تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب حقوق فناوری هسته ای ایران در مذاکرات را به رسمیت می شناسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پژوهشگر صرب: غرب حقوق فناوری هسته ای ایران در مذاکرات را به رسمیت می شناسد بلگراد - ایرنا - پژوهشگر صرب گفت : غرب که به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران واقف است در ادامه مذاکرات حقوق فناوری هسته ای ایران را به رسمیت می شناسد.


ˈدراگان لایشیچ ˈروزیکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بلگراد باتوجه به تحولات جدید درصحنه جهانی و ضعف موضع غرب در این تحولات گفت: آمریکا که اکنون خود را در صحنه جهانی منزوی و ضعیف می بیند دیگر نمی تواند با ادعاهای واهی و بی اساس برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را نظامی نشان بدهد.
وی به تلاش های ناموفق قدرت های غربی در منزوی کردن ایران اشاره کرد و افزود : بحران های اقتصادی در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا بیانگر شکست سیاست غرب در قبال ایران است.
وی که نویسنده چندین کتاب است، گفت: تنش، تشنج و نا آرامی که بخشی از سیاست آمریکا برای حضور درمناطق مختلف جهان به شمار می رود، از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران به عنوان بهانه ای برای حضور گسترده نظامی خود در منطقه خاورمیانه استفاده کرده است.
لایشیچ اعمال تحریم های اقتصادی بر علیه کشورها را سیاستی غیر اصولی و مغایر با حقوق بین الملل دانست و گفت: سیاست های تهدید و زور هیچ گاه راه گشای مسائل نبوده و در چنین اعمال تنها مردم عادی زیان می بینند.
پژوهشگر صرب، مذاکرات گروه 1+5 با ایران را برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در صلح آمیز بودن برنامه هسته ای بسیار مهم دانست و گفت: در این مذاکرات ثابت شد که ایران برای صلح پایدار در جهان تلاش می کند.
وی در این راستا افزود: ایران در مذاکرات با قدرت های بزرگ ضمن حفظ آرمان های خود در ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای نشان داد که خواهان همکاری و روابط خوب با تمامی کشورها براساس احترام و منافع متقابل است.
وی ادامه داد:هرچند که ایران این مذاکرات را ˈبرد – بردˈ می داند ولی باید به این حقیقت اشاره کرد که تهران مسیر خود از ادامه فعالیت صلح آمیز هسته ای را تغییر نداده، ولی غرب کاهش تدریجی تحریم ها را شروع کرده است.
لایشیچ در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدام دولت آمریکا در خودداری از صدور روادید برای ˈحمید ابوطالبیˈ نماینده پیشنهادی ایران در مقر سازمان ملل اشاره کرد و این اقدام را مغایر تمامی قوانین بین المللی دانست.
وی همچنین در این رابطه گفت: آمریکا با چنین اقدام غیر قانونی مشروعیت ادامه فعالیت مقر سازمان ملل در نیویورک را زیر سئوال برده است و کشورهای عضو سازمان ملل می بایستی برای جلوگیری از چنین اقدام هایی موضوع انتقال این مقر را مورد بحث و بررسی قرار بدهند.
اروپام**2061**1547
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن