تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819035537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبیین جایگاه زن در سایه کار پژوهشی صورت می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین نکونام:
تبیین جایگاه زن در سایه کار پژوهشی صورت می گیرد خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید برای تبیین جایگاه زن و حضرت زهرا(س) کار مطالعاتی انجام گیرد، گفت: یکی از انتظاراتی که امروز از بانوان داریم آن است که فضای گسترده تحقیقاتی برای خود بگشایند تا بتوانند به جایگاه واقعی زن پی ببرند و با زوایای وجودی آن آشنا شوند و این از نیازهای امروز جامعه است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر روز گذشته با حضور در جشن ویژه میلاد حضرت زهرا(س) که به همت حوزه علمیه خواهران فاطمیه و با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد، ضمن تبریک این روز بزرگ، حضرت زهرا(س) را الگوی همه هستی به ویژه بشریت بیان کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر است که یکی از مصادیق کوثر بودنش، فرزند ایشان امام راحل است که ولادتش در چنین روزی قرار گرفته است.
 
امام جمعه شهرکرد، امام خمینی(ره) را مصداق بارزی از کوثر، برکت و فضیلت بیان کرد و گفت: به برکت وجود امام راحل بود که نورانیت اسلام در جهان امروز جان دوباره ای گرفت و همه توطئه های دشمنان خنثی گردید.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که خواهران طلبه باید بکوشند تا با معارف فاطمی آشنا شوند و با این آشنایی، جامعه فاطمی را تشکیل دهند، خاطرنشان کرد: به یقین اگر می خواهیم جامعه ای فاطمی داشته باشیم، باید کرامت و جایگاه زن به خوبی در جامعه تبیین شود و در این میان نقش طلاب خواهر بسیار پررنگ است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که امروز دشمن در پی مخدوش کردن جایگاه زن است و برای تحقق این امر، از هیچ کاری کوتاهی نمی کند، بیان داشت: باید بانوان وارد میدان شوند و راه تکاملی خود را در ریل آفرینش قرار دهند تا به کمال مطلوب خود برسند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید برای تبیین جایگاه زن و حضرت زهرا(س) کار مطالعاتی انجام گیرد، تصریح کرد: یکی از انتظاراتی که امروز از بانوان داریم آن است که فضای گسترده تحقیقاتی برای خود بگشایند تا بتوانند به جایگاه واقعی زن پی ببرند و با زوایای وجودی آن آشنا شوند و این از نیازهای امروز جامعه است.
 
وی ضمن انتقاد از این که نقش واقعی زنان به خوبی در جامعه نهادینه نمی شود، ابراز داشت: متأسفانه در حرکت و قافله نازیبای امروز دنیا برای زنان، بانوان ما با قرار گرفتن در مسیر آن ها، از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفته اند و حاصل آن خسران برای خودشان و جامعه است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از بانوان و تأکید ایشان بر راه اندازی مراکزی جهت تحقیقات زنان به صورت خودجوش، اذعان داشت: زنان با همه وجود وارد این عرصه شوند و فضای تحقیق و پژوهش را برای خود بگسترانند.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که باید به حضرت زهرا(س) از دو زاویه نگاه کرد چرا که ایشان با بقبه زنان جامعه متفاوتند، تصریح کرد: زاویه نخست جنبه نورانی حضرت زهرا(س) است که این جایگاهی مختص ایشان است و کسی هم ردیف با ایشان و در این جایگاه در عالم هستی وجود ندارد.
 
وی اضافه کرد: جنبه نورانی حضرت زهرا(س) آن قدر عظیم است که وقتی قرار است در وجود حضرت رسول(ص) شکل گیرد، باید پیامبر اسلام(ص) که خود سراسر نور و پاکی است، پاکی و نور دیگری کسب کند تا جایگاه نور حضرت زهرا(س) در وجودش شکل گیرد؛ بنابراین حضرت در این راستا، 40 روز از مردم، خانواده و خانه فاصله می گیرد تا با جهاد نفسانی و کسب نورانیت ویژه، مقدمات و زمینه نورانیت حضرت زهرا(س) را در وجودش شکل دهد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که تنها وجود پیامبر اکرم(ص) بود که می توانست نور بهشتی حضرت زهرا(س) را درک کند، خاطرنشان کرد: به یقین جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س) برای هیچ کس قابل درک نیست.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به زاویه دیگر حضرت زهرا(س) که جنبه انسانیت ایشان است، اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) از جنبه نورانیت خود نزول می کند و در قالب یک انسان شکل می گیرد که در این وادی همانند دیگر انسان ها زندگی می کند و وظایفی نیز برعهده اش گذاشته شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اگر حضرت زهرا(س) برای دیگر زنان الگو است، از زاویه نور بودنش نیست بلکه از بعد انسان بودنش است، خاطرنشان کرد: هر کس بتواند حضرت زهرا(س) را بشناسد، بهترین الگوی رفتاری، عملی و اخلاقی را برای خود انتخاب کرده است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که اگر چه حضرت زهرا(س) امتیازهای ویژه ای در نزد پروردگار دارد، اما این بدان معنا نیست که زنان نتوانند کارهای حضرت زهرا(س) را انجام دهند، اضافه کرد: امروز مهم ترین رسالت بانوان این است که به ترسیم راه اصیل اسلام که همان سبک زندگی فاطمی است، بپردازند و زنان جامعه را در این راه اصیل قرار دهند و این در حالی است که کرامت، عزت و منزلت زن نه تنها در خانواده حفظ نمی شود بلکه در بسیاری از موارد نیز زن از ریل خودش خارج شده است و این بزرگ ترین ظلم به جایگاه زن است.
 
وی تبیین جایگاه واقعی زن را از مهم ترین نیازهای امروز جامعه بیان کرد و ادامه داد: زن ریحانه است و این یعنی وجود او، محیط خانه، خانواده و جامعه را عطرآگین می کند، به شرطی که درست در جایگاه خود قرار گیرد.
 
امام جمعه شهرکرد تربیت فرزندان و مردان آسمانی را در گرو ریحانه بودن زن عنوان کرد و افزود: اگر زن می خواهد پرورش دهنده مردان آسمانی باشد باید در مرحله نخست، خود معراجی باشد و تربیت صحیح دینی را درک کرده باشد./9457/پ202/س



۱۳۹۳/۲/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن