تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820470240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه ملي اطلاعات، ‌اولويت نخست برنامه هاي وزارت ارتباطات


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: شبکه ملی اطلاعات اولویت نخست برنامه های وزارت است و طی دو سال آینده زیرساخت های لازم به این منظور فراهم می شود.




شبكه ملي اطلاعات، ‌اولويت نخست برنامه هاي وزارت ارتباطات


 


 

شبکه ملی اطلاعات اولویت نخست برنامه های وزارت است و طی دو سال آینده زیرساخت های لازم به این منظور فراهم می شود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، دكتر واعظي در در سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بيان اين اظهار داشت:‌ در سال ۹۳ شهرهای بزرگ و در سال ۹۴ تمام کشور تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار خواهد گرفت.

وي افزود: به همین منظور ما ملزم به افزایش پهنای باند در فضای مجازی کشور هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری پهنای باند کشور تا ۱۰ برابر افزایش پيدا كند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز گفت: برای تحقق سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، درصدد هستیم در این حوزه علاوه بر افزایش فعالیت شرکت های خصوصی دانش بنیان، کیفیت ارایه خدمات آنها در این عرصه ارتقا یابد تا مردم بتوانند خدمات مناسبی را دریافت کنند.

وي با بيان اين مطلب كه به اعتقاد ما فن‌آوری اطلاعات می تواند نقش اساسی ایفا کند و به عنوان پیشران توسعه کشور فرض شده و موجب بهبود کیفیت زندگی مردم شود، خاطرنشان كرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته و غربی از سال‌ها قبل سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این حوزه انجام داده‌اند و به همین دلیل با وجود آن که شاهد نوعی رکود در برخي از كشورها بوديم، این کشورها کمتر متضرر شدند.

دكتر واعظي با اشاره به نقش بخش خصوصي در اين حوزه تصريح كرد: بايد بخش خصوصی در این حوزه حضور جدي داشته و لازم است که دولت تنها نقش نظارتی در این حوزه برعهده داشته باشد و در مسائل تصدی‌گری ورود نکند.

وي ادامه داد: اگر صنعت فاوا به خوبی مورد استفاده قرار گیرد موجب می‌شود که کلیه صنایع تا ۳۰ درصد افزایش بهره وری داشته باشند اما متاسفانه تاکنون بهره‌وری مناسبی از این بخش صورت نگرفته است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب كه خوشبختانه دولت یازدهم عنایت خاصی به این حوزه دارد و امسال هم بودجه‌ای که دولت برای زیرساختهای ارتباطی اختصاص داده چندین برابر سال‌های قبل بوده است، اظهار داشت: به اعتقاد دولت، استفاده از فناوری اطلاعات بزرگترین مولد ثروت است که می تواند به افزایش زمینه های اشتغال زایی کمک کند.

مرجع : سازمان فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن