تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813268729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخلفات گسترده بودجه‌ای دولت در ورزش در سال 90 منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: از سوی دیوان محاسبات؛ تخلفات گسترده بودجه‌ای دولت در ورزش در سال 90 منتشر شد خبرگزاری پانا:تخلفات بودجه‌ای دولت در سال 1390 در بخش تربیت بدنی و ورزش از سوی دیوان محاسبات منتشر شد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱ ارديبهشت ساعت 18:29



به گزارش خبرنگار پانا، گزارش دیوان محاسبات از تخلفات بودجه‌ای دولت در سال 1390 به تازگی منتشر شده است.
در بخش تربیت بدنی این گزارش آمده است:
"مطابق بند (120) قانون بودجه سال 1390 کل کشور در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی به دولت اجازه داده شده تا با رعایت ماده (13) قانون برنامه پنج‌ساله توسعه تا یک درصد از سقف اعتبارات دستگاه‌های ملی و استانی به استثنای فصول (1) و (6) و بودجه هزینه این و هزینه های مستقیم تولید شرکت‌های دولتی را با نظر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت ورزش و امور جوانان کسر و به سقف ردیف شماره 90- 550000 اضافه نماید.
بررسی های به عمل آمده موید آن است که:
1- هیأت وزیران وفق مصوبه مورخ 1390/8/1 مقرر نمود تا مبلغ 5 هزار 413 میلیارد ریال به تفکیک هزار و دو میلیارد ریال از محل بودجه عمومی و 4 هزار و 411 میلیارد ریال از محل بودجه شرکت‌های دولتی در اختیار وزارت ورزش و امور جوانان قرار گیرد.
2- مطابق مصوبه فوق می‌بایست اعتبارات مذکور از سقف اعتبارات 589 دستگاه اجرایی ملی،  31 استان و بودجه 376 شرکت دولتی کسر گردد که متاسفانه تنها رقم 90 میلیارد ریال آن از اعتبارات مصوب 15 استان کسر و مابقی به مبلغ 5 هزار و 323 میلیارد ریال آن از اعتبارات دستگاه های مربوطه کسر نگردیده و از ساز و کار تخصیص صرفا برای بودجه عمومی استفاده شده و به سرجمع ردیف فوق منظور شده است که مبین عدم رعایت سقف ماده واحده و مفاد حکم این بند می باشد".
به گزارش مهر، در ادامه گزارش دیوان محاسبات به تخلفات صورت گرفته اشاره شده و آمده است: "از احکام پر تخلف قوانین بودجه سنوات اخیر می‌توان به احکامی اشاره نمود که به موجب آن، درصدی از اعتبارات مصوب جهت انجام اموری از قبیل پژوهش، ورزش و تربیت بدنی، بسیج و غیره اختصاص یافته که مستند به واخواهی‌های مندرج در تفریغ بودجه، از احکام پرتخلف محسوب می‌گردد که وضع آن تبعات ذیل را به دنبال داشته است.
الف- به دلیل تفاوت ماهوی دستگاه‌ها، نحوه اختصاص اعتبارات مزبور موجب نوعی نارضایتی دستگاه‌های مختلف می‌گردد.
ب- در بسیاری از دستگاه‌ها، به دلیل حجم ناچیز این اعتبارات، انجام اقدام موثر و مدنظر قانونگذار امکان پذیر نمی‌باشد.
پیشنهاد می‌گردد ضمن احتراز از درج چنین احکامی در لوایح بودجه، اعتبارات مذکور از سر جمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی کسر و طی ردیف مستقل در اختیار دستگاه‌های متخصص و متولی امر نظیر سازمان تربیت بدنی، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و ... قرار گیرد تا دستگاه‌های مذکور بر اساس نیازهای دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین خواسته آنها اقدام نمایند".  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن