تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799032215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمارش معکوس برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه/ ساعت 24 آخرین فرصت برای ثبت نام جاماندگان و انصرافی ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛
شمارش معکوس برای اجرای فاز دوم "هدفمندسازی یارانه"/ ساعت 24 آخرین فرصت برای ثبت نام جاماندگان و انصرافی ها
ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه تا ساعاتی دیگر در حالی به پایان خواهد رسید که طبق اعلام رییس جمهوری گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها تا پایان این هفته رسما کلیک خواهد خورد این در حالی است که هنوز آمار ثبت نام و انصراف دهندگان نهایی از سوی مسولان اعلام نشده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در زمستان ۱۳۸۷ به صورت لایحه از سوی دولت نهم جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و پس از مدت‌ها کش و قوس، با اعمال تغییراتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این لایحه قسمتی از طرح تحول اقتصادی می‌باشد که دولت دهم آن را مطرح کرده‌است.

هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران  به عنوان یکی از مهمترین  بخش ها در طرح تحول اقتصادی  مطرح شد که این امر به تغییر فرایند دادن یارانه‌ها  انجامید.  
 
در این فرایند با حذف تدریجی یارانه‌ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام در ایران نوع دادن تغییر می‌کند که بخشی از این یارانه‌های حذف شده (۶۰ درصد در سال ۱۳۹۰) به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود و سایر درآمد این کار صرف کارهای عمرانی و فرهنگی می‌شود.

 
براساس این گزارش مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها از ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ و با ثبت نام از متقاضیان این مرحله آغاز شد. این مرحله از طرح با مجوزی که از جانب مجلس شورای اسلامی در چارچوب تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ به دولت داده شده است، دولت را موظف کرده با سازوکاری که مورد نظر خودش می‌باشد، این مرحله را به انجام برساند.
 
از جمله اهداف تعیین‌شده در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اصلاح قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوئیل و نفت کوره و نزدیکتر کردن آنها به قیمت فوب خلیج فارس بوده است. به گفته مقامات دولت ایران، در این فاز مکانیسم‌هایی نیز برای تشخیص درستی اطلاعاتی که شهروندان در اختیار دولت می‌گذارند پیش بینی شده بود.
 
برخلاف دولت دهم که پس ازعملیات ناموفق دهک‌بندی مردم، مجبور شد توزیع یارانه را همگانی نماید، دولت یازدهم تصمیم جدی بر شناسایی افراد نیازمند و توزیع یارانه در میان آنها دارد که اینکار را با ثبت‌نام دوباره از متقاضیان آغاز کرده است و امیدوار است در همین مرحله نیز، ۲۰ درصد از تعداد متقاضیان کاسته شود.
 
 
بنابراین با ثبت نام اولین گروه از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، فاز دوم برنامه هدفمندی یارانه‌ها از روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ به‌طور رسمی کلید خورد. زمان اجرای این فاز تا چندی مانده به این تاریخ، مورد ابهام بوده است. همچنین این آغاز با تاخیری دو ساله انجام شد چرا که قبلا مقرر شده بود که این فاز در دومین سال آغاز هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود.
 
براساس برنامه اعلام شده، ثبت‌نام از سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي که عدد سمت راست شماره کارت ملي آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردين ماه جاري، به‌طور همزمان در سراسر کشور و از طريق شبکه اينترنتي به‌نشاني www.refahi.ir و يا از طريق مراکز کميته امداد، بهزيستي، دفاتر پستي، استانداري‌ها و فرمانداري‌ها به صورت رسمی آغاز شد.
 
همچنين سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي که عدد سمت راست شماره کارت ملي آنها «يک» است نيز بايد در روز دوم ثبت‌نام يعني 21 فروردين ماه جاري اقدام به نام‌نويسي در سايت رفاهي  کردند.
 
سرپرستان متقاضي نيازمند يارانه نقدي به‌ترتيب در روزهاي بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملي «دو» در روز 22 فروردين، عدد «سه» در روز 23 فروردين، عدد «چهار» در روز 24 فروردين، عدد «پنج» در روز 25 فروردين، عدد «شش» در روز 26 فروردين، عدد «هفت» در روز 27 فروردين، عدد «هشت» در روز 28 فروردين و در نهايت عدد «9» در روز 29 فروردين ماه جاري انجام شد.
 
همچنين روزهاي 30 و 31 فروردين ماه جاري به ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهاي متقاضي يارانه نقدي تعلق دارد که طي 10 روز قبل به هر دليل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

گفتنی است که ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها که از بیستم فروردین ماه آغاز شده بود تا ساعت 24 امشب به پایان می‌رسد تا با نام نویسی آخرین گروه جاماندگان از نام نویسی از دریافت یارانه پرونده این مرحله نیز رسما مختومه اعلام  شود.
 
کلیه سرپرستان خانواری که بنا به هر دلیلی در روزهای گذشته نتوانستند نام خود و اعضای خانواده‌شان در سامانه رفاهی ثبت کنند می توانند با مراجعه به آدرس این سایت www.refahi.ir در ساعات باقیمانده ثبت نام کنند.
 
طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی متقاضی بودن و نیازمند بودن دو شاخصه‌ای است که دولت بر مبنای آن به سرپرستان خانوار یارانه اختصاص می‌دهد.
 

مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها همین هفته اجرایی می‌شود این خبری بود که حسن روحانی رئیس جمهوری روز گذشته اعلام کرد و موجب شد تا شمارش معکوس برای اجرای فاز دوم و اعلام قیمت‌های جدید بنزین و گازوئیل آغاز شود.

 به همین منظور دولت در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون مصوب مجلس ثبت نام از سرپرستان متقاضی و نیازمند یارانه نقدی را براساس رقم شماره راست کارت ملی از 20 فروردین آغاز کرد و روزهای 30 و 31 این ماه را به ثبت نام جاماندگان و همچنین انصراف از ثبت نام اختصاص داد.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن