تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810455817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرسنجی از پیروزی حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات آتی حکایت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نظرسنجی از پیروزی حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات آتی حکایت دارد تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که حزب حاکم ˈکنگره ملی آفریقاˈ در انتخابات آتی آفریقای جنوبی در حدود دو سوم آرا را از آن خود خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، نتایج این نظر سنجی که امروز (یکشنبه) منتشر شد، خلاف نظر تحلیل گرانی را نشان می دهد که کاهش حمایت از حزب حاکم آفریقای جنوبی را پس از گذشت 20 سال از پایان دوره ˈآپارتایدˈ پیش بینی کرده بودند.
یافته های این نظرسنجی که در روزنامه ˈساندی تایمزˈ آفریقای جنوبی منتشر شد، حاکی از آن است که حزب کنگره ملی آفریقا در انتخابات 7 مه (17 اردیبهشت)، 5/65 درصد از کل آرا را از آن خود خواهند کرد که این رقم در قیاس با آمار 9/65 درصدی مربوط به انتخابات گذشته که سال 2009 برگزار شد، تنها اندکی افت را نشان می دهد.
نظرسنجی مذکور در تاریخ چهارم آوریل (15 فروردین) و پس از انتشار گزارش مستندی صورت گرفت که ˈتولی مادونسلاˈ دادستان و بالاترین مقام آفریقای جنوبی در زمینه مبارزه با فساد، درباره خانه 21 میلیون دلاری ˈجاکوب زوماˈ رییس جمهوری این کشور، تهیه کرده بود.
مادونسلا در گزارش خود استدلال کرده بود که زوما از امتیازات مالی بیش از حد برخوردار شده است و باید بخشی از هزینه ساخت منزل شخصی اش را که از بودجه دولتی تامین شده، بازگرداند.
طبق گزارش رویترز، هر چند محبوبیت شخص زوما در نتیجه انتشار گزارش مربوط به رسوایی مالی او از 65 به 62 درصد کاهش یافته است، اما حمایت کلی از حزب کنگره ملی آفریقا همچنان مانند قبل است.
نظرسنجی اخیر همچنین نشان می دهد که حمایت مردمی از ˈائتلاف دمکراتیکˈ به عنوان مهم ترین حزب مخالف دولت جمهوری آفریقای جنوبی که کنترل استان ˈکیپ غربیˈ را در دست دارد، از 6/16 درصد در سال 2009 به 1/23 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت.
حزب کنگره ملی آفریقا که پس از پایان دوره آپارتاید در سال 1994 حزب حاکم آفریقای جنوبی بوده است، رشد اقتصادی چشمگیری را برای این کشور به ارمغان آورد، اما نخستین دوره ریاست جمهوری زوما با دشواری هایی روبرو شد.
اقتصاد آفریقای جنوبی در سال 2009 و با روی کار آمدن زوما نخستین رکود پس از دوره آپارتاید را تجربه کرد.
دولت زوما انتظار دارد رشد اقتصادی در سال (میلادی) جاری به 7/2 درصد برسد، اما این رقم با رشدی که برای مبارزه با نرخ 25 درصدی بیکاری در این کشور نیاز است، فاصله زیادی دارد.
کشتار 34 نفر از معدنچیان معترض در معدن پلاتین ˈلانمین ماریکاناˈ در سال 2012 به دست پلیس این کشور نیز انتقادات زیادی به همراه داشت. بسیاری از ناظران، نیروی پلیس دولت حزب کنگره ملی آفریقا را به پیروی از شیوه سرکوب های آپارتاید متهم می کنند.
تحلیل گران همچنین پیش بینی کرده اند که حزب کنگره ملی آفریقا با وجود آن که هنوز از مبارزه و شکست نظام آپارتاید به عنوان مهم ترین کارت در جهت پیروزی خود استفاده می کند، اما احتمالا حمایت جوانان این کشور را که روزهای حاکمیت اقلیت سفیدپوست را تجربه نکرده اند، از دست خواهد داد.
آمار کمیسیون انتخابات نشان می دهد که از هر سه نفر تنها یک شهروند آفریقای جنوبی 18 تا 19 ساله برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده است.
در نظرسنجی اخیر 2 هزار و 219 رای دهنده از سراسر آفریقای جنوبی شرکت کردند.
خاورم**9156**1651
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن