تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820963517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهور اندونزی شکست حزب حاکم در انتخابات را پذیرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمهور اندونزی شکست حزب حاکم در انتخابات را پذیرفت کوالالامپور – ایرنا - سوسیلو بامبانگ یودهویونو رییس جمهور اندونزی به عنوان رییس حزب دموکرات روز پنجشنبه شکست در انتخابات مجالس این کشور را پذیرفت و گفت که سه حزب سیاسی دیگر اکنون در انتخابات مجلس نمایندگان اندونزی پیشرو هستند.


به گزارش ایرنا، نتایج این انتخابات که روز چهارشنبه برگزار شد علاوه بر تعیین تکیه کنندگان بر کرسی های مجلس نمایندگان اندونزی، مشخص کننده نامزهای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی است که 18 مرداد برگزار می شود.
رییس جمهور اندونزی در نشست خبری گفت که با توجه به شمارش اولیه صندوق های رای، حزب دموکرات این کشور 10 درصد آراء را کسب کرده است و در جایگاه چهارم قرار دارد.
وی گفت که این یک موفقیت نسبتا کم نسبت به عملکرد حزب دموکرات در انتخابات سال 2009 میلادی است.
حزب دموکرات در حال حاضر 148 کرسی از 560 کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارد.
رییس حزب دموکرات اندونزی گفت نتایج کنونی و سریع انتخابات بسیار متفاوت با شمارش واقعی و رسمی آراء نخواهد بود.
تارنمای جاکارتا پست روز پنجشنبه نوشت که یودهویونو از طرف حزب دموکرات پیروزی احزاب تلاش دموکراتیک اندونزی، حزب گلکار و حزب گریندرا در انتخابات پارلمانی اندونزی را تبریک گفت.
براساس آخرین آمار، حزب تلاش دموکراتیک اندونزی 18 ممیز 99 درصد، حزب گلکار 14 ممیز سه درصد و حزب گریندرا 11 ممیز 82 درصد آراء را کسب کرده اند.
حزب حاکم دموکرات اندونزی نیز 9 ممیز 62 درصد آراء را کسب کرده است و در جایگاه چهارم قرار دارد.
نتایج این انتخابات مشخص کننده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی هستند.
نتایج یک نظرسنجی که 14 فروردین نیز منتشر شد نشان می داد حزب گلکار 21 ممیز 9 درصد آرا و حزب مبارزه دموکراتیک اندونزی 21 ممیز یک درصد آرا را در انتخابات مجالس اندونزی کسب خواهند کرد.
براساس یافته های این نظرسنجی حزب گریندرا با 11 ممیز یک درصد آرا در رتبه سوم و حزب دموکرات با کسب هفت ممیز شش درصد آرا در جایگاه چهارم قرار داشت.
نتایج قطعی و رسمی انتخابات اندونزی تا سه هفته دیگر اعلام می شود.
براساس قانون اندونزی هر حزب یا ائتلافی که 20 درصد از کرسی های مجلس نمایندگان این کشور که 560 عضو دارد یا 25 درصد کل آرا را کسب کند می تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری را معرفی نماید.
رییس جمهور اندونزی گفت که حزب دموکرات در حال ارزیابی نتایج انتخابات مجلس نمایندگان است و پس از ارزیابی برای انتخابات بعدی اندونزی در سال 2019 برنامه ریزی و تلاش می کند.
برخی رسوایی های مالی اعضای حزب دموکرات اندونزی در کاهش محبوبیت این حزب نزد مردم این کشور که به سومین دموکراسی جهان معروف است، نقش داشت.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن