تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815607295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف از بازرسي‌ها انتقال تجربيات است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۵۹ب.ظ)
رئيس هيئت بازرسي قم: هدف از بازرسي‌ها انتقال تجربيات است رئيس هيئت بازرسي استان قم گفت: هدف از اين بازرسي‌ها انتقال تجربيات کارمندان ادارات اوقاف و امور خيريه استان‌هاي مختلف به يکديگر است تا از اين طريق به بهترين نحو ممکن بتوانند از بقاع متبرکه و موقوفات نگهداري کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام شوذب شيري در بازديد از عملکرد برنامه محور سال 92 اداره کل اوقاف و امور خيريه استان قزوين اظهار کرد: استان قزوين همواره در تمدن اسلامي نقش بي‌بديلي داشته است.
وي افزود: همچنين شهر قزوين پس از اسلام در نظام مهندسي اسلام نقش مهمي ايفا کرده که آثار و بناهاي باقي مانده از گذشته‌هاي دور نيز تأييدي بر اين ادعا است.
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم اضافه کرد: دانشمندان، مورخان و فلاسفه بزرگي در اين شهر پرورش يافتند که خدمات ارزنده‌اي را براي جهان اسلام انجام داده‌اند.
شيري ادامه داد: امروز نيز در شهرهاي مختلف کشور به ويژه شهرهاي مذهبي نام علما و فلاسفه بزرگ قزويني ماندگار شده است.
وي عنوان کرد: در سال 22 هجري قمري دين مبين اسلام وارد شهر قزوين شد و با پيشرفت‌هايي که علماي اين شهر در دين اسلام داشتند، قزوين در سال 35 هجري قمري مهد اسلام شناخته شد.
رئيس هيئت بازرسي استان قم تصريح کرد: علماي شهر قزوين به اندازه‌اي مشهور بودند که برخي از آنها در حکومت حضرت علي (ع) نيز سمت‌هايي داشتند.
شيري گفت: يکي از دستگاه‌هاي اجرايي که گذشته پرافتخار اين شهر مذهبي را نشان مي‌دهد اداره کل اوقاف و امور خيريه است، زيرا عهده‌دار ميراث غني اسلام و اهل بيت(ع) است.
وي بيان کرد: با بررسي وقف‌نامه‌ها مشخص مي‌شود افراد نيک نامي در اين ديار زندگي مي‌کردند که نقش مهمي در پيشرفت دين مبين اسلام داشتند.
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم ابراز کرد: قرن‌هاي نهم و دهم اوج شکوفايي اين سرزمين بود و اين شهر در قرن دهم حدود 100 هزار نفر جمعيت داشت.
شيري ادامه داد: هزاران دانشمند، محدث، منجم و فقيه با رشته‌هاي گوناگون علوم ديني در اين شهر پرورش يافته و به جهان اسلام تقديم شدند.
وي با اشاره به آثار و برکات وقف اضافه کرد: کساني که مال خود را وقف کردند، اموال خود را به خداوند فروختند و خداوند متعال نيز در روز قيامت اجر فراواني به اين افراد مي‌دهد.
رئيس هيئت بازرسي استان قم با اشاره به نحوه بازرسي عملکرد سال 92 خاطرنشان کرد: محور بازرسي برنامه‌هاي محوري سال 92 است که در سراسر کشور انجام مي‌شود.
شيري اظهار کرد: 80 درصد از اقداماتي که در ادارات اوقاف و امور خيريه انجام مي‌شود، به خاطر وجود نيروهاي انساني فعال و بانشاط اين ادارات است.
وي بيان کرد: هدف از اين بازرسي‌ها انتقال تجربيات کارمندان ادارات اوقاف و امور خيريه استان‌هاي مختلف به يکديگر است تا از اين طريق به بهترين نحو ممکن بتوانند از بقاع متبرکه و موقوفات نگهداري کنند.
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم يادآور شد: اميدواريم بتوانيم از عهده وظيفه‌اي که به ما محول شده به خوبي برآييم.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن