تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش نويس تفاهم نامه ارتش خونبخش با سازمان انتقال خون امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۹ق.ظ)
پيش نويس تفاهم نامه ارتش خونبخش با سازمان انتقال خون امضا شد با امضاي پيش نويس تفاهمنامه ميان سازمان انتقال خون و نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران زمينه سازي براي تشکيل طرح ملي ارتش خونبخش در کشور آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج ،روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران اعلام كرد، طرح ملي ارتش خونبخش که به ابتکار دفتربرنامه ريزي جذب و نگهداري اهدا کنندگان خون و گروه 405 عمليات رواني نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران مطرح شده است در صورت تصويب به اجرا در خواهد آمد.
بر اساس پيشنويس تفاهم‌نامه‌اي که ميان سازمان انتقال خون کشور و نيروي زميني ارتش منعقد شد در صورت تصويب اين طرح، نيروهاي ارتش در مواقع وقوع حوادث و سوانح در صحنه حاضر شده و خون اهدا مي کنند.
سرتيپ کمال پيمبري جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران ارشد نظامي ارتش در استان البرز به مناسبت امضاي اين تفاهم‌نامه در گروه 405 عمليات رواني نيروي زميني ارتش، گفت: به دستور فرمانده نيروي زميني ارتش تفاهم‌نامه‌اي امضا مي‌شود تا بر اساس آن نيروهاي زميني ارتش براي اهداي خون وامداد در صحنه‌هاي مختلف از جمله حوادث غيرمترقبه به کمک مردم بيايد.وي ادامه داد: طرح ملي ارتش خون‌بخش البته نياز به بررسي دقيق و ساماندهي دارد به همين منظور در کميته مشترکي که ميان دو طرف تفاهم نامه تشکيل مي‌شود حضور مستمر نيروها تعريف مي‌شود و پس از تطبيق اجرايي خواهد شد.
ارشد نظامي ارتش در استان البرز افزود: اين طرح ملي به عنوان تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفته است و با تجزيه تحليل ستاد نيروي زميني در قالب کميته مشترک در سطح کشور اجرايي خواهد شد.
وي افزود: مفاد اين تفاهم‌نامه پس از تصويب به زودي اعلام و اجرا خواهد شد.وي با اشاره به اينکه نيروهاي ارتش از کارمندان سالم وفادار و ايثار‌گر تشکيل شده است، گفت: هميشه نيروهاي ارتش در خط مقدم هجمه‌هاي دشمن قرار داشته و کشور هميشه با هجوم دشمنان خارجي مواجه نيست بلکه حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله نيز کشور را تهديد مي‌کند.وي ادامه داد: بنابراين نيروهاي ارتش مي‌توانند در شرايطي که مردم دچار صدمه‌هاي جسمي و روحي در حوادث شده‌اند به کمک آن‌ها بيايند و چون نگهداري و انتقال خون بسيار هزينه‌بر بوده و شرايطي را مي‌طلبد مي‌توان از ظرفيت ارتش در امر خون‌رساني کمک کرد.
در جلسه خبري که بدين منظوربا حضور دکتر سيما ذوالفقاري معاون فني و فناوري هاي نوين سازمان انتقال خون ايران و زمان حمزه پور معاون روابط عمومي اين سازمان در پادگان گروه 405 عمليات رواني پرندک تشکيل شد دکتر يکتا پرست مدير کل دفتر برنامه ريزي ، جذب و نگهداري اهدا کنندگان يکي از پيشنهاد دهندگان اين طرح گفت: در شرايطي که دسترسي به خون مورد نياز مجروحان نباشد و امکان انتقال کيسه هاي خون وجود نداشته باشد، گروه اهدا کننده مستمري که سالانه 4 بار اهداي خون انجام مي دهند و سلامت خون آنها به صورت پيوسته بررسي مي شود، طي فراخواني ضمن امداد رساني به مجروحان آماده اهداي خون خواهند بود.
بنا بر اين گزارش سرتيپ دوم ظفر ميرزا بيگي فرمانده گروه 405 عمليات رواني نيز در توضيح اين طرح گفت: نيروهايي که براي اين طرح ثبت نام مي کنند از نيروهاي پايور و ثابت ارتش خواهند بود و همگي به صورت داوطلب انتخاب مي شوند و اجباري در کار نخواهد بود. وي نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي را همچون هميشه آماده ايثار خون و جان براي حمايت و دفاع از کشور اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي و فرامين مقام عظماي ولايت دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن