تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805189044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال گسترده علما و مردم قم از سخنرانی ناطق نوری/ نوه‌های حضرت امام مهمانان ویژه مراسم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حاشیه‌نگاری مهر؛
استقبال گسترده علما و مردم قم از سخنرانی ناطق نوری/ نوه‌های حضرت امام مهمانان ویژه مراسم
قم - خبرگزاری مهر: جشن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) با حضور گسترده علما و شخصیت‌های حوزوی در قم برگزار شد که این مراسم با حاشیه‌هایی همچون استقبال گسترده علما و مردم قم از سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری همراه بود.



به گزارش خبرنگار مهر، سخنران اصلی این مراسم،‌‌ همان گونه که بنر تبلیغاتی آن در سطح شهر قم نصب شده بود، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری بود اما این مراسم مهمانان ویژه‌ای هم داشت که در طول یک دهه گذشته برای نخستین بار در چنین همایش بزرگی در قم شرکت می‌کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی خمینی و حجت‌الاسلام سید یاسر خمینی دیگر نوه‌های حضرت امام از مهمانان ویژه این مراسم بودند که وقتی وارد سالن جلسات شدند مورد استقبال علما و شخصیت‌های حوزوی قرار گرفتند. آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوری از جمله افرادی بود که همراه با سید حسن خمینی وارد سالن جلسات شد. شخصیت‌های دیگری همچون آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه قم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله سید محمد غروی و آیت‌الله مرتضی مقتدایی از اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، استادان سطوح عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار قم، حجت‌الاسلام علی بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم و جمع قابل توجهی از فضلا و مردم در این مراسم حضور داشتند. استقبال گسترده علما و مردم استقبال علما و مردم از این مراسم به حدی بود که سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مملو از جمعیت بود و در‌‌ همان لحظات ابتدایی شروع مراسم، تمامی صندلی‌های سالن پر شده بود و بیرون از سالن که تصویر این مراسم پخش می‌شد، جمعیت زیادی از علما و مردم حضور داشتند.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از طلاب حوزه علمیه، استاد محمدعلی مجاهدی که پیش از رفتن روی جایگاه، مورد تفقد سید حسن خمینی و ناطق نوری قرار گرفته بود، دو قطعه شعر پیرامون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام(ره) قرائت کرد که به گفته خودش بندهایی از این اشعار به مسائل روز اشاره دارد. مجاهدی خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم با بیان اینکه استقبال بی‌نظیر شما از این مجلس نشان دهنده انس و ارادت شما به حضرت صدیقه طاهره و حضرت امام است، اظهار کرد: امیدوارم این مراسم درس‌های خوبی برای ما داشته باشد و بتوانیم از افکار نورانی حضرت امام(ره) استفاده برده باشیم. پس از شعرخوانی استاد مجاهدی، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) شعبه قم روی جایگاه رفت و درباره بی‌مهری‌هایی که نسبت به حضرت امام می‌شود، سخن گفت و خواستار اهتمام جدی حوزویان، دانشگاهیان و محققان و اندیشمندان برای ترویج و نشر اندیشه‌های حضرت امام در بین نسل جوان شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار قم سخنران دیگر این مراسم بود که مطالب خود را از روی دست نوشته‌ای می‌خواند. در این مراسم که به همت استانداری و برخی نهادهای استان قم از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، صداوسیما و... برگزار شد، بار‌ها از حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری به عنوان یار دیرین امام و رهبری یاد شد. خیرمقدم ویژه ناطق نوری به علما حجت‌الاسلام ناطق نوری وقتی روی جایگاه رفت خاطره‌ای از یکی از سفرهای استانی‌اش بیان کرد که برای شرکت کنندگان در این مراسم خنده‌دار بود. وی گفت: در دوران ریاست مجلس شورای اسلامی، به یکی از استان‌های کشور سفر داشتم، امام جمعه محترم مرکز استان برای خیرمقدم پشت تریبون قرار گرفت و همه وقت را به بهانه خیرمقدم صحبت کرد. نوبت بنده که شد گفتم بنده برای عرض خیرمقدم آمدم چون آقایون صحبت‌ها را کردند. الان هم برای خیرمقدم به علمای بزرگ و شما برادران و خواهران در خدمت شما هستم. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: معمولا کمتر در جلسات عمومی صحبت می‌کنم و منبر نمی‌روم اخیرا بعضی‌ها گفتند چطور در فلان جا سخنرانی کردید. بله در مراسم گرامیداشت مرحوم عسگراولادی و حاج ابوالفضل حیدری سخنرانی کردم. آن بزرگواران از پیشکسوتان ایثار و شهادت بودند و 13 سال در زندان بسر می‌بردند و در راه اندیشه‌های امام و انقلاب ایستادند و من در برابر این پیشکسوتان خاضع هستم و خودم را مدیون می‌دانم و در راس همه این‌ها خودم را مدیون حضرت امام می‌دانم بنابراین اگر هیج جا صحبت نکنم وقتی صحبت از بیت حضرت امام باشد، خاضع هستم. صلوات برای سید حسن ناطق نوری در این بخش از سخنانش وقتی نام سید حسن خمینی را به عنوان یادگار حضرت امام ذکر کرد، حاضران با صدای بلند صلوات فرستادند. وی در لابه‌لای سخنانش خاطراتی از حضرت امام را نقل کرد. ناطق نوری گفت: زمانی که حضرت امام نوفل لوشاتو بودند در محرم سال 57 که ایشان اعلامیه غلبه خون بر شمشیر را داده بودند مرحوم بهشتی به بنده ماموریت داد که محضر حضرت امام بروم. وی ادامه داد: بنده اول به لبنان رفتم که تاثیرگذاری اعلامیه حضرت امام را حتی در بین برادران اهل سنت دیدم و از آنجا به فرانسه خدمت امام رسیدم. عرض کردم من یک پیامی از جوانان تهران برای شما دارم. گفتم حضرت امام دوستان ما می‌گویند اجازه بدهید یکی از ماشین‌های ارتش را در تهران منفجر کنیم.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: ابهت حضرت امام چنان بود که نمی‌شد به راحتی این گونه حرف‌ها را زد. وقتی این مسئله را عرض کردم چهره ایشان جدی‌تر شد و فرمود: نمی‌شود. من اصرار کردم و گفتم اینکه نمی‌شود، تا صدای الله اکبر بلند می‌شود خانه را رگبار می‌بندند. یک دفعه حضرت امام فرمود: شما کی می‌روید تهران. گفتم فردا صبح. فرمود فردا جواب شما را می‌دهم. وی گفت: فردای آن روز ما با ذوق و شوق محضر امام رفتیم و فکر می‌کردیم حضرت امام به درخواست ما پاسخ مثبت می‌دهد ولی ایشان فرمود من فکر کردم نمی‌شود این کار را کرد. ایشان در ادامه فرمودند: این جوان‌هایی که در این ماشین‌ها نشسته‌اند فرزندان ما هستند، از کجا معلوم که فرمانده به آنها دستور بدهد بر نگردند رو به سمت فرماندهانشان تیراندازی کنند. ناطق نوری گفت: من بعد از پیروزی انقلاب وقتی این جمله حضرت امام را در بین نیروهای ارتش بیان کردم ارتشی‌ها زار زار گریه می‌کردند. حرف‌های تلخ ناگفته ماند حجت‌الاسلام ناطق نوری وقتی درباره شجاعت و هوشمندی حضرت امام در مبارزات سیاسی سخن می‌گفت به فرمایشات ایشان در فیضیه و دستگیری حضرت امام اشاره کرد و در این بخش از سخنانش گفت: حضرت امام در سخنرانی معروف خود در فیضیه یک دفعه در یک جا خطاب به شاه می‌گوید «کاری نکن که بدهم ملت از مملکت بیرونت کند.» دو شب بعد امام را دستگیر کردند و عده‌ای از آخوندهای ضدانقلاب که مخالف امام بودند به ما که می‌رسیدند زخم زبان می‌زدند و می‌گفتند آقای شما قرار بود شاه را بیرون کند چطور خودشان را بردند. ما از این زخم زبان‌ها عصبانی می‌شدیم ولی امام آن روز فرمود اینها به زودی خواهد شکست. وی قرار بود در بخش دیگری از سخنانش درباره آخوندهای ضدانقلاب صحبت کند ولی وقتی به بخش پایانی سخنانش رسید گفت: این جلسه خوب را با آنچه که می‌خواستم درباره آخوندهای ضدانقلاب بگویم تلخ نمی‌کنم. اعلامیه امام در دفتر یادگاری و طعنه تلخ حضرت امام حجت‌الاسلام ناطق نوری در بیان خاطره دیگری گفت: وقتی کتاب نهضت امام را آقای روحانی می‌نوشت به من پیغام داد که نامه‌ای از حضرت امام نزد آقای وزیری در یزد هست و من باید آن را برای انتشار در کتاب به نجف بفرستم. وی ادامه داد: من به رفسنجان منزل شیخ عباس پورمحمدی رفتم و گفتم چنین کاری در یزد دارم. آقای پورمحمدی گفت داماد آقای وزیری دوست من است. در آن زمان آقای وزیری در بستر بیماری بود و ما به بهانه عیادت از ایشان همراه با داماد آقای پورمحمدی خدمت ایشان رفتیم. داماد آقای وزیری موضوع را به مادرخانمش گفت. 23 بهمن که سالروز تاسیس کمیته بود محاسبه کردم دفتر یادگاری آقای وزیری مربوط به 72 سال پیش است.

وی گفت: آقای وزیری هر وقت خدمت علما می‌رسید از آن‌ها درخواست می‌کرد یک یادگاری در دفترش بنویسند. این دفتر از یک جلد قرآن قطور‌تر بود. یکی از علما شعر می‌نوشت، یکی دیگر حدیث و.... وقتی آقای وزیری از حضرت امام خواست که در دفترش یادگاری بنویسد، حضرت امام مطلبی شبیه اعلامیه‌های آن دوران نوشت و جملاتش را با این آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ...» آغاز کرد و نوشتند که قیام برای خدا نبود که یک فرد بی‌شعور بر سرنوشت مملکت غلبه کرد، قیام برای خدا نبود که یک نفر به ساحت امام صادق (ع) توهین کرد. حجت الاسلام ناطق نوری افزود: حضرت امام در انتهای جملاتش می‌نویسند آقای محترم بهتر نبود به جای جمع کردن یادگاری‌ها، علما را جمع می‌کردید واحد می‌شدند و برای خدا قیام می‌کردید؟
این جمله حجت‌الاسلام ناطق نوری باعث تعجب و تاثیر حاضران در مراسم شد. هوشمندی حضرت امام در انتخاب رهبری رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنانش به هوشمندی حضرت امام در ارتباط با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: حضرت امام این مسئله حساس را با هوشمندی خط داد. حجت‌الاسلام ناطق نوری افزود: امروز به واسطه نعمت وجود ولایت فقیه و رهبری هوشمندانه و آگاهانه مقام معظم رهبری است که این نظام و کشور روی پای خودش ایستاده و با همه مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند؛ این نعمتی است که آن کوثر (حضرت امام) پایه ریزی کرده است. در بخش‌های پایانی سخنان حجت‌الاسلام ناطق نوری دو سه نفر از شرکت کنندگان که در وسط جمعیت نشسته بودند، با صدای بلند تکبیر می‌گفتند و وقتی سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری تمام شد، یکی از آنها با صدای بلند این شعار را بیان کرد: «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است.»


۱۳۹۳/۲/۱ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن