تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818979787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه کمک های فنی در امور انرژی واقتصادی محور رایزنی بایدن دراوکراین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ارائه کمک های فنی در امور انرژی واقتصادی محور رایزنی بایدن دراوکراین تهران-ایرنا- یکی از مقامات ارشد آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که معاون رئیس جمهوری آمریکا در سفر دو روزه به کیف بسته ای از کمک های فنی متمرکز بر توزیع کمک های امور انژری و اقتصادی به کیف ارائه می کند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از کیف، اعلام این مقام آمریکایی به خبرنگاران در هواپیمای حامل جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا درحالیست که براساس گزارش رسانه ها بایدن وارد کیف شده است.
به گفته این مقام آمریکایی این کمک ها در راستای کمک به بهبود شرایط امور انرژی از جمله کمک به یافتن میادین گاز طبیعی و استخراج منابع گازی غیرمتعارف خواهد بود.
همچنین این مقام امریکایی تصریح کرد که این کمک های اقتصادی آمریکا به اوکراین شامل اعزام تیم های امریکایی به اوکراین برای تضمین اینکه کمک های بین المللی به کیف به درستی در تمامی بخش هایی این کشور توزیع می شود، خواهد بود.
معاون رئیس جمهوری امریکا همچنین در مورد ارائه کمک های امنیتی غیرمرگبار به اوکراین و بررسی گزینه ها در مورد ارائه این کمک ها با مقامات کیف رایزنی خواهد کرد.
این مقام آمریکایی گفت:بایدن در این سفر فرصت خواهد داشت تا با مقامات دولت کیف در این رابطه که چه چیزی های بیشتری این کشور نیاز دارد و اینکه واشنگتن در مقاطع پیش رو چه کمک های دیگری می تواند به اوکراین ارائه دهد، گفتگو کند.
قرار است مذاکرات معاون رئیس جمهوری آمریکا با مقامات جدید اوکراین فردا ( سه شنبه) آغاز شود.
سفر بایدن به اوکراین پس از حصول توافق میان نمایندگان آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین در ژنو و همچنین ادامه ناآرامی ها در شرق اوکراین انجام شده است.
این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد:بایدن می خواهد در اوکراین پیامی آشکار در مورد حمایت واشنگتن از دموکراسی، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین بدهد.
وی در این سفر خواستار اجرای توافق نامه ای که اخیرا در ژنو در مورد حل بحران اوکراین حاصل شد،خواهد شد. وی همچنین به این مسئله نیز اشاره خواهد کرد که اگر روسیه بخواهد بیش از پیش به ایجاد بی ثباتی در اوکراین دست بزند با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
اوکراین از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی به دلیل خودداری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا،صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.
بحران سیاسی در اوکراین به دنبال تشدید خشونت در اعتراضات مردمی و خروج یانوکوویچ از قدرت،وارد مرحله تازه ای شد.استقرار نیروهای نظامی روسیه در منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین تحولات این کشور را در مرکز توجهات بین المللی قرار داد.
بعد از همه پرسی شبه جزیره کریمه و الحاق این منطقه به روسیه و تحریم مسکو توسط اتحادیه اروپا و آمریکا،تنش ها در اوکراین به شکل دیگری ادامه یافت. فعالان طرفدار روسیه که برخی از آنان مسلح هستند، از چندی قبل برخی ساختمان های دولتی را در چند شهر شرقی اوکراین از جمله ˈدونتسکˈ و ˈ لوهانسکˈ به اشغال خود در آوردند.
جدایی طلبان مسلح اوکراینی طرفدار روسیه همچنین هفته گذشته با اشغال ساختمان های مهم دولتی،کنترل شهر ˈاسلاویانسکˈ در150 کیلومتری مرز روسیه را در دست گرفتند. آنها همچنین یک پایگاه پلیس در این شهر 200 هزار نفری در شرق اوکراین را اشغال کردند.
مترجمام**9234**1856
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن