تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلفیق طرح های ارایه شده برای احیاء دریاچه ارومیه ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه تبریز/ تلفیق طرح های ارایه شده برای احیاء دریاچه ارومیه ضروری است تبریز- ایرنا - رییس دانشگاه تبریز گفت: طرح های ارایه شده برای نجات دریاچه ارومیه نمی تواند به تنهایی منشا اثر باشد و باید برای نجات آن تلفیقی از طرح های ارایه شده اجرا شود.


ˈ محمدرضا پورمحمدی ˈ دوشنبه در کارگاه یک روزه هم اندیشی مطالعات انجام شده برای نجات این دریاچه در تبریز افزود: تاکنون هفت متر از ارتفاع آب این دریاچه کاسته شده و با ادامه روند موجود و اجرا نکردن طرح ها جلوگیری کننده تا سه سال آینده این دریاچه خشک می شود.
وی گفت: اگر این دریاچه خشک شود گرد و غبار نمکی حاصل از آن، زندگی در منطقه را به خطر خواهند انداخت و زمین های کشاورزی استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان که نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارند از بین خواهد رفت.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: قبل از اجرای هر طرحی در زمینه این دریاچه، ابتدا باید تاثیر و سهم عوامل مختلف در خشکاندن این دریاچه شناسایی و آسیب های پس از خشک شدن نیز بررسی شود.
وی افزود: مطالعه راهکارهای عملیاتی، بررسی بارور سازی ابرها و نقش آن در احیای دریاچه، ممانعت از کشت محصولاتی که آب زیاد مصرف می کنند، روی آوردن به آبیاری مدرن، خارج کردن برخی از سدهای حوزه و تزریق آب از رودخانه زاب و یا خزر از جمله طرح هایی که باید در احیاء این دریاچه مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.
وی همچنین خواستار جلب مشارکت مردم در این زمینه شد و افزود: سطح زیرکشت در حوزه آبریز این دریاچه از 150 هکتار به 415 هکتار افزایش یافته که باید با فرهنگ سازی در میان مردم، آنها را به کشت محصولات کم آب تشویق کنیم.
کارگاه یک روزه هم اندیشی مطالعات انجام شده برای نجات دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان و محققان زیست محیطی و اعضا ستاد در تبریز در حال برگزاری است.
7233/587/ 1495
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن