را نیز تایید کردند: استفاده از اینترنت در افراد مسنی که تنها زندگی می کنند تاثیر بیشتری در کاهش سطح افسردگی دارد. کاتن تاکید می کند: این مطالعه حاکی از نقش مهم استفاده از اینترنت در کاهش سطح افسردگی در افراد مسن و بازنشسته است.

وی افزود: همه چیز به چگونگی انتخاب فرد در استفاده از فناوری بر می گردد و از این رو میانه روی و رعایت تعادل بهتری گزینه است. به گفته وی اگر تمام روز پای رایانه بنشینید و نقش هایی که زندگی دارید را نادیده بگیرد باید بدانید که رایانه قطعا تاثیر منفی بر زندگی می گذارد. اما اگر به میزان متعادل از فناوری استفاده کنید و کارهایی را برای بهبود سطح کیفی زندگی انجام دهید تاثیر رایانه و فناوری بر زندگی و سلامت شما مثبت خواهد بود.

توانمندی بانوان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرضه شد
نخستین نمایشگاه "نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی" صبح دیروز توسط امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت معدن و تجارت و جمعی از معاونان وزارتخانه‌ها حضور یافته و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف در جریان دستاوردها و توانمندی‌های زنان کشورمان قرار گرفتند.






در این دوره از نمایشگاه که با حضور زنان کارآفرین فعال حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و هنر در بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، بانوان مدیر عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در غرفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانمندی زنان در این حوزه را معرفی کردند.

این نمایشگاه از روز شنبه 30 فروردین‌ماه تا سه شنبه به مدت چهار روز در هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر از ساعت 9:00 صبح الی 17:00 بعدازظهر در سالن میلاد و خلیج فارس برای بازدید عموم دایر است.

معاون اجرایی رئیس جمهور از پست تقدیر کرد
به دنبال اجرای موفقیت آمیز طرح ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها طی مراسمی با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی و دکتر حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور و مهندس نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و رئیس ستاد هماهنگی یارانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیم لوحی به مهندس حسین مهری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست از تلاش ها و همکاری صادقانه تمامی همکاران شبکه پستی در انجام این طرح کلان ملی تقدیر شد.






در متن این لوح آمده است:

"شرکت پست جمهوری اسلامی ایران
اجرای پروژه ملی ثبت نام اینترنتی متقاضیان برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نمونه بارزی از عزم ملی و مدیریت جهادی در مسیر اقتصاد و فرهنگ کشور بوده است. حال که این مرحله کلیدی با تلاش های ارزشمند و همکاری صادقانه فردفرد دست اندرکاران با موفقیت به پایان رسیده است، بدینوسیله از همکاران آن مجموعه که با مشارکت ارزشمند خود فرایند پشتیبانی فنی ثبت نام در این مرحله را با اتکال به خداوند سبحان و توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) به نحو احسن به انجام رسانیده اید تقدیر و تشکر می نمایم.

امید است که با استفاده از تجربیات به دست آمده در مسیر تعالی بیشتر میهن اسلامی مان گام برداریم.

تدوین سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی برای فناوریهای نوین
جلسه 608 کمیسیون مشورتی شورایعالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. در این جلسه گزارش مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری پیرامون "بررسی جایگاه و اهمیت فناوری‌های نوین فرهنگی" ارائه شد و اعضا نظرات خود را در مورد این گزارش بیان کردند.






در این گزارش، به مواردی مانند سرمایه‌گذاری و پیشرفت سریع کشورهای آسیای جنوب‌شرقی در این بخش و پیشتازی این کشورها، ارزش افزوده چشم‌گیر این فناوری‌ها، توانمندی فناوری‌های فوق الذکر در انتقال مفاهیم فرهنگی، جهت‌گیری این فناوری‌ها به سمت کودکان و نوجوانان به عنوان اصلی‌ترین طبقه مخاطب و  ورود این فناوری‌ها به حوزه آموزش و ترویج سبک زندگی اشاره شده است.

در این جلسه اعضای کمیسیون مشورتی شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر مواجهه صحیح و منطقی با این فناوری‌ها از طریق شناخت دقیق تمام نکات مثبت و منفی آن‌ها، تدوین سیاست‌ها و راهبردها در این زمینه را الزامی دانستند.

خداحافظی خودپردازهای اروپا با ویندوز XP
با توجه به پایان پشتیبانی شرکت مایکروسافت از ویندوز XP برخی بانک های اروپایی به دنبال حذف این سیستم عامل و نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز هستند.

از جمله این بانک‌ها می توان به Lloyds Banking Group اشاره کرد که قصد دارد سیستم عامل 1200 خودپرداز خود را از ویندوز XP به ویندوز 7 تغییر دهد. با توجه به اینکه مایکروسافت دیگر برای برطرف کردن آسیب پذیری ها و حفره ‌ای امنیتی سیستم عامل ویندوز 13 ساله XP وصله نرم افزاری عرضه نمی کند، هکرها با سوء ستفاده از این وضعیت می توانند مشکلات زیادی برای کاربران به وجود آورند و آن دسته از موسسات مالی و اعتباری که کماکان از این سیستم عامل قدیمی استفاده می کنند به طور جدی در معرض خطر قرار دارند.






از جمله دیگر بانک‌هایی که در انگلیس به دنبال اجرای برنامه‌های مشابه هستند می‌توان به Halifax، Bank of Scotland  و TSB اشاره کرد. مایکروسافت خود هفته گذشته به آن دسته از بانک‌هایی که در خودپردازهایشان از این پلتفورم کهنه استفاده می کنند هشدار داد و تصریح کرد که این بانک‌ها مشتریانشان را با خطرات امنیتی جدی مواجه می‌کنند. قرار است در جریان به روزرسانی خودپردازهای بانکی در انگلیس امکانات تازه ای برای برداشت و انتقال پول و انجام دیگر امور در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید
















تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن